Hvordan fungerer samarbejdet med 'den anden familie'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Angelspot

Nemesis skriver:

Med min egen søn går det rigtig nemt. Der er ingen fnidder, men nu har vi også været skilt i 10 år.

Med min bonussøn er sagen en helt anden. Der fungerer det overhovedet ikke og ALT er en kamp!

Der modarbejdes stadig ved samvær, ferier. Der udveksles ingen oplysninger af nogen art og det bliver kun værre.

suk!

Sisse

Hvor er det trist at høre det er sådan med din bonussøn, hvis bare samarbejdet kan fungere... Men det er ikke altid så enkelt når man skal dele børn. Hvordan kan det være det er endt der hvor det er?

Og fantastisk at i er kommet så meget videre at du og din eks kan samarbejde fint omkring jeres søn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Angelspot

onlyme skriver:

Kunne ikke stemme man må snakke med hende pga barn men ellers snakker vi ikke om hende

Har du lyst til at uddybe det lidt mere? Det er ikke til at gætte så kryptiske beskeder

Anmeld

28. november 2012

et-ønske

Angelspot skriver:

Sikke dog en forskel der er på dine to eksempler! 

Dejligt din datter har et godt forhold til din kæreste når hendes far ikke er så engageret. Og skønt for resten af familien at i andre kommer så godt ud af det med hinanden!

Hvad skyldes det at du og din eks ikke samarbejder så godt? Hvis man må spørge

Selvfølgelig må du det

Min ex er vist aldrig rigtig kommet over at jeg forlod ham. Han forstår simpelthen ikke at vi kke skulle være sammen mere.
Han har er frtidsalkoholiker, og har et temprament som ikke er for de fleste

Jeg prøver at forholde mig roligt og sagligt til tingene, men har flyver altid op i en spids

Anmeld

28. november 2012

Angelspot

babywish13 skriver:

Selvfølgelig må du det

Min ex er vist aldrig rigtig kommet over at jeg forlod ham. Han forstår simpelthen ikke at vi kke skulle være sammen mere.
Han har er frtidsalkoholiker, og har et temprament som ikke er for de fleste

Jeg prøver at forholde mig roligt og sagligt til tingene, men har flyver altid op i en spids

Bitterhed er ikke et konstruktivt udgangspunkt for et samarbejde, så det er rigtig trist. Og så hjælper et stort temperament jo heller ikke Håber det bliver bedre med årene, det håber jeg for jer alle 3

Anmeld

28. november 2012

Mariesmor110610

Angelspot skriver:

Øv det lyder som en træls situation. Er det bare sådan i alt at i ender i konflikter?

Hvordan kan du mærke at eksens kæreste prøver at overtage din rolle?

Det kan være meget frustrerende når man ikke føler der bliver lyttet den anden vej fra. Og rapsolie i håret skal da skylles ud

Bare for et eksempel har jeg hørt fra andre at hun ville ønske at jeg ikke kom til jule arrangement i DP for så kunne hun tage med, og hun tager over med tinG omkring min datter...

hendes far har lige haft slæbt mig i amtet fordi at han ville have mere samvær...

men han overholder det ikke selv og beder mig om at hente hende tidligere og tidligere, og jeg tilbød ham en dag i den uge han ikke har hende, det tog han imod men har ikke villet have det endnu...

Anmeld

29. november 2012

onlyme

Angelspot skriver:

Har du lyst til at uddybe det lidt mere? Det er ikke til at gætte så kryptiske beskeder

Det kan du tro
Og undskylder jeg kom kun lige hurtigt ind igår

Jamen det ligger faktisk en 4år tilbage, Til dengang det hele var meget nyt med min nuværende kæreste Vi havde boet sammen i et år ca,. Og på daværende tidspunkt flyttede min forlovedes søn ned til os fordi det var det han ønskede,. Min forlovede begyndte at få nogle sms fra hende som han viste mig for jeg ikke skulle opdage dem selv en dag og blive dømmende, og i disse sms stod der en masse om at nu skulle de pakke deres sager og vente på hende for hun kørte med det samme og ville komme og hente dem,. At hun ville ringe til politiet og hvis ikke de fulgte med så ville hun give mig et brev hun havde skrevet på gud ved hvor mange sider om det han nok vidste selv,.
Og der kom en masse flere beskeder,. Udover det ringede hun til min forlovedes mor og sagde en masse lort til hende hvorefter hun ringede os op, og det var faktisk hende der fik mig til at blive ved ham, for jeg var enormt tæt på at gå fra ham,. Men hun overbeviste mig om hun fejlede noget,.

