Vendingsforsøg - har du prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Ka+Ma=Be

Som flere andre fortæller, tror jeg der er stor forskel fra person til person. Og ikke mindst alt efter hvor stort barnet er og hvor meget plads der er

Min søn var meget stor og lå godt fast med rumpen nede i bækkenet - derfor var det en meget svær og smertefuld proces. Personligt er det ikke noget jeg selv vil takke ja til igen 

Men du må have alt held og lykke. Jeg krydser fingre for, at han ligger rigtigt når du kommer til tjek igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Miss BananaHammock

Ka+Ma=Be skriver:

Som flere andre fortæller, tror jeg der er stor forskel fra person til person. Og ikke mindst alt efter hvor stort barnet er og hvor meget plads der er

Min søn var meget stor og lå godt fast med rumpen nede i bækkenet - derfor var det en meget svær og smertefuld proces. Personligt er det ikke noget jeg selv vil takke ja til igen 

Men du må have alt held og lykke. Jeg krydser fingre for, at han ligger rigtigt når du kommer til tjek igen 

Tak!

Og tak for historien - selvom den ikke var positiv. det er rart at være forberedt på at det kan gå begge veje!

Anmeld

12. november 2012

Nadia&Daniel

Miss BananaHammock skriver:

Jeg er lige præcis også lidt bange for hvad der sker med junior i sådan et vendingsforsøg. Fandt et sted på nettet hvor de skrev at det kan være hårdt for barnet og i yderste tilfælde ende i akut kejsersnit fordi hjertelyden falder. Vil jo bare ha' han har det så godt som muligt og ikke bliver udsat for unødigt stress.

Var dit KS så planlagt en del før terminsdatoen eller var vendingsforsøget lagt så tæt på termin som muligt? Jeg skal nemlig måske scannes allerede samme da som min næste JM aftale hvis der er plads - men der blev ikke nævnt hvornår de så ville prøve at vende ham hvis det var.

Det var lidt tilfældigt. Jeg var til jordemor torsdag - hun sagde, at babyen lå med hovedet ned, godt fast og at jeg kunne føde når som helst (det var 20 dage før termin)

Var så til scanning næste dag (gik til scanning hver 14. dag pga babyens vægt var lav)

Det var overlægen som scannede mig - han siger så, at babyen sidder fast med numsen nede i bæknet, og på formen af hovedet, kunne han se at babyen havde gjort det for længe

Fik så tid til vendingsforsøg tirsdag, ugen efter.. Der prøvede de en gang (de ville kun en gang, så de ikke stessede babyen)

Skulle så til møde dagen efter, kejsersnit-møde med 2 andre par (vi skulle alle samme dag - jeg blev nr. 3 i køen)

Da mødet var færdig, fik vi hver en seddel med dato (25.10.10) - mandag ugen efter og så var det bare sådan..

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

Nadia&Daniel skriver:

Det var lidt tilfældigt. Jeg var til jordemor torsdag - hun sagde, at babyen lå med hovedet ned, godt fast og at jeg kunne føde når som helst (det var 20 dage før termin)

Var så til scanning næste dag (gik til scanning hver 14. dag pga babyens vægt var lav)

Det var overlægen som scannede mig - han siger så, at babyen sidder fast med numsen nede i bæknet, og på formen af hovedet, kunne han se at babyen havde gjort det for længe

Fik så tid til vendingsforsøg tirsdag, ugen efter.. Der prøvede de en gang (de ville kun en gang, så de ikke stessede babyen)

Skulle så til møde dagen efter, kejsersnit-møde med 2 andre par (vi skulle alle samme dag - jeg blev nr. 3 i køen)

Da mødet var færdig, fik vi hver en seddel med dato (25.10.10) - mandag ugen efter og så var det bare sådan..

Oki!

Anmeld

12. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Så det endte i ks for jer?

Ja fik pks...

Var ved jm om mandagen, hvor hun mente der ikke var vand nok.

Tirsdag til scanning og fik målt fostervand.

Onsdag vendings forsøg.

Torsdag info samtale om pks

og han kom ud 6 dage efter i uge 38+2.

Grunden til at de havde 'glemt' han lå i tværleje, var fordi det var midt under deres strejke i '08. Så kom til minimale undersøgelser - jm mm. Havde dertil en ny jm hver gang og de glemte at læse journal. Det var blot mærke - mærke, ja han er fin og har det godt, ligger på tværs og ud igen..

Anmeld

12. november 2012

Ka+Ma=Be

Tak!

Og tak for historien - selvom den ikke var positiv. det er rart at være forberedt på at det kan gå begge veje!

Bare husk at min historie jo kun er negativ, fordi vendingsforsøget mislykkes! Havde det lykkes havde jeg nok synes det var det værd, trods smerterne

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ja fik pks...

Var ved jm om mandagen, hvor hun mente der ikke var vand nok.

Tirsdag til scanning og fik målt fostervand.

Onsdag vendings forsøg.

Torsdag info samtale om pks

og han kom ud 6 dage efter i uge 38+2.

Grunden til at de havde 'glemt' han lå i tværleje, var fordi det var midt under deres strejke i '08. Så kom til minimale undersøgelser - jm mm. Havde dertil en ny jm hver gang og de glemte at læse journal. Det var blot mærke - mærke, ja han er fin og har det godt, ligger på tværs og ud igen..

Oki. Det er øv når der strejkes og det går ud over "uskyldige"

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

Ka+Ma=Be skriver:

Bare husk at min historie jo kun er negativ, fordi vendingsforsøget mislykkes! Havde det lykkes havde jeg nok synes det var det værd, trods smerterne

Anmeld

12. november 2012

Lauras mor

Oki - kan kun finde info om en metode de skulle bruge i Horsens, hvor de lægerne skubber til hoved og sædde.

Første gang var de to til at skubbe og presse på min mave, og det var utrolig voldsomt. Min kæreste var lige ved at gå ud, fordi det så så voldsomt ud. Anden gang prøvede de hver for sig, og det gjorde så ikke ondt men det var 4 forskellige jeg fik

Men din kan nå at vende sig endnu og vil lige sige, at et kejsersnit altså ikke er så slemt, som nogen gør det til

Anmeld

12. november 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Tusind tak - dejligt at høre en positiv oplevelse! Blev han så liggende rigtigt efter vendingsforsøg?

Ja han blev heldigvis liggende :-)

Dengang fik jeg selv valget om jeg ville have ham vendt, eller få foretaget et kejsersnit. Ved ikke hvordan det er nu ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.