Min kæreste lyver og har gjordt det lige siden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

modesty

Jeg er virkelig slet, slet ikke enig.

Han vil altid være barnets far, ja, men det gør ham da ikke nødvendigvis til rollemodel. TS kan sagtens finde sig en ny (og forhåbentlig mere stabil) mand, som kan overtage den rolle i hverdagen, så børnene får nogle ordentlige værdier fra en mandlig rollemodel. At være biologisk far drejer sig i bund og grund kun om blod, at være FAR betyder da så meget mere.

Mine egne erfaringer med den slags mennesker er at de bare slet ikke kan lade være. Jeg synes tit, man hører om den slags fædre, som også er typerne der lover deres børn guld og grønne skove, men alligevel brænder dem af den ene gang efter den anden, og efterlader moderen med Sorteper, som igen og igen må forklare hvorfor far ikke overholder sine aftaler. Nej, man kan aldrig skære alle over én kam, men manden sidder i fængsel og jeg tillader mig godt nok at være skeptisk over for din påstand om at han sagtens kan være en god og omsorgsfuld far. Men det er jo i virkeligheden kun op til TS at bedømme... Vi andre kender ikke manden...

TS: Held og lykke, lad os endelig vide, hvad du ender med at stille op.

Nu udtaler TS jo selv at hun gerne vil have et godt brud og god stemning fremover fordi faren jo skal se sit barn. Ja, hun kan få en ny mand som OGSÅ vil være rollemodel for barnet, men hvis barnet ser sin far, vil han da også være rollemodel. Det giver da sig selv. Og et barn vil bare altid se op til sin biologiske far.

M.h.t. det andet gentager jeg mig selv når jeg siger at jeg synes det er fordømmende at udtale sig om en mands forældreevner blot fordi han (måske) får en bedrageridom. Han kan sagtens være en god og kærlig far alligevel. Og det dér med at han lover barnet noget og svigter igen og igen det er jo helt vildt søgt og har ingen bund i det her tilfælde. Du synes "tit at man hører om fædre som"... Det er godt nok ikke et særlig solidt grundlag for en holdning. Det kan også være at han bliver en lortefar, hvem ved. Jeg stejlede bare over Sussies udtalelser som antydede at han nærmest ikke skulle have lov til at se sit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

sådan har jeg ikke tænkte det.
det giver da eftertanke..

Og det min ven...er netop DEN eftertanke du skal og må holde fast i, så du ser at komme ud af vagten eller rettere...ser at komme videre med dit liv, uden ham.

Det er IKKE svært at vælge, for der findes ingen undskyldning, heller ikke at julen nærmer sig og alt det sludder.
Den mand har SELV valgt vejen ind i kriminaliteten...du har endnu en chance for at vælge en anden vej end hans.
For dine børns skyld, hvis du altså skal kunne se dem i øjnene, må du vælge den sunde fornufts.

Tænk over det.
Og læs så lige bøgerne "Kvinder der elsker for meget" og "Helbred dit liv"

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

modesty skriver:

Hun har valgt at få et barn med en mand meget tidligt i deres forhold og inden hun kendte ham rigtigt. Den mand vil altid være faren til, og rollemodel for, deres barn. Det faktum at han har fået en bedrageridom betyder da ikke at han vil stoppe med at være omsorgsperson for sit eget barn. Uanset om forældrene bor sammen eller ej. Du lægger nærmest op til at manden ikke skal have lov til at se sit barn, og ikke skal have barnet hvis der sker moren noget. Han kan da sagtens være en god og omsorgsfuld far selvom han har en bedrageridom.

Til TS: Jeg forstår udmærket hvis du ikke vil være sammen med ham længere. Det er svært at vurdere situationen når man ikke kender jer. Der er mange der skriver at han aldrig vil ændre sig - det synes jeg er en hård dom. Selvfølgelig er der kriminelle der holder op med at være kriminelle, men om du vil give ham en chance til eller ej, kan kun være op til dig. Jeg håber dog at du vil lade ham være far for sit barn i det omfang han ønsker, men det tyder dine kommentarer her i tråden også på at du vil.

Pøj pøj med det hele. 

Jeg skeler KUN til at manden bør komme ud af TS liv.
Hvad de senere finder ud af, må de så løse, når de kommer til næste punkt, nemlig det fælles barn.
I første omgang handler det om, at TS gør sig stærk nok til IKKE at leve sammen med manden.

Det er min holdning, og den kan jeg ikke lave om på...for jeg har ingen respekt for mennesker, der er kriminelle.
Jeg har lige læst en lang redegørelse for hvad det gør mod børn med kriminelle forældre.
Det har endda været oppe i medierne, og det understreger kun hvad jeg siger.

TS skriver et indlæg, som jeg tolker som en bøn om at finde bevæggrunde til at frigøre sig fra manden, og det er det jeg svarer på.
Jeg giver TS nogle bevæggrunde, mere er der ikke til det

Anmeld

19. november 2012

Miss Kat

Nu udtaler TS jo selv at hun gerne vil have et godt brud og god stemning fremover fordi faren jo skal se sit barn. Ja, hun kan få en ny mand som OGSÅ vil være rollemodel for barnet, men hvis barnet ser sin far, vil han da også være rollemodel. Det giver da sig selv. Og et barn vil bare altid se op til sin biologiske far.