Jeg har selvfølgelig prøvet at ligge det bag mig for deres barns skyld men hun har ikke ladt mig,. For vi får jævnlige opringninger fra min forlovedes mor at hun nu har ringet igen,.

Hun prøver at splitte mit forhold med hendes x mand og søn først og lige siden har hun prøvet at tage min svigerfamilie og familie på hans side væk,. ved at snakke lort om mig uafbrudt trods hun intet kender til mig eller aldrig har mødt mig,.

Så desværre bliver der her kun snakket om hende når  det er yderst nødvendigt,.
Og jeg vil ikke ligge skjul på jeg har det fint med det..

Men jeg ønsker selv kunne holde fødselsdag konfirmation og jul med min forlovede hvis vi en dag går fra hinanden, da jeg syntes man skal gøre det for børnenes skyld, og fx, gå i zoo sammen,. men jeg vil gerne have et fint forhold til en evt ny kæreste da mine børn kommer til at skulle være med dem også,. Så det er hvordan jeg gerne vil have det hvis det en dag sker vi går fra hindanden,. og ville havde ønsket forholdet her med hans x var blevet ligeså danne,. men hun skubbede sig selv væk,. og deter aldrig blevet bedre,.

Anmeld

29. november 2012

onlyme

Og tingene er efterhånden kommet så langt ud at jeg ikke længer tror jeg ville kunne tilgive hende hvis hun en dag kom og sagde undskyld,.

Anmeld

29. november 2012

Nemesis

Angelspot skriver:

Hvor er det trist at høre det er sådan med din bonussøn, hvis bare samarbejdet kan fungere... Men det er ikke altid så enkelt når man skal dele børn. Hvordan kan det være det er endt der hvor det er?

Og fantastisk at i er kommet så meget videre at du og din eks kan samarbejde fint omkring jeres søn 

Min eks og jeg blev skilt på min foranledning og jeg har naturligvis gjort en masse for at sørge for det ikke gik ud over vores søn.

Jeg har derfor altid sørget for at meddele ham alt det jeg fik af vide. Han har kunne deltage i alle de arrangementer han ville. jeg har slugt mange kameler i forhold til ham og har ikke blandet mig i hvad han foretog sig sammen med vores søn. har det givet problemer har jeg fortalt de mennesker som fortalte mig om problemerne at de SELv måtte tage det op med ham. Jeg har altså ikke påtaget mig den onde rolle. (kun een gang har jeg måtte blande mig og det var fanme ikke sjovt og blev bestemt heller ikke modtaget positivt)

Min mand og hans ex..ja der startede han også ud med at hjælpe alt det han kunne. Når han afleverede deres søn så gav han ham bad, de spiste sammen osv osv..Hun endte med at flytte til Jylland fra kbh.området og det betød at han faktisk hver anden søndag brugte hjemmefra. Deres søn fik det mere og mere svært og han begyndte at spørge ind til tingene og fik af vide (af exen)at han skulle lade dem selv klare problemerne..hvilket han så gav hende lov til.

Desværre oplyste hun aldrig bh om at de faktisk har fælles forældremyndighed så han fik ingen info om at drengen havde problemer...heller ikke SFOen da han begyndte der. Førend han via kommunaldirektøen fik fastlagt at de har pligt til at orientere ham..især når han be´r om det.

Samtidig har hans ex det meget svært ved at han nu er blevet gift med mig og vi har fået 2 børn sammen. Deres dreng må ikke glæde sig til at komme her over og han har kun een gang haft noget med hjem herfra efter hun flejnede grøn over vi havde hygget med at bage småkager!

Vi bruger børnetoget og har gjot det i over et år..hun nægter at sætte ham på et børnetog/eller formår ikke at sige farvel til ham.

jo mere min mand har involveret sig i sin søn, jo værre er det blevet. jo mere vi gør ham selvstændig jo værre er det.

Familieafd. er inde over hjemme hos moderen, men det hjælper desværre ikke nok og de problemer hun har med drengen oplever vi ikke når han er her, Hverken spiseproblemer, problemer med at følge reglerne, det at gøre ting selv (som at tage tøj på, rydde op osv)

Situationen er rigtig slem lige nu og hvordan det ender, det ved vi ikke.Men hun VIL ikke have vi hjælper og da hun har bopælen så kan vi desværre ikke gøre andet end at se et barn blive ødelagt og tabt i systemet.

tragisk og frustrerende!

