søger veninder med fortidligt fødte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Anja B. Nielsen

signe. skriver:

"Lyt" til hans behov og gør hvad du kan for at han ikke skal igennem for mange stimuli. Herhjemme er det stort set kun den ældste der er "problemer" med og hsn kom først i dagpleje da han var to år, plus han får et halvt år mere i dagpleje...

derudover, accepter at han er lidt langsommere til ting, støt ham i de ting som han så kan... vores gik først da han var to år og ham på 15 mdr kan stadig ikke gå, men det skal nok komme.. Ham på 2,5 har heller ikk rigtig noget sprog og er meget lille, kun 9 kg...

hvem passede ham så indtil han kom i dagpleje? jeg prøver os at skærme lucas hvor jeg kan og lytte til ham og se siganal han sender. Han ligger meget på maven og triller fra side til side lige for tiden samt er vild med at komme op og stå på hans ben når jeg holder ham. Men tager det med gå og følger hans tempo.

lucas vejer heller ikke ret meget her oppe på 7,5 ca og er 70cm kang så er meget lang og tynd og fæler hans egen vægt kurve ligesom han har gjordt fra starten af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Anja B. Nielsen

Faith skriver:

De er godt nok 2½ i dag, men tak alligevel

De klarer sig rigtig fint. Dog har den ene et hul i hjertet som sandsynligvis skal lukkes når han bliver lidt ældre.

okay det er jeg selv født med og er selv opereret for det da jeg var helt lille

Anmeld

12. november 2012

Faith

Anja B. Nielsen skriver:

okay det er jeg selv født med og er selv opereret for det da jeg var helt lille

Ok. Var det et stort indgreb, og hvordan har du haft det efterfølgende?

Emil bliver nemt forpustet, men det er det eneste vi mærker på ham.

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

Faith skriver:

Ok. Var det et stort indgreb, og hvordan har du haft det efterfølgende?

Emil bliver nemt forpustet, men det er det eneste vi mærker på ham.

desværre kan jeg ikke huske noget ang om det er stort indgreb eller jeg da jeg fik det lavet inden jeg var et år, men jeg har ikke noget tydeligt år, men jeg ved selv hvor det er og jeg er ikke mærket af det i dag og lever et normalt liv og rør mig uden problemer

Anmeld

12. november 2012

Faith

Anja B. Nielsen skriver:

desværre kan jeg ikke huske noget ang om det er stort indgreb eller jeg da jeg fik det lavet inden jeg var et år, men jeg har ikke noget tydeligt år, men jeg ved selv hvor det er og jeg er ikke mærket af det i dag og lever et normalt liv og rør mig uden problemer

Lyder godt

Anmeld

12. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg vil lige skyde ind med, at dem som siger til dig: "Hvorfor kan han ikke kravle" - så kan du hilse dem og sige: "Fordi han ikke har travlt med at blive stor, og faktisk først skal kunne det ved 10 måneder."

Kæmpe kram til dig  

Er sikker på at din søn er ubeskrivelig fantastisk, om han er bagud i udviklingen eller ej.

Anmeld

12. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anja B. Nielsen skriver:

ja jeg er os nød til at gå tidligt når vi er nogen steder henne og der er mange menensker og når lucas er i små grupper eller sammen med nogen han er tryg ved så er han bare så glad og smiler og plyder og der er intet at mærke. ja det kan være svært for for familien at forstå at man er nød til at gå tidligt men ja man har jo et barn og det har barn har nogle behov som der skal tages hensyn til.

heldigvis er min familie meget forstående og hjælpsom i den retning, og lucas fars familie havde svært ved at forstå det i starten men er nu langsomt ved at acceptere at lucas er som han er, hvilket er ret dejligt. men jeg overvejer os tit hvor mange menensker er der til den her begivenhed og skal han med eller være der hjemme i trygge rammer og blive passet af en fra omgangskredes eller familien som kender ham og hans behov og som han er tryg/glad for.

