modesty skriver:
Hun har valgt at få et barn med en mand meget tidligt i deres forhold og inden hun kendte ham rigtigt. Den mand vil altid være faren til, og rollemodel for, deres barn. Det faktum at han har fået en bedrageridom betyder da ikke at han vil stoppe med at være omsorgsperson for sit eget barn. Uanset om forældrene bor sammen eller ej. Du lægger nærmest op til at manden ikke skal have lov til at se sit barn, og ikke skal have barnet hvis der sker moren noget. Han kan da sagtens være en god og omsorgsfuld far selvom han har en bedrageridom.
Til TS: Jeg forstår udmærket hvis du ikke vil være sammen med ham længere. Det er svært at vurdere situationen når man ikke kender jer. Der er mange der skriver at han aldrig vil ændre sig - det synes jeg er en hård dom. Selvfølgelig er der kriminelle der holder op med at være kriminelle, men om du vil give ham en chance til eller ej, kan kun være op til dig. Jeg håber dog at du vil lade ham være far for sit barn i det omfang han ønsker, men det tyder dine kommentarer her i tråden også på at du vil.
Pøj pøj med det hele. 
Jeg er virkelig slet, slet ikke enig.
Han vil altid være barnets far, ja, men det gør ham da ikke nødvendigvis til rollemodel. TS kan sagtens finde sig en ny (og forhåbentlig mere stabil) mand, som kan overtage den rolle i hverdagen, så børnene får nogle ordentlige værdier fra en mandlig rollemodel. At være biologisk far drejer sig i bund og grund kun om blod, at være FAR betyder da så meget mere.
Mine egne erfaringer med den slags mennesker er at de bare slet ikke kan lade være. Jeg synes tit, man hører om den slags fædre, som også er typerne der lover deres børn guld og grønne skove, men alligevel brænder dem af den ene gang efter den anden, og efterlader moderen med Sorteper, som igen og igen må forklare hvorfor far ikke overholder sine aftaler. Nej, man kan aldrig skære alle over én kam, men manden sidder i fængsel og jeg tillader mig godt nok at være skeptisk over for din påstand om at han sagtens kan være en god og omsorgsfuld far. Men det er jo i virkeligheden kun op til TS at bedømme... Vi andre kender ikke manden...
TS: Held og lykke, lad os endelig vide, hvad du ender med at stille op. 
Anmeld