Vendingsforsøg - har du prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Miss BananaHammock

Nadia&Daniel skriver:

Min oplevelse med vendingsforsøg er slet ikke som folk sagde til mig det ville være. Jo vist kunne det mærkes, men meget ondt gjorde det ikke. Ved os lykkes det ikke - og vores Laura kom til verden 7 dage efter forsøget ved planlagt kejsersnit. De siger ofte at de kun vil forsøge 1 gang (har dog hørt om nogle, hvor de forsøgte 2 gange), men Laura lå virkelig fast (de kunne ikke rykke hende en millimeter ) så for ikke at stresse hende, stoppede de.

Jeg er lige præcis også lidt bange for hvad der sker med junior i sådan et vendingsforsøg. Fandt et sted på nettet hvor de skrev at det kan være hårdt for barnet og i yderste tilfælde ende i akut kejsersnit fordi hjertelyden falder. Vil jo bare ha' han har det så godt som muligt og ikke bliver udsat for unødigt stress.

Var dit KS så planlagt en del før terminsdatoen eller var vendingsforsøget lagt så tæt på termin som muligt? Jeg skal nemlig måske scannes allerede samme da som min næste JM aftale hvis der er plads - men der blev ikke nævnt hvornår de så ville prøve at vende ham hvis det var.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

AnneL

Miss BananaHammock skriver:

Tak for en positiv historie. Synes godt nok det lyder som en voldsom procedure for den bette - men de ved jo nok hvad de gør

Det gør de. Og jeg tror ikke den bette mærker det store til det. Det er nok mere mor der kan blive lidt følelsesmæssigt berørt - specielt hvis det ikke lykkedes (taler af egen erfaring) men heldigvis fandt hun ud af det selv efterfølgende

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

AnneL skriver:

Det gør de. Og jeg tror ikke den bette mærker det store til det. Det er nok mere mor der kan blive lidt følelsesmæssigt berørt - specielt hvis det ikke lykkedes (taler af egen erfaring) men heldigvis fandt hun ud af det selv efterfølgende

Ja det var da skønt - hun havde nok bestemt sig for at det skulle lægerne sku ikke bestemme - det kunne hun godt selv

Havde du din mand med til vendingsforsøget?

Anmeld

12. november 2012

nielsen80

Tror bare det er mere tanken om hele proceduren med at man er ved bevisthed og kan mærke det roder rundt - er så bange for smerten! Plus i det program igår kastede hun vildt op og var meget påvirket. Men ender det i KS så regner jeg også med lige at skulle forbi og ha en snak med en læge osv. så jeg virkelig kan få forklaret det hele.

Ja tror nok du skal være godt forberedt, og håber da for dig, du får en fødsel der forløber lige nøjagtigt som du ønsker!. Husk at alle reagere forskelligt.

Anmeld

12. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Var ved JM idag hvor jeg er 34+4 og JM kunne ikke helt finde ud af hvordan han ligger - men hun mente at han lå med hovedet oppe. Har fået en tid igen om 14 dage og har han ikke vendt sig skal jeg til scanning og evt. vendingsforsøg.

Jeg har hørt at det skulle være en slem omgang sådan et vendingsforsøg - er der nogle af jer der kan dele jeres historie?

Sad og så Louises fødsler på TLC igår aftes - og efter at ha' set hendes kejsersnit så synes jeg lige pludselig en ganske normal fødsel virker ganske tiltrækkende.

Men jeg vil selvfølgelig hellere have kejsersnit end at skulle føde ham omvendt hvis det er det det ender ud med..!

Jeg fik lavet vendings forsøg med frederic...

Hvis du føler det er for hårdt og det gør for ondt, beder du dem blot om at stoppe. Også være de stopper pga at han bliver stresset af det - men man ved aldrig før man ligger på briksen...

Syntes ikke det gjorde specielt ondt, det niver i ens skind og det giver gnide varme.

Men ellers ikke noget der var slemt, igen kommer det an på hvordan man er som person og hvor en's smerte tærskel er...

Han lå i tværleje og havde stort set lagt sådan hele vejen igennem, så heller ikke megen aktivitet ud over mine ømme riben og det at jeg ikke kunne side ret op, men nød til at læne mig til siden.

Han ville ikke vendes, da han lå alt for godt begravet - så de kunne end ikke få fat om hans hoved og når hun endelig fik hånd om hans lille mølle, smuttede han tilbage...

Anmeld

12. november 2012

AnneL

Ja det var da skønt - hun havde nok bestemt sig for at det skulle lægerne sku ikke bestemme - det kunne hun godt selv

Havde du din mand med til vendingsforsøget?

Ja præcis. Så det kan din baby jo også nå. Jeg havde fået tid til PKS, men ved en ekstra kontrol konstarede de så, at hun havde vendt sig selv. Stor pige Hun havde ligget godt begravet, på en eller anden måde som gjorde, at hun ikke kunne trille rundt (det var også derfor de ikke kunne vende hende) Måske vendingsforsøget har skubbet hende lidt fri, who knows

Ja farmand var med, men det har han været til det hele

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

Mor til Frederic og Freya skriver:

Jeg fik lavet vendings forsøg med frederic...

Hvis du føler det er for hårdt og det gør for ondt, beder du dem blot om at stoppe. Også være de stopper pga at han bliver stresset af det - men man ved aldrig før man ligger på briksen...

Syntes ikke det gjorde specielt ondt, det niver i ens skind og det giver gnide varme.

Men ellers ikke noget der var slemt, igen kommer det an på hvordan man er som person og hvor en's smerte tærskel er...

Han lå i tværleje og havde stort set lagt sådan hele vejen igennem, så heller ikke megen aktivitet ud over mine ømme riben og det at jeg ikke kunne side ret op, men nød til at læne mig til siden.

Han ville ikke vendes, da han lå alt for godt begravet - så de kunne end ikke få fat om hans hoved og når hun endelig fik hånd om hans lille mølle, smuttede han tilbage...

Så det endte i ks for jer?

Anmeld

12. november 2012

Lauras mor

