Skruk selvom prinsessen kun er 5mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Rsa

Ikke for at dræbe den skrukke følelse eller idyl om, at have flere børn - men synes det er væsentligt at understrege, at der er markant forskel på at have et eller flere børn....

Har man et barn, har man masser tid til at tage sig af det og der er tid til at have et forhold ved siden af - siger ikke at det er sådan forfalle, det handler meget om de omstændigheder man er i - men er der pludselig 2 børn går alt tiden med det. Hvert eneste øjeblik man har fra det ene barn bruges på det andet. Dårlig samvittighed opstår. Den tid man havde til hinanden som partnere, går til børnene...

Hverdagen går op i organisering, planlægning osv. Tid er noget der pludselig bliver guld værd, for den er der ikke! 

Nyd det barn du har og den ro og tid der er omkring din lille familie nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Francisca

Kellie skriver:

Helt rigtigt, det tænkte jeg også. Det er jo langt værre hvis man var stoppet midt i uddannelsen. Det giver en vis ro at vide man er færdig og har afsluttet den del.

Ja det kun et plus at den er færdig

Anmeld

14. november 2012

Francisca

Valle81 skriver:

Jeg nåede ikke at blive skruk, men var gravid 3 mdr efter jeg fødte vores anton. Vihavde i forvejen asta på 6 og Sebastian på 4 år.

Der blev 12 måneds mellem anton og Arthur og det er hårdt, monster hårdt. Tiden slår ikke til, og de er er bare begge meget små og så havde vi jo to i forvejen som også kræver tid og overskud.

Selvom man tænker at det babyede hurtigt går af dem, så er man stadig meget meget lille når man er 1-2-3 år

Jeg ville aldrig gøre det igen........

12måneder er heller ikke meget nej.

Men ja er sikker på det er mega hårdt!

Og hvis i så også har 2 større børn så det jo også 4 børn med 2 meget små der tætte på hinanden.

Men her vílle der være lidt større mellemrum da min datter allerede er 5mdr tæt på de 6

Anmeld

14. november 2012

Francisca

DAs mor skriver:

Jeg forstår overhovedet ikke hvordan man kan være skruk igen så hurtigt jeg var det først efter 2,5 år med den første og 1,5 år med nummer 2

i har jo en baby - nyd det!!!

hehe det er jo det fantastiske ved mennesker at vi ikke alle er ens

Nyder hver dag med min datter, og vil jeg altid gøre.

Men en mere ville ikke gøre noget for jeg elsker børn og føler at jeg ikke vil vente mange år med at få nr2

Anmeld

14. november 2012

Carina:-)

Francisca skriver:

12måneder er heller ikke meget nej.

Men ja er sikker på det er mega hårdt!

Og hvis i så også har 2 større børn så det jo også 4 børn med 2 meget små der tætte på hinanden.

Men her vílle der være lidt større mellemrum da min datter allerede er 5mdr tæt på de 6

Nu har jeg ikke læst hele tråden.

Men vil klart anbefale dig at vente.

Din datter har brug for sin mor,og det har den lille ny også.

Og det er svært at opfylde når de begge er så små.

Hvordan vil du forklare din datter at hun skal vente fordi du tager dig af den lille?

Anmeld

14. november 2012

Francisca

Krussedulle skriver:

Nej! Helt ærlig! Jeg syntes ikke at det er hårdt! Men mine børn har fx også altid sovet om natten!

Det kan godt være lidt hårdt når min mand har 16-timers vagt, en lørdag eller søndag.. Men ellers er det bare herligt

Der er masser af tid med den mellemste, når den yngste sover om formiddagen.. Og masser af tid til den ældste når begge de små sover til eftermiddag..

Jeg syntes at det var hårdere at være gravid, og have en baby...
end at have en tumling og en baby!

Min datter sover også igennem om natten og gjort siden hun var 2-3mdr

Hun er et meget meget nemt barn, der aldrig noget med hende

Her ville der også være en 1 1/2 års forskel hvis det kommer dertil.

Men dejligt at hører at der også er gode oplevelser med børn så tæt på hinanden

Anmeld

14. november 2012

Francisca

Rsa skriver:

Ikke for at dræbe den skrukke følelse eller idyl om, at have flere børn - men synes det er væsentligt at understrege, at der er markant forskel på at have et eller flere børn....

Har man et barn, har man masser tid til at tage sig af det og der er tid til at have et forhold ved siden af - siger ikke at det er sådan forfalle, det handler meget om de omstændigheder man er i - men er der pludselig 2 børn går alt tiden med det. Hvert eneste øjeblik man har fra det ene barn bruges på det andet. Dårlig samvittighed opstår. Den tid man havde til hinanden som partnere, går til børnene...

Hverdagen går op i organisering, planlægning osv. Tid er noget der pludselig bliver guld værd, for den er der ikke! 

Nyd det barn du har og den ro og tid der er omkring din lille familie nu

Jeg nyder også alt den tid med min skønne familie

Og ja jeg ved godt det hårdt og tiden bliver mindre men så for man så meget glæde over at have 2 børn

Hvornår barn nr.2 kommer kan jeg ikke svare på nu.

Jeg er bare skruk og kunne sagtens se mig selv gravid.

Men det ender nok med at prinsessen er en 2år når næste barn planlægges

Anmeld

14. november 2012

Francisca

Carina:-) skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden.

Men vil klart anbefale dig at vente.

Din datter har brug for sin mor,og det har den lille ny også.

Og det er svært at opfylde når de begge er så små.

Hvordan vil du forklare din datter at hun skal vente fordi du tager dig af den lille?

Nu jeg jo ikke enlig men har en mand.

Og til den tid vil min datter gå i vuggestue og vi vil derfor være 2 forældre hjemme når hun kommer hjem.

Jeg har heller ikke sagt jeg skal eller bliver gravid lige nu og her men blot at jeg godt kunne tænke mig en lille en mere.

Som sagt det ender nok med at vi venter til min datter er 2år før nyt projekt baby går igang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.