søger veninder med fortidligt fødte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Anja B. Nielsen

LouiseRH skriver:

Men derfor er du jo stadig alene det meste af tiden og selvfølgelig er det hårdt! Ingen tvivl om det

Men kan det ikke blive bedre i takt med at han bliver ældre måske?

jeg håber at det aftager med tiden men jeg ved det ikke og nogle gange føler jeg at jeg mangler råd til hvordan jeg skal takle at han er så sensitiv og hvad jeg som mor kan gøre for at hjælpe ham igennem det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Anja B. Nielsen

signe. skriver:

Jeg er mor til to for tidligt fødte, hasse født i uge 24 og laurits født i uge 34... Du skal være velkommen til at skrive pb og/eller besøge min blog www.signehejlesen.blogspot.com, som blandt andet også handler om det at have to for tidligt fødte børn, udvikling, pasning og så videre

ind tak jeg vil da lige tjekke din blog ud måske strå der nolge ting jeg kan bruge. har du  nogle gode råd til hvordan jeg bedst kan hjæpe ham når han er så sensitiv og hvordan man takler det som mor?

Anmeld

12. november 2012

LouiseRH

Anja B. Nielsen skriver:

jeg håber at det aftager med tiden men jeg ved det ikke og nogle gange føler jeg at jeg mangler råd til hvordan jeg skal takle at han er så sensitiv og hvad jeg som mor kan gøre for at hjælpe ham igennem det

Kan din sundhedsplejerske ikke hjælpe dig?
Ellers håber jeg da der er nogle andre mødre herinde der kan komme med nogle fifs 33

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

LouiseRH skriver:

Kan din sundhedsplejerske ikke hjælpe dig?
Ellers håber jeg da der er nogle andre mødre herinde der kan komme med nogle fifs 33

der er desværre ikke meget hjælp at komme efer hos vores sundhedsplejelske.

Anmeld

12. november 2012

quindelist

Jeg er mor til Sigrid der er født cirka 4 uger for tidligt, hun er 15 måneder og stortrives idag, men vi havde også en lang lang periode hvor hun var ekstremt sensitiv.

Kan skrive mere når jeg lige er ved en pc tager så lang tid på telefonen

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

Storms-Mor skriver:

Der r ingen der har sagt at han r - de siger han r inde for nomalen ..
Men han var længe om at kravle gå og sån efter mit hovede..

okay men det er rarat at høre at han klare sig godt

Anmeld

12. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har thea der er 6 uger for tidligt født, og som først nu har sprunget sin højde/ vægt kurve. 

Da thea var baby var vi også nød til at skærme hende, hvis vi var sammen med mange mennesker, da det ellers ødelage dagen efter. De folk der ik ku forstå det, fik at vide at det behøvedes de heller ik, så længe vi selv forstod det. Færdig med den diskusion! 

Vi havde extra sundhedsplejerske besøg og jeg gik også i en for tidligt født mødregruppe, på vores bibliotek. Det er et tilbud de fleste kommuner har tror jeg?! 

Dem i min alm mødregruppe var bare rigtig søde, men jeg havde så også fra start af forklaret at fordi thea var født før tid, var der jo nok en del ting som ville komme sener. Og når andre sagde noget, ku de godt finde på at sige at thea hun ku bare lige det hun sku ku, og at alt det andet nok sku komme sener. Så jeg slap tit for at " forsvare" hende selv. 

Nu er hun jo som sagt 4 år, og er langt foran sprogligt, men stadig en total tumling. Jeg syntes jo hun er helt perfekt. Vh stine

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

quindelist skriver:

Jeg er mor til Sigrid der er født cirka 4 uger for tidligt, hun er 15 måneder og stortrives idag, men vi havde også en lang lang periode hvor hun var ekstremt sensitiv.

Kan skrive mere når jeg lige er ved en pc tager så lang tid på telefonen

jeg vil meget gerne høre mere om hvordan i takleede det og jeg tager meget gerne i mod gode råd hvordan jeg bedst muligt kan hjælpe min søn? han er i forvejen skrevet op til dagpleje da jeg mener at det vil være det bedste for ham men heldigvis skal han først starte i instition her til mars. Undskyld hvis der er svare fejl men er ordblind

Anmeld

12. november 2012

LouiseRH

Anja B. Nielsen skriver:

der er desværre ikke meget hjælp at komme efer hos vores sundhedsplejelske.

Øv da, og du har heller ikke kontakt med neonatal mere, altså kommer til kontrol eller noget?

Ellers kunne du måske sende en mail til præmatur foreningen
http://www.praematur.dk/Default.aspx?ID=72

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

StineW79 skriver:

Jeg har thea der er 6 uger for tidligt født, og som først nu har sprunget sin højde/ vægt kurve. 

Da thea var baby var vi også nød til at skærme hende, hvis vi var sammen med mange mennesker, da det ellers ødelage dagen efter. De folk der ik ku forstå det, fik at vide at det behøvedes de heller ik, så længe vi selv forstod det. Færdig med den diskusion! 

Vi havde extra sundhedsplejerske besøg og jeg gik også i en for tidligt født mødregruppe, på vores bibliotek. Det er et tilbud de fleste kommuner har tror jeg?! 

Dem i min alm mødregruppe var bare rigtig søde, men jeg havde så også fra start af forklaret at fordi thea var født før tid, var der jo nok en del ting som ville komme sener. Og når andre sagde noget, ku de godt finde på at sige at thea hun ku bare lige det hun sku ku, og at alt det andet nok sku komme sener. Så jeg slap tit for at " forsvare" hende selv. 

Nu er hun jo som sagt 4 år, og er langt foran sprogligt, men stadig en total tumling. Jeg syntes jo hun er helt perfekt. Vh stine

vi har kun besøg af vores sundhedsplejelske hver anden måned og det er kun 20-30 minutter så er hun ude igen  og det er ikke nogen for tidlig mødre grupper her ikke i følge hende i hvert fald for det bad jeg om at komme i nemlig og det kunne jeg ikke. jeg er nød til at forsvare min sæn fordi andre mødre hakker ned på ham fordi de ikke kan forstå at han er så følsom som han er samt at han udvoklings mæssigt er bagud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.