Årh hvad ville i gøre i vores sted? :'( (angst amstaff)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg er anonym da vi endnu ikke har taget nogen beslutning og fordi jeg er vildt splittet..
Jeg beder venligst om respekt omkring emnet at det er en af "liste" hundene..
Men vi har den her hund som er snart 8 år gammel.. Vi fik den som 1 årig hvor den ikke havde haft noget godt liv indtil dag. Den har altid været meget følsom pga det.. efter nogle år begyndte den være bange for fyrværkeri.. vi har prøvet med en masse ideer dyrelægen og en adfærds ekspert har givet os.. intet har hjulpet.. de sidste to år er det blevet værre og værre! Hun er nu bange for alle høje lyde, brag, skud (vi bor på landet - jagt), det kan være folk som taber noget, eller hvad som helst.. Når hun så bliver bange er hun ikke til at få ud af angsten, der kan gå lang tid.. hune gemmer sig hvis vi er hjemme og hvis vi er på tur vil hun bare tilbage af den vej vi er kommet.. Selv hendes ynglings lege, mad ja hvad som helts kan ikke få hende ud over angsten.. Nogle dage vil hun slet ikke ud og gå tur og man må slæbe hende med. Andre dage kan man køre i skoven og hun vil bare ikke ud af bilen
Men var så ved dyrelægen idag for at høre om man kan få noget medicin til hende. De havde så helt tilfældigvis en hundeadfærds terepeut der som lige ville snakke med mig.. vi snakkede LÆNGE og Hun sagde der var 3 valg muligheder.. Enten lade hende leve det liv hun har nu, som jo ikke er værdig for en hund hvor de er meningen de skal røre sig og have det godt.. Den anden mulighed var medicinering. Det kan fjerne problemet. MEN det fjerner også den "stop klods" i hjernen som siger at hun ikke skal angribe andre hunde. Hun har i forvejen vist tænder/knurret og rejst børster af mig og vores datter. Så jeg er ærlig talt bange hvis den stop klods bliver fjernet  Derudover vil det koste 800 første måned og 500 kr rensten af hendes liv.
Eller hun kan blive aflivet
Jeg synes der er ulemper ved det hele  Liv som nu er ikke værdigt, liv på medicin tør jeg ikke tage risikoen med. Og hvis hun skal aflives mister vi hende jo
Hvad ville i gøre i mit sted...?

Du er nød til at tænke på hundens og din datters liv og se udover sorgen,ville det være et værdigt liv som hun har det nu?

Kan læse du har fravalgt medicinering.....

Har hunden en værdigt nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Du er nød til at tænke på hundens og din datters liv og se udover sorgen,ville det være et værdigt liv som hun har det nu?

Kan læse du har fravalgt medicinering.....

Har hunden en værdigt nu?

Nej ikke værdig fordi hun ikke kan lide gå tur 80% af tiden.. men der hjemme er hun jo glad.. så vidt jeg kan se  Men nej det jo ikke noget liv  Medicinering tør jeg slet ikke!! Det er udelukket.. så ja, ved jo godt hvad løsningen er

Anmeld

21. november 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Nej ikke værdig fordi hun ikke kan lide gå tur 80% af tiden.. men der hjemme er hun jo glad.. så vidt jeg kan se  Men nej det jo ikke noget liv  Medicinering tør jeg slet ikke!! Det er udelukket.. så ja, ved jo godt hvad løsningen er

Sender dig mange tanker

Anmeld

21. november 2012

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Sender dig mange tanker

Tusind tak!

Anmeld

21. november 2012

KTP86

Havde fået aflivet hunden. Jeg er slet ikke i tvivl. Held og lykke med din beslutning

Anmeld

21. november 2012

Camilla..

Sikke en stakkel

Jeg ville nok prøve at se om der slet ikke var nogen muligheder for at hjælpe hende, finde en som virkelig har forstand på staff.

De kan jo slet ikke samlignes med andre hunde.

Håber virkelig du træffer den rigtige beslutning.

Stort kram til dig

Anmeld

21. november 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Ja jeg har også taget beslutningen  Men gud det hårdt!  fordi det jo ikke 24 timer i døgnet hun har det skidt.. så man tænker har hun det ok alligevel.. men altså når hun ikke vil ud og gå så er det vigtige ligesom taget fra hendes liv..

Jeg havde taget samme valg.. Jeg har livet fået aflivet min ilder (Der levede frit som en hund) han blev 7 år og jeg havde haft ham siden han var 10 uger og kunne ligge i min håndflade... Puha det var oz hårdt men han havde været syg længe og så tog jeg valget før han blev helt dårlig og ik kunne mere.. Jeg ringede til dyrlægen og fik en tid en uge efter så der var lidt tid at sige farvel i.. Mega hårdt dog at gå og vide om 4 dage er det slut, om 2 dage er det slut osv Men det var klart den bedste løsning, set i bagspejlet..