Skriver lige fra computeren senere - kan ikke lige overskue telefonen 

Anmeld

12. november 2012

signe.

Anja B. Nielsen skriver:

hvem passede ham så indtil han kom i dagpleje? jeg prøver os at skærme lucas hvor jeg kan og lytte til ham og se siganal han sender. Han ligger meget på maven og triller fra side til side lige for tiden samt er vild med at komme op og stå på hans ben når jeg holder ham. Men tager det med gå og følger hans tempo.

lucas vejer heller ikke ret meget her oppe på 7,5 ca og er 70cm kang så er meget lang og tynd og fæler hans egen vægt kurve ligesom han har gjordt fra starten af.

Jeg gik selv hjemme med ham, gik på barsel med den yngste samtdig... Men hvis jeg ikk havde haft barsel havde jeg gået hjemme med ham alligevel det ekstra tid, det var den måde jeg kunne hjælpe ham på... Det var hårdt, men fortryder intet, for kunne se og mærke at han stadig havde behov for hjemmero.. Og så i april i år kom de begge i den samme dagpleje

lyder rigtig godt med de ting du gør med lukas, følger hans tempo.. Og så bare luk ørerne for dem der ikke kan forstå at der er nogle ting han ikk kan... De forstår det bare ikk, som andre forældre til fortidligt fødte gør...

Anmeld

22. november 2012

Liva2012

Hejsa. Min datter er født 7 1/2 uge for tidligt. Jeg kan godt følge dig i, at man mangler nogen at dele sine erfaringer/spørgsmål osv med. 

Jeg bor i Kbhs kommune og er blevet sat i en almindelig mødregruppe, men det er jo helt andre problemstillinger, de andre mødre har i forhold til mig. Jeg synes, det er super ærgerligt, at de ikke sætter os sammen med andre mødre med for tidlig fødte børn. Det ved jeg, de har i andre kommuner. 

Nå men, min lille pige er nu 2 1/2 mdr. Hun er lille, lidt sart og så er hun også lidt bagud i sin udvikling i forhold til børn født til tiden. 

Jeg synes næsten, det værste er, at folk ikke kan forstå, at hun stadig er sart, og at vi er nødt til at tage hensyn til hende, når nu hun er over terminsdatoen. De forstår ligesom ikke, at børnene bliver ved med at være for tidlig fødte. 

Anmeld

22. november 2012

Anja B. Nielsen

Liva2012 skriver:

Hejsa. Min datter er født 7 1/2 uge for tidligt. Jeg kan godt følge dig i, at man mangler nogen at dele sine erfaringer/spørgsmål osv med. 

Jeg bor i Kbhs kommune og er blevet sat i en almindelig mødregruppe, men det er jo helt andre problemstillinger, de andre mødre har i forhold til mig. Jeg synes, det er super ærgerligt, at de ikke sætter os sammen med andre mødre med for tidlig fødte børn. Det ved jeg, de har i andre kommuner. 

Nå men, min lille pige er nu 2 1/2 mdr. Hun er lille, lidt sart og så er hun også lidt bagud i sin udvikling i forhold til børn født til tiden. 

Jeg synes næsten, det værste er, at folk ikke kan forstå, at hun stadig er sart, og at vi er nødt til at tage hensyn til hende, når nu hun er over terminsdatoen. De forstår ligesom ikke, at børnene bliver ved med at være for tidlig fødte. 

ja det er ret surt at vi ikke kan komme i særlige mødergruppen sådan at man kan dele de bekymringer, erfaringer man har til fælles samt få den støtte som man virkelig har brug for når men står der med et for tidlig født barn. Min sæn er 8 mdr og jeg skal stadig tage hensyn til ham da han er meget fælsom og ikke kan klare for meget larm eller nye menesker så bliver han utryg, så det at være i møder gruppe er ikek ret sjovt, da han tit bliver ked af det og vi derfor er nød til at gå tidligt eller sige op og bede folk om at tage hjem når de er her, dette har de mega svært ved at forstå men min søn kommer altså først.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.