Anja B. Nielsen skriver:
Jeg har en dejliglig lille dreng lucas som er født 6 uger for tidligt, han er sensitiv og meget lille i betrækning af at han nu er knap 8 mdr. samt han er lidt bagud i hans udvikling. jeg savner nogen at snakke med som os har et fortidligt født barn, sådan at man kan dele erfaringer m.m fæler tit at det er svært for andre at forstå hvordan det er at havde et fortidligt født barn, jeg går i en normal mødre gruppe og der kommer tit kommentare når lucfas er utryg og græder lidt, samt de kommentere tit på at han ikke er lige så stor som de andre bærn og hvorfor kan han ikke kravle endnu...
det gør rigtig ondt når andre ikke kan se de små fremskridt der er samt kan sætte sig ind i hvordan det er at havde et barn som ikke er helt som alle andre. håber på at der os er andre der ude som har oplevet det+
Først og fremmest, sikke da en skod mødregruppe
øv .. Forstår din frustration !
Jeg har en datter, som bliver 8 mdr på onsdag, og født 4 uger for tidligt. Udviklingsmæssigt har der ikke været noget, nærmere tværtimod. (og har ikke pacet hende frem, har altid haft den holdning, at når børn/babyer er klar til næste spring, skal de nok ta' det)
Men derimod har jeg på fornemmelsen at hun også er sensitiv. I hvert fald har hun haft svært ved at falde til ro i mødregruppe - når vi er til fødselsdage, osv. Og helst hænge ved mig.
De første par gange har mødregruppen haft svært ved at sætte sig ind i det, men nu har de vænnet sig til det. Vi bliver ikke alt for længe, for ellers får hun ikke sovet.
Derimod er det ikke alle i familien der kan sætte sig ind i, at Olivia er som hun er. Har man hende på tomands hånd, eller sidder man i en lille gruppe på 4-5 stykker (max!) er hun den gladeste lille pige, men mere end 5 personer er for meget for hende - så vi er begyndt at sætte max tid på, når vi er til fødselsdage.
Det jeg (stadig) kæmper med, er forståelse for en del af familien. Selvfølgelig skal ens liv ikke styres af et barn, men det er min holdning, at når man har sat et barn til verdenen, skal man dælme også passe på ham/hende, og sørge for at den første tid, ikke bliver alt for meget for den bette, forstår du ? Åh, nu kommer mine frustrationer sgu også ud, sorry !
Anyways, du er mere end velkommem til at skrive