Anmeld

21. november 2012

LBK

Anonym skriver:

Jeg er anonym da vi endnu ikke har taget nogen beslutning og fordi jeg er vildt splittet..
Men vi har den her hund som er snart 8 år gammel.. Vi fik den som 1 årig hvor den ikke havde haft noget godt liv indtil dag. Den har altid været meget følsom pga det.. efter nogle år begyndte den være bange for fyrværkeri.. vi har prøvet med en masse ideer dyrelægen og en adfærds ekspert har givet os.. intet har hjulpet.. de sidste to år er det blevet værre og værre! Hun er nu bange for alle høje lyde, brag, skud (vi bor på landet - jagt), det kan være folk som taber noget, eller hvad som helst.. Når hun så bliver bange er hun ikke til at få ud af angsten, der kan gå lang tid.. hune gemmer sig hvis vi er hjemme og hvis vi er på tur vil hun bare tilbage af den vej vi er kommet.. Selv hendes ynglings lege, mad ja hvad som helts kan ikke få hende ud over angsten.. Nogle dage vil hun slet ikke ud og gå tur og man må slæbe hende med. Andre dage kan man køre i skoven og hun vil bare ikke ud af bilen
Men var så ved dyrelægen idag for at høre om man kan få noget medicin til hende. De havde så helt tilfældigvis en hundeadfærds terepeut der som lige ville snakke med mig.. vi snakkede LÆNGE og Hun sagde der var 3 valg muligheder.. Enten lade hende leve det liv hun har nu, som jo ikke er værdig for en hund hvor de er meningen de skal røre sig og have det godt.. Den anden mulighed var medicinering. Det kan fjerne problemet. MEN det fjerner også den "stop klods" i hjernen som siger at hun ikke skal angribe andre hunde. Hun har i forvejen vist tænder/knurret og rejst børster af mig og vores datter. Så jeg er ærlig talt bange hvis den stop klods bliver fjernet  Derudover vil det koste 800 første måned og 500 kr rensten af hendes liv.
Jeg synes der er ulemper ved det hele  Liv som nu er ikke værdigt, liv på medicin tør jeg ikke tage risikoen med. Og hvis hun skal aflives mister vi hende jo

Jeg er selv lykkelig hundeejer til to hunde, dog ikke samme race.

Vi har ikke samme problem som jer, men dog lidt samme princip.

Vores den ene hund lider af "ADHD". Vi fik at vide det ikke var en "godkendt" diagnose hos dyr, men at den helt sikkert fantes.

Vi opdagede problemet da han var 8 måneder og ud over hvalpestadiet, da de to ting var svære at adskille. Han havde så mange adfærdsproblemer at vi var nødt til at søge hjælpe fordi det var meget frustrerende for ham og os. Vi forstod ikke hinanden og kunne ikke kommunikere. 

Vi brugte noget tid sammen med en adfærdsekspert og hun kunne se problemerne. Vi fik at vide at vi enten måtte leve med ham som han var og lære at kommunikere med ham, eller sætte ham på sløvende medicin. 

Puha en beslutning at skulle tage. Vi ville jo elske denne hund lige så meget som den anden men hans adfærd gjorde det nogle gange svært. Vi besluttede efter lang tids tænken, at leve med ham som han var idet han ikke havde udvist aggressive tegn, lavede kun ballade i små mængder. (adfærdseksperten fortalte os, at han lige så godt kunne have været aggressiv). 

Det er den bedste beslutning vi noget sinde har taget. Ved godt det på ingen måder kan sammenlignes med det valg i skal tage. 

Da vi fandt ud af hvad problemet var, blev vi alle mere afslappede og tålmodige, og tilpasser nogle af de ting han har svært ved. Det gør ham mere rolig. SKULLE DET ske at hans adfærd ændre sig, så skal han aflives. Vi VIL IKKE sløve vores hunds sind og gøre ham ude af stand til at reagere som han føler. Det vil vi ikke byde ham. Den beslutning er allerede taget. 

Så medicin var slet ikke en mulighed for os.

Nå, det var min historie undskylde den blev lidt lang. Jeg håber i finder den løsning der er bedst for jer og jeres hund.

Anmeld

21. november 2012

Underskøn

Anonym skriver:

Og nej hvor må det være hårdt..
Og du skal vide at i mine øjne ændre det ikke, hvad jeg mener i bør gøre, at det er en 'liste-hund' , som du selv kalder det.

Men jeg ville nok stille det sådan op.
Syns ikk mulighed 1 er hver at overveje, det holder jo ikke, stakkels hund tænker også at en bange hund, måske i forsvar/panik, ofte kan finde på at bide.

Mulighed 2: ville du være villig til at tá chancen og se om medicinen evt ku virke, og evt risikere at du eller din datter (eller anden hund, el barn for den sags skyld) bliver budt? Det er jo ikke en lille rift, en hund af denne kaliber giver - hvis ikke (håber det fremgår mellem linierne at jeg ikke syns man rigtig kan tillade sig at vælge mulighed 2) er løsningen for mig, desværre muliged 3.

Anmeld

21. november 2012

Frøken J.

Jeg tror, at jeg ville vælge aflivning. Det er aldrig nemt med en hund man elsker, hold op det gjorde ondt da vores hund hos min far gik bort, men når det ikke er et andet liv. Jeg tror faktisk jeg enten ville sælge hunden eller aflive alene på den baggrund, at hunden har udvist truende adfærd overfor dit barn, og når der så oven i købet er en meget stor risiko ved at lade hende medicinere. For mit barns skyld, ville jeg ikke gøre det. Og hundens liv er ikke værdigt ellers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.