VIPpigen skriver:
Hvad angår dyr er vi mennesker på nogen punkt meget egoistiske, for ofte lader personer som ELSKER deres dyr, dyret leve i et sand helved indtil dyret selv giver op....
du skal ikke tænke på at i mister hende hvis i afliver hende, du skal tænke på du har taget det mest rigtige valg for HENDE, ikke for dig, ikke for din familie...
jeg bliver stadig gal på min far fordi han lod vores hund leve for længe, men HAN kunne ikke bære at aflive hende, og derfor var det bedre at hun havde et svigtende bagparti (hendes bagben forsvandt under hende nogen gange) og hun måtte bæres op og ned af trapper...
tænk på hvis det var dig, ville du holdes i live, og være så angst resten af dit liv? Ville du medicinerer, med risiko på at skulle være indlagt på den lukkede resten af dit liv?? Eller ville du bare helst have nogen gav dig en pille så du aldrig vågnede....
held og lykke med det, og tænk på hvad der er værdigt for hunden, og ikke hvad i ønsker
jeg blev sgu lidt harm, da jeg læste dette svar! du kan jo ikke sammenligne en psykisk lidelse, med fysiske lidelser, såsom at lade en hun gå med ulidelig/kroniske smerter i bagparti (i har jo nok været ved dyrlæge og fået at vide at der intet var at gøre).
Citat:
"tænk på hvis det var dig, ville du holdes i live, og være så angst resten af dit liv? Ville du medicinerer, med risiko på at skulle være indlagt på den lukkede resten af dit liv?? Eller ville du bare helst have nogen gav dig en pille så du aldrig vågnede...." Citat slut!
Jeg har for 3 år siden fået sygdommen stress derpå angst. Det var forfærdeligt og syntes egentlig at det ofte var nemmere at være død end levende (og skal siges, at jeg aldrig har haft selvmordstanker, ville bare ud af det) Det var hårdt, gjorde ondt og stolede på dem der var mig nær til at støtte og hjælpe.
Som svar på dine spørgsmål: JA jeg ville holdes i live! og du kan da ikke vide om man er angst resten af livet????? det kan ofte helbredes,... også for dyr! Indlagt på den "lukkede", har jeg aldrig været.. kender du til psykiatri og hvornår man bliver tvangsindlagt?? gør man altså bare ikke lige af at have sygdommen "angst"!!
jeg er gået fra at have angstanfald hver dag, til at have dem max 1 gang pr. måned, hvor jeg så får et minimum af medicin. Og har mht. dette emne talt med en specialdyrlæge, der siger at hunde også ofte kan komme ud af dette problem, med samme odds som mennesker, hvis de får den rette behandling. Ikke dermed sagt at, "trådens ejer" skal lade hunden leve( er bestemt hendes valg, og hun tager helt sikkert det bedste for hende og hendes familie) , men at du skal passe på hvad du ytrer dig om, hvis du intet har at have det i, når du udtaler dig om mennesker med angst!
Anita