Årh hvad ville i gøre i vores sted? :'( (angst amstaff)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

dkovesdkovesysjovesteJeg er anonym da vi endnu ikke har taget nogen beslutning og fordi jeg er vildt splittet..
Jeg beder venligst om respekt omkring emnet at det er en af "liste" hundene..
Men vi har den her hund som er snart 8 år gammel.. Vi fik den som 1 årig hvor den ikke havde haft noget godt liv indtil dag. Den har altid været meget følsom pga det.. efter nogle år begyndte den være bange for fyrværkeri.. vi har prøvet med en masse ideer dyrelægen og en adfærds ekspert har givet os.. intet har hjulpet.. de sidste to år er det blevet værre og værre! Hun er nu bange for alle høje lyde, brag, skud (vi bor på landet - jagt), det kan være folk som taber noget, eller hvad som helst.. Når hun så bliver bange er hun ikke til at få ud af angsten, der kan gå lang tid.. hune gemmer sig hvis vi er hjemme og hvis vi er på tur vil hun bare tilbage af den vej vi er kommet.. Selv hendes ynglings lege, mad ja hvad som helts kan ikke få hende ud over angsten.. Nogle dage vil hun slet ikke ud og gå tur og man må slæbe hende med. Andre dage kan man køre i skoven og hun vil bare ikke ud af bilen
Men var så ved dyrelægen idag for at høre om man kan få noget medicin til hende. De havde så helt tilfældigvis en hundeadfærds terepeut der som lige ville snakke med mig.. vi snakkede LÆNGE og Hun sagde der var 3 valg muligheder.. Enten lade hende leve det liv hun har nu, som jo ikke er værdig for en hund hvor de er meningen de skal røre sig og have det godt.. Den anden mulighed var medicinering. Det kan fjerne problemet. MEN det fjerner også den "stop klods" i hjernen som siger at hun ikke skal angribe andre hunde. Hun har i forvejen vist tænder/knurret og rejst børster af mig og vores datter. Så jeg er ærlig talt bange hvis den stop klods bliver fjernet  Derudover vil det koste 800 første måned og 500 kr rensten af hendes liv.
Eller hun kan blive aflivet
Jeg synes der er ulemper ved det hele  Liv som nu er ikke værdigt, liv på medicin tør jeg ikke tage risikoen med. Og hvis hun skal aflives mister vi hende jo
Hvad ville i gøre i mit sted...?

Mit svar er ikke det sjoveste ...
Jeg ville aflive ... ville ikke turde fjerne den stopklods af hensyn til både jer og andre hunde ... og det liv hun har nu er ikke et værdigt hundeliv så det er jo også synd ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er anonym da vi endnu ikke har taget nogen beslutning og fordi jeg er vildt splittet..
Men vi har den her hund som er snart 8 år gammel.. Vi fik den som 1 årig hvor den ikke havde haft noget godt liv indtil dag. Den har altid været meget følsom pga det.. efter nogle år begyndte den være bange for fyrværkeri.. vi har prøvet med en masse ideer dyrelægen og en adfærds ekspert har givet os.. intet har hjulpet.. de sidste to år er det blevet værre og værre! Hun er nu bange for alle høje lyde, brag, skud (vi bor på landet - jagt), det kan være folk som taber noget, eller hvad som helst.. Når hun så bliver bange er hun ikke til at få ud af angsten, der kan gå lang tid.. hune gemmer sig hvis vi er hjemme og hvis vi er på tur vil hun bare tilbage af den vej vi er kommet.. Selv hendes ynglings lege, mad ja hvad som helts kan ikke få hende ud over angsten.. Nogle dage vil hun slet ikke ud og gå tur og man må slæbe hende med. Andre dage kan man køre i skoven og hun vil bare ikke ud af bilen
Men var så ved dyrelægen idag for at høre om man kan få noget medicin til hende. De havde så helt tilfældigvis en hundeadfærds terepeut der som lige ville snakke med mig.. vi snakkede LÆNGE og Hun sagde der var 3 valg muligheder.. Enten lade hende leve det liv hun har nu, som jo ikke er værdig for en hund hvor de er meningen de skal røre sig og have det godt.. Den anden mulighed var medicinering. Det kan fjerne problemet. MEN det fjerner også den "stop klods" i hjernen som siger at hun ikke skal angribe andre hunde. Hun har i forvejen vist tænder/knurret og rejst børster af mig og vores datter. Så jeg er ærlig talt bange hvis den stop klods bliver fjernet  Derudover vil det koste 800 første måned og 500 kr rensten af hendes liv.
Jeg synes der er ulemper ved det hele  Liv som nu er ikke værdigt, liv på medicin tør jeg ikke tage risikoen med. Og hvis hun skal aflives mister vi hende jo

Jeg vil være fuldstændigt ærlig.

Jeg ville få hende aflivet.
Jeg er hverken for eller imod muskelhunde, så intet ondt ord der, men jeg er imod alle hunde, der er utilregnelige, og så er det lige meget med racen, fra den mindste tæppetisser til den største kæmpehund.
En hund må ikke være utilregnelig..og jo større jo mere farlig er den, og jo større skade kan den gøre, hvis den bider.

Når du samtidigt har en hund, som jo helt udpræget er psykisk syg og du tilmed har småbørn, ja så går det bare ikke.

Mine forældre havde en blind Skt. Bernhardshund, da jeg kom til verden.
En dag, da min far kom hjem overfaldt den min far, fordi han kom bag på den, og i det øjeblik den sad i armen på min far, gik det op for hunden, at det var ham, og den blev dybt ulykkelig. Men de turde ganske enkelt ikke beholde hende pga. de var bange for hvad hun kunne komme til at gøre mod mig, når jeg først begyndte at tulle rundt.
Hun var bestemt hverken psykisk syg eller utilregnelig, men hendes handikap gjorde, at de ikke kunne stole på hende, fordi hun måske ville bide først, før hun undersøgte om der var grund til det.