M.h.t. det andet gentager jeg mig selv når jeg siger at jeg synes det er fordømmende at udtale sig om en mands forældreevner blot fordi han (måske) får en bedrageridom. Han kan sagtens være en god og kærlig far alligevel. Og det dér med at han lover barnet noget og svigter igen og igen det er jo helt vildt søgt og har ingen bund i det her tilfælde. Du synes "tit at man hører om fædre som"... Det er godt nok ikke et særlig solidt grundlag for en holdning. Det kan også være at han bliver en lortefar, hvem ved. Jeg stejlede bare over Sussies udtalelser som antydede at han nærmest ikke skulle have lov til at se sit barn.

Der er skam ingen grund til at gentage sig selv, det bliver vi ikke mere enige af.  Og eftersom du mener, det var nødvendigt at gentage dit argument, kan jeg jo se, du ikke læste hvad jeg skrev. Så lad den hellere hvile her.

Hav en god dag.

Anmeld

19. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Ja.. siden første dag jeg lærte ham at kende..

han har sagt han hadet 2 udd. trods hans unge alder på 21 år.
sagt at, jeg hadet fået en halskæde til 3000,- selvom jeg lige har fundet ud af den selv samme kæde kan købes for 300,-

Og det slemmeste af alt- om penge, hele vejen igemmen vores korte forhold på bare 8 mdr. og en lille baby i maven godt halvvejs nu jeg har i forvejen et barn på 4 og vi har bodet sammen i godt 6 mdr. jeg har set/hørt at politiet er kommet og banket på døren op til flere gange, om en sag som også var en løgen, han fortalte mig hvorfor de kom så tit...- han fik hele tiden mange penge mellem sine hænder, og jeg syntes self. det var mærkeligt at der var så mange der skyldte ham penge, sagde han.
- nu er han 3 uger i politiet varetæk bag lukket døre, jeg har besøgt ham én gang med svigerforældrene. Han får sin dom d. 03. dec. og politiet nævnte han nok fik 6 mdr. for bedragerig

nu tænker jeg... kan jeg nogen siden stole på ham igen????
hvad hvis han gøre det samme igen???

jeg ville høre om der er andre der har haft forhold med en der har siddet inde. Hvordan gik det?
og hvis du gik fra ham, mens han sad inde, hvordan forløb det?

håber der er nogle der kan hjælpe mig med alle mine tanker

Har mere eller mindre læst hele tråden, og har kun en ting at sige - sådan en mand ændrer sig aldrig.

Har selv været i et forhold, med en lystløgner. Det startede med at han løj om hans alder - fandt jeg ud af, efter et år. Og mange andre løgne jeg ikke kan huske. Da jeg slog op med ham (efter 1,5 år), var hans far pludselig død, fortalte han mig - dog skulle jeg huske, at hvis jeg så en der lignede ham, så var det faderens tvilling (jeg aldrig havde hørt om eller mødt), som sjovt nok kørte rundt i samme bil. Det skal lige siges, at jeg mødte hans forældrer ikke længe efter - faderen genopstået fra de døde ? 

Sådan en mand stopper aldrig, kom væk mens du har chancen og modet til det, det vil slippe dig for en masse bekymringer

Anmeld

19. november 2012

modesty

Jeg skeler KUN til at manden bør komme ud af TS liv.
Hvad de senere finder ud af, må de så løse, når de kommer til næste punkt, nemlig det fælles barn.
I første omgang handler det om, at TS gør sig stærk nok til IKKE at leve sammen med manden.

Det er min holdning, og den kan jeg ikke lave om på...for jeg har ingen respekt for mennesker, der er kriminelle.
Jeg har lige læst en lang redegørelse for hvad det gør mod børn med kriminelle forældre.
Det har endda været oppe i medierne, og det understreger kun hvad jeg siger.

TS skriver et indlæg, som jeg tolker som en bøn om at finde bevæggrunde til at frigøre sig fra manden, og det er det jeg svarer på.
Jeg giver TS nogle bevæggrunde, mere er der ikke til det

Fair nok, så har jeg misforstået din kommentar. Personligt tror jeg altid på at give en ekstra chance. Vi begår alle fejl (nogle større end andre, ja) og jeg mener at man skal have mulighed for at rette op på sig selv. Men når det så er sagt, kan jeg sagtens forstå hvis TS vælger ikke at give manden en chance til.

Og m.h.t. hvad det gør ved børn at have kriminelle forældre... Ja. Jeg siger ikke at situationen ikke er problematisk. Det er den helt bestemt.

Men sådan en undersøgelse indbefatter vel alle slags kriminalitet - også f.eks voldelig kriminalitet? Jeg vil skyde på at ham der laver økonomisk kriminalitet er en helt anden type mand end ham der tæsker værtshusgæster eller laver hjemmerøverier. Klaus Riskær, Kurt Thorsen og Stein Bagger kan sikkert være udmærkede fædre selvom de er nogle svindlere.

Jeg er sikker på at det kan være endnu værre for et barn at blive holdt væk fra en far der gerne vil se det end at blive konfronteret med et uperfekt menneske. Så man må vurdere den enkelte persons forældreevne og ikke dømme baseret på fordom. 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

jeg har efter overvejlse bestemt mig for at gå fra ham, og så tage det derfra.
i skal alle have tak for jeres gode ord, det har været en god støtte

knus mig

Anmeld

20. november 2012

modesty

Anonym skriver:

Hej alle sammen

knus mig

Held og lykke med det hele fremover. 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Held og lykke med det hele fremover. 

mange tak skal du have

jeg klare mig gemmen den svære tid med min mor og støtte fra læge og JM. så det skal nok gå det hele

Anmeld

20. november 2012

Leneur

Anonym skriver:

Hej alle sammen

knus mig

Du har i mine øjne truffet den helt rigtige beslutning og den skal du nok blive glad for.
Held og lykke med det hele.
Knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.