Anmeld

29. november 2012

Lone Jakobsen

Angelspot skriver:

Ja jeg kommer selv fra en trist historie, da mine forældre hører til den nederste gruppe i afstemningen. Men nu er jeg voksen og ikke så meget påvirket af det, da situationen jo er en helt anden, men dengang var det en anden sag.

Det er også derfor min nysgerrighed til de nye moderne familier kommer, samt det at jeg selv er bonusmor. Man kan blive meget klogere af at høre andres historier

jeg tror heller ikke at mine børn vil vokse op og være påvirket af den manglende far i deres liv. min mand gør alt den en "normal" far ville gøre. det er dog tydeligt at der er tider i deres liv hvor savnet er stort, men vi prøver at tale dem igennem det.

jeg kan godt forstå det har stor interesse for dig. jeg er også selv mor og bonus mor

Anmeld

29. november 2012

Angelspot

onlyme skriver:

Det kan du tro
Og undskylder jeg kom kun lige hurtigt ind igår

Jamen det ligger faktisk en 4år tilbage, Til dengang det hele var meget nyt med min nuværende kæreste Vi havde boet sammen i et år ca,. Og på daværende tidspunkt flyttede min forlovedes søn ned til os fordi det var det han ønskede,. Min forlovede begyndte at få nogle sms fra hende som han viste mig for jeg ikke skulle opdage dem selv en dag og blive dømmende, og i disse sms stod der en masse om at nu skulle de pakke deres sager og vente på hende for hun kørte med det samme og ville komme og hente dem,. At hun ville ringe til politiet og hvis ikke de fulgte med så ville hun give mig et brev hun havde skrevet på gud ved hvor mange sider om det han nok vidste selv,.
Og der kom en masse flere beskeder,. Udover det ringede hun til min forlovedes mor og sagde en masse lort til hende hvorefter hun ringede os op, og det var faktisk hende der fik mig til at blive ved ham, for jeg var enormt tæt på at gå fra ham,. Men hun overbeviste mig om hun fejlede noget,.

Jeg har selvfølgelig prøvet at ligge det bag mig for deres barns skyld men hun har ikke ladt mig,. For vi får jævnlige opringninger fra min forlovedes mor at hun nu har ringet igen,.

Hun prøver at splitte mit forhold med hendes x mand og søn først og lige siden har hun prøvet at tage min svigerfamilie og familie på hans side væk,. ved at snakke lort om mig uafbrudt trods hun intet kender til mig eller aldrig har mødt mig,.

Så desværre bliver der her kun snakket om hende når  det er yderst nødvendigt,.
Og jeg vil ikke ligge skjul på jeg har det fint med det..

Men jeg ønsker selv kunne holde fødselsdag konfirmation og jul med min forlovede hvis vi en dag går fra hinanden, da jeg syntes man skal gøre det for børnenes skyld, og fx, gå i zoo sammen,. men jeg vil gerne have et fint forhold til en evt ny kæreste da mine børn kommer til at skulle være med dem også,. Så det er hvordan jeg gerne vil have det hvis det en dag sker vi går fra hindanden,. og ville havde ønsket forholdet her med hans x var blevet ligeså danne,. men hun skubbede sig selv væk,. og deter aldrig blevet bedre,.

Haha jamen super du lige havde tid til at fortælle nu

Hun lyder til at have nogle problemer, enten med dig eller omkring noget helt andet jeg ikke ved hvad er. Men hvor er det synd at det påvirker en hel familie så meget at det nærmest kan blive enden på et forhold. Synes også det er yderst frækt at blande din forlovedes forældre ind i hendes vanskelighed ved at acceptere den nuværende situation med dig. De har jo intet med det at gøre, så det er jo skrækkeligt. Står selv i samme situation og man er fuldstændig magtesløs, desværre.

Jeg kan godt se hvorfor det er endt som det er endt, men jeg håber din forlovedes eks kan lægge tingene bag sig en dag og komme videre. Men jeg ved også hvor meget lettere sagt end gjort det er, for det lyder ikke enkelt med hende.

Tak fordi du ville dele. Har i stadig bopælsretten? Og hvor gammel er din bonussøn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.