søger veninder med fortidligt fødte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Mariajny

Anja B. Nielsen skriver:

Jeg har en dejliglig lille dreng lucas som er født 6 uger for tidligt, han er sensitiv og meget lille i betrækning af at han nu er knap 8 mdr. samt han er lidt bagud i hans udvikling. jeg savner nogen at snakke med som os har et fortidligt født barn, sådan at man kan dele erfaringer m.m fæler tit at det er svært for andre at forstå hvordan det er at havde et fortidligt født barn, jeg går i en normal mødre gruppe og der kommer tit kommentare når lucfas er utryg og græder lidt, samt de kommentere tit på at han ikke er lige så stor som de andre bærn og hvorfor kan han ikke kravle endnu...  det gør rigtig ondt når andre ikke kan se de små fremskridt der er samt kan sætte sig ind i hvordan det er at havde et barn som ikke er helt som alle andre.  håber på at der os er andre der ude som har oplevet det+

jeg har også en søn på 8, som også hedder Lucas, han er født 6 uger for tidligt også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Lusi

Anja B. Nielsen skriver:

tusind tak og det vil jeg helt klart gøre og hvor er det dejligt at høre at dine børn er kommet godt igennem deres for tidlige fødsler

Altså vi har så bare fået to børn, med EKSTREMT temperament... Puuha!

Anmeld

12. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anja B. Nielsen skriver:

ja der er ikke andet at gøre

Må indrømme at jeg også tit bare sagde at hun feks var 6 1/2 mdr gammel, da hun feks var 8 mdr, fordi jeg ik altid sku til at forklare mig overfor folk jeg mødte osv. Så slap jeg da for at forklare hvorfor hun ik ku kravle osv. 

Også syntes folk jo pludselig at hun var rigtig dygtig  Vh stine

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

Lusi skriver:

Altså vi har så bare fået to børn, med EKSTREMT temperament... Puuha!

ja okay det kan os være noget at en prøvelse til tider

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

StineW79 skriver:

Må indrømme at jeg også tit bare sagde at hun feks var 6 1/2 mdr gammel, da hun feks var 8 mdr, fordi jeg ik altid sku til at forklare mig overfor folk jeg mødte osv. Så slap jeg da for at forklare hvorfor hun ik ku kravle osv. 

Også syntes folk jo pludselig at hun var rigtig dygtig  Vh stine

ja jeg kan faktisk godt fælge dig og det lyder ikke som en helt dum ting at sige nogle gange, så det kan og vil jeg da overveje

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

Mariajny skriver:

jeg har også en søn på 8, som også hedder Lucas, han er født 6 uger for tidligt også...

ej hvor pusigt

Anmeld

12. november 2012

Faith

Jeg har tvillingedrenge født 33+3

Anmeld

12. november 2012

Anja B. Nielsen

Faith skriver:

Jeg har tvillingedrenge født 33+3

hvordan klare de sig og tillykke med dem

Anmeld

12. november 2012

signe.

Anja B. Nielsen skriver:

ind tak jeg vil da lige tjekke din blog ud måske strå der nolge ting jeg kan bruge. har du  nogle gode råd til hvordan jeg bedst kan hjæpe ham når han er så sensitiv og hvordan man takler det som mor?

"Lyt" til hans behov og gør hvad du kan for at han ikke skal igennem for mange stimuli. Herhjemme er det stort set kun den ældste der er "problemer" med og hsn kom først i dagpleje da han var to år, plus han får et halvt år mere i dagpleje...

derudover, accepter at han er lidt langsommere til ting, støt ham i de ting som han så kan... vores gik først da han var to år og ham på 15 mdr kan stadig ikke gå, men det skal nok komme.. Ham på 2,5 har heller ikk rigtig noget sprog og er meget lille, kun 9 kg...

Anmeld

12. november 2012

Faith

Anja B. Nielsen skriver:

hvordan klare de sig og tillykke med dem

De er godt nok 2½ i dag, men tak alligevel

De klarer sig rigtig fint. Dog har den ene et hul i hjertet som sandsynligvis skal lukkes når han bliver lidt ældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.