Så...det er hårdt, men jeg ville få hende aflivet. Det er uværdigt at fylde hende med medicin og dyrt er det også, og hvis medicinen så også gør, at de sidste spærrer for hendes agressive adfærd kan blive fjernet, ja, så vil I jo have et livsfarligt rovdyr inden for jeres døre. For du skal jo huske, at en hund er og bliver et rovdyr.

Somme tider må man lade fornuften råde, også selvom det gør ondt i hjertet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. november 2012

Faith

Jeg er ellers meget imod aflivning "uden grund".

Men i jeres tilfælde ville jeg ikke tøve med at få hende aflivet. Det er det mest humane, og jeg ville på ingen måde turde løbe risikoen for at "stopklodsen" forsvinder og hun angriber andre hunde, men så sandelig også jeres barn!

Det lyder som om hun lider af svær angst og jeg synes det er rigtig synd for hende. I kunne jo forsøge at finde en anden familie til hende, men der vil jo forekomme høje lyde og fyrværkeri ligegyldigt hvor hun kommer til at bo. Tror jeg ville få hende aflivet inden fyrværkeriet for alvor sætter ind om 14 dage.

Ved godt det er en kæmpe beslutning at få en hund aflivet,men i jeres tilfælde synes jeg faktisk beslutningen er ligetil.

Pøj pøj med det. Håber du smider en update.

Anmeld

22. november 2012

Aabye

JEG havde valgt at aflive.. Af flere grunde.. 

1: JEG synes ikke at en hund skal leve på medicin for at have det godt..

2: Du kan ikke lade hende gå uden medicin, for som du selv siger så kan hun få en af angstanfaldende bare ved at i taber noget på gulvet.

3: Hvis du giver hende medicinen alligevel og den fjerne den her såkaldte stopklods så kan du ikke stole på hende.. Du siger selv hun har vist tænder og knurret af dig og din datter..

Det er aldrig sjovt at sige farvel til noget/nogen der har været i ens liv i så mange år, men nogen gange må man lade være med at være egoistisk og gøre det der er bedst for hunden.. 

Anmeld

23. november 2012

VIPpigen

anitalund skriver:

jeg blev sgu lidt harm, da jeg læste dette svar! du kan jo ikke sammenligne en psykisk lidelse, med fysiske lidelser, såsom at lade en hun gå med ulidelig/kroniske smerter i bagparti (i har jo nok været ved dyrlæge og fået at vide at der intet var at gøre).

Citat:
"tænk på hvis det var dig, ville du holdes i live, og være så angst resten af dit liv? Ville du medicinerer, med risiko på at skulle være indlagt på den lukkede resten af dit liv?? Eller ville du bare helst have nogen gav dig en pille så du aldrig vågnede...." Citat slut!

Jeg har for 3 år siden fået sygdommen stress derpå angst. Det var forfærdeligt og syntes egentlig at det ofte var nemmere at være død end levende (og skal siges, at jeg aldrig har haft selvmordstanker, ville bare ud af det) Det var hårdt, gjorde ondt og stolede på dem der var mig nær til at støtte og hjælpe.
Som svar på dine spørgsmål: JA jeg ville holdes i live! og du kan da ikke vide om man er angst resten af livet????? det kan ofte helbredes,... også for dyr! Indlagt på den "lukkede", har jeg aldrig været.. kender du til psykiatri og hvornår man bliver tvangsindlagt?? gør man altså bare ikke lige af at have sygdommen "angst"!!

jeg er gået fra at have angstanfald hver dag, til at have dem max 1 gang pr. måned, hvor jeg så får et minimum af medicin. Og har mht. dette emne talt med en specialdyrlæge, der siger at hunde også ofte kan komme ud af dette problem, med samme odds som mennesker, hvis de får den rette behandling. Ikke dermed sagt at, "trådens ejer" skal lade hunden leve( er bestemt hendes valg, og hun tager helt sikkert det bedste for hende og hendes familie) , men at du skal passe på hvad du ytrer dig om, hvis du intet har at have det i, når du udtaler dig om mennesker med angst!

Anita

Du kender da slet ikke min baggrund... Nu har jeg hilst på den lukkede, og børne og ungdoms psyk... Og den alm psyk... Jeg har depressioner, angst, og psykoser, så jeg ville ikke ytre noget hvis jeg ikke ved hvordan det er at leve i et helved... 

er det fair at holde liv i en hund som har angst og ikke vil gå ud af døren NÅR eneste mulighed er at DEN KAN BLIVE MEDICINERET MED MEDICIN SOM KAN GØRE DEN ANGRIBER DIG ELLER DIT BARN.....

Jeg syntes slet ikke det her er stedet at diskutere vores psykiske lidelser når det er en hund, og dens ejer vi snakker om.

Det er fint du er harm over det jeg skriver, men hvis du vil kende min baggrund, så tag den i privaten istedet for at diskutere det her hvor ejeren beder om råd, og jeg skrev MIN holdning, og hvordan JEG ser det.....

Anmeld

23. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Jeg er anonym da vi endnu ikke har taget nogen beslutning og fordi jeg er vildt splittet..

Jeg må indrømme jeg havde nok givet hende fred.

Jeg synes ikke det lyder som om hun har et værdigt liv, idet mindste kan vi give dem en værdig død så.

Sagde selv farvel til min amstaff i slutningen af 2010, savner hende hver eneste dag. Men efter 3 massive epileptiske anfald havde jeg bare intet valg. Du får en kæmpe

Anmeld

23. november 2012

millesofie

Anonym skriver:

afliv hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.