Kæledyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

et-ønske

Wampires skriver:

hvis det "blot" er for at have noget at passe og pleje hvad så med guldfisk eller skildpadder?...

Akvarie og så kan man kigge på dem uden der er alt for meget med tamhed og med en skildpadde kan man også tage den op og sidde med og den stikker ikke ligefrem af... samt (alt efter hundens størrelse self) så er hunde ofte lidt for nervøse til at ville nærme sig skildpadden og risikere at gøre den fortræd... det er i hvert fald mine observationer i forhold til min veninde havde en

Hun vil gerne have et dyr hun kan sidde og kæle med og drage omsorg for

det gør hun naturligvis også med hundende, men de er meget omkring deres "hunde-far"....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Fru Christensen

Jeg ville også sige at det et sundt for barnet at have noget at kaste sin kærlighed på. Og samtidig giver det jo hende ansvar og kendskab til hvad det vil sige at tage sig af et andet væsen. Og det kan da kun være en god egenskab at have sig. Jeg tænker så bare hvad med et marsvin? Det kan man jo sige er lidt en kompromis imellem hamster og kanin. Det har min lillebror og jeg da i sin tid haft. Og de var også rigtig søde at sidde at nusse med. 

Anmeld

26. november 2012

Princesspigen

babywish13 skriver:

Åhhhh altså.... Kender I det, at man ikke er enige

Min datter på snart 7 år ønsker sig brændende et kæledyr! Jeg kan godt forstå hende, har selv haft hamster og marsvin som barn, og det er skønt at have noget at kaste sin kærlighed på når man er barn.

Nå men først havde vi snakket om en kanin, fordi min kæreste har det svært med hamster/marsvin. Han synes de minder om rotter.

Jeg er pænt bange for kaniner, og synes det er lidt øv at den skal gå udenfor, og hvordan skal hun så passe den om vinteren??

Igår var jeg så til et foredrag omkring en hamster, og hvilket fantastisk dyr det er. Den ville kunne være på datterens værelse og hun vil fåt vide at når hun har den ude skal døren være lukket, så den ikke kan løbe ud.

Min kæreste går meget op i hunde, og vi har to af slagsen. Så der skal naturligvis være en forsigtighed. Men jeg synes hans holdning er lidt egoistisk. Han må godt have to hunde, som har meget høj status herhjemme!!

Men datteren må ikke få et kæledyr hun kan kaste hendes kærlighed på

Hvad gør I når I ikke er enige??? Klapper kaje og accepterer eller bliver i som et barn på 5 der vil have sin vilje?

Det skal lige siges at min kæreste ikke er far til min datter... og at min datter har det meget svært på så mange områder. Samarbejdet med min ex er mildsest talt elendigt og har været det længe, og det påvirker hende meget, samtidig er hun overvægtig, har lige skiftet skole, og er enebarn (med to bonus søskende hveranden weekend).

Hvad siger i????? Skal jeg kæmpe mere eller bare lade det ligge??

det bedste dyr til et barn er dværg hamster

de er nemme, kræver ikke ret meget og er en af de gnaver der bliver hurtigst og nemmest tam..

kaniner derimod er ikke gode til mindre børn da hvis kaninen hopper, bliver tabt eller løftet forkert faktis kan knække ryggen på sig selv..

marsvin havde jeg selv i den alder og elskede det, det er ikke vildt krævende men man kan lidt mere med marsvin end hamster, fx kanin hop..

med hensyn til at blive enige så kan jeg ikke hjælpe og råde jer

men husk på at hvis sover ude en dag eller ligende så er det der står med dyret samt at børn i den alder hurtig mister interessen for sit dyr desværre

Anmeld

26. november 2012

B&J

babywish13 skriver:

Jeg tror egentlig min datter er "ligeglad" med hvilket dyr hun skal have - hun vil bare gerne have noget der er hendes, noget hun kan betro sig til og som hun har ansvaret for at passe

Vi har været ude og kigge på dyr, og tror at valget faldt på kaninen fordi hun ved at bonus far ikke vil høre tale om andet! Hun går meget op i sådan noget, og har det sidste halve år lånt alverdens bøger omkring pasning, pleje, kaninracer osv. osv. Hun går meget op i det.

Jeg er heller ikke bange for kaninger på samme måde, som han er bange for hamster/marsvin. Men jeg er heller ikke den der kan gøre den tam, fordi jeg bliver nervøs for at tage den op  Synes da de er søde at kigge på og når det sidder stille er det ok for mig. Nu har datteren og jeg læst en hel del bøger omkring kaniner, og jeg kan se at hvis man vælger at den skal være ude, må man ikke tage den ind om vinteren. Og jeg er bange for at man kan "glemme" det lidt når det er koldt og vådt udenfor

Min mor bor får 100 meter fra os, hun var med til foredraget igår, og jeg tror hun vil have en hamster - så må datteren knus-elske den hun får

jamen du behøver da ikke løfte den det gør din datter jo bare

en kanin er jo et fantastisk dyr... jeg holder meget af vores og hun kan jo lære den triks og det er jo fedt lige i den alder hun har

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

Fru Christensen skriver:

Jeg ville også sige at det et sundt for barnet at have noget at kaste sin kærlighed på. Og samtidig giver det jo hende ansvar og kendskab til hvad det vil sige at tage sig af et andet væsen. Og det kan da kun være en god egenskab at have sig. Jeg tænker så bare hvad med et marsvin? Det kan man jo sige er lidt en kompromis imellem hamster og kanin. Det har min lillebror og jeg da i sin tid haft. Og de var også rigtig søde at sidde at nusse med. 

Marsvin snakker meget, og jeg tror det vil stresse især den ene af vores hunde. Har også selv haft mange marsvin som barn

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

Princesspigen skriver:

det bedste dyr til et barn er dværg hamster

de er nemme, kræver ikke ret meget og er en af de gnaver der bliver hurtigst og nemmest tam..

kaniner derimod er ikke gode til mindre børn da hvis kaninen hopper, bliver tabt eller løftet forkert faktis kan knække ryggen på sig selv..

marsvin havde jeg selv i den alder og elskede det, det er ikke vildt krævende men man kan lidt mere med marsvin end hamster, fx kanin hop..

med hensyn til at blive enige så kan jeg ikke hjælpe og råde jer

men husk på at hvis sover ude en dag eller ligende så er det der står med dyret samt at børn i den alder hurtig mister interessen for sit dyr desværre

Vi har trukket den meget lang tid, for at se om hun holder fast i interessen, hun har nu plaget siden marts

Men netop det med interessen gør at jeg tænker at et hamster som bliver max 3 år, kan være til at overse  og at bonus-søster på 5 år måske vil dele den med hende.

Marsvin larmer for meget, tror det vil stresse den ene hund.

Men et hamster er jo temmelig lille og siger ikke et kvider

Anmeld

26. november 2012

et-ønske

B&J skriver:

jamen du behøver da ikke løfte den det gør din datter jo bare

en kanin er jo et fantastisk dyr... jeg holder meget af vores og hun kan jo lære den triks og det er jo fedt lige i den alder hun har

Ha ha  det har du selvfølgelig ret i, men jeg tænker at jeg jo skal passe den hvis hun ikke lige er hjemme, og når hun er på samvær hos sin far

Pyha, det lader til at blive en større beslutning end først antaget

Anmeld

26. november 2012

B&J

babywish13 skriver:

Ha ha  det har du selvfølgelig ret i, men jeg tænker at jeg jo skal passe den hvis hun ikke lige er hjemme, og når hun er på samvær hos sin far

Pyha, det lader til at blive en større beslutning end først antaget

nej når hun ikke er hjemme åbner du burdet og giver den mad og vand evt hygge snak. og hvis hun skal på smavær med sin far jamen så får hun et bur ved faren også køber i en smart kanin boks også kan hun have den med

Anmeld

26. november 2012

Team Putte

babywish13 skriver:

Åhhhh altså.... Kender I det, at man ikke er enige

Min datter på snart 7 år ønsker sig brændende et kæledyr! Jeg kan godt forstå hende, har selv haft hamster og marsvin som barn, og det er skønt at have noget at kaste sin kærlighed på når man er barn.

Nå men først havde vi snakket om en kanin, fordi min kæreste har det svært med hamster/marsvin. Han synes de minder om rotter.

Jeg er pænt bange for kaniner, og synes det er lidt øv at den skal gå udenfor, og hvordan skal hun så passe den om vinteren??

Igår var jeg så til et foredrag omkring en hamster, og hvilket fantastisk dyr det er. Den ville kunne være på datterens værelse og hun vil fåt vide at når hun har den ude skal døren være lukket, så den ikke kan løbe ud.

Min kæreste går meget op i hunde, og vi har to af slagsen. Så der skal naturligvis være en forsigtighed. Men jeg synes hans holdning er lidt egoistisk. Han må godt have to hunde, som har meget høj status herhjemme!!

Men datteren må ikke få et kæledyr hun kan kaste hendes kærlighed på

Hvad gør I når I ikke er enige??? Klapper kaje og accepterer eller bliver i som et barn på 5 der vil have sin vilje?

Det skal lige siges at min kæreste ikke er far til min datter... og at min datter har det meget svært på så mange områder. Samarbejdet med min ex er mildsest talt elendigt og har været det længe, og det påvirker hende meget, samtidig er hun overvægtig, har lige skiftet skole, og er enebarn (med to bonus søskende hveranden weekend).

Hvad siger i????? Skal jeg kæmpe mere eller bare lade det ligge??

KÆMP!!!

Jeg havde kæmpet med næb og kløer.. Ik ved at kaste mig i gulvet som en 5-årig, men ved fornuft.. Er du bange for kaniner skal det jo ik være en kanin! Frygt kontra udseende vinder alle slag.. Så skal det ik være et marsvin for de har "rotte-størrelse" Men en guldhamster f.eks.. Den har lidt størrelse så hun kan håndtere den og er stadig ik på størrelse eller har farve som en rotte

Jeg synes det er vigtigt ungerne har kæledyr hvis de er interesseret.. Det lærer dem om ansvar osv. Desuden hvis din datter lige har flyttet skole, har det svært og måske ik er så uadvendt så er et kæledyr guld værd! Jeg var sådan som barn og jeg fandt trøst i et kæledyr

Anmeld

26. november 2012

Princesspigen

babywish13 skriver:

Vi har trukket den meget lang tid, for at se om hun holder fast i interessen, hun har nu plaget siden marts

Men netop det med interessen gør at jeg tænker at et hamster som bliver max 3 år, kan være til at overse  og at bonus-søster på 5 år måske vil dele den med hende.

Marsvin larmer for meget, tror det vil stresse den ene hund.

Men et hamster er jo temmelig lille og siger ikke et kvider

det er rigtigt..

har aldrig haft en alm hamster men dværg hamster kan jeg klart anbefale da de er så nemme at gøre tamme samt man kan få meget forskelligt til buret som kan gøre børn nemmere fastholder interessen.. men okay selvfølgelig koster udstyret penge  men der bestemmer man jo selv hvor meget man vil spendere

jeg ved ikke om det er aktuelt for jer men nogle internater har ind i mellem hamster og dværg hamster som har brug for et nyt og bedere liv  fik selv min på rødovre dyreinternat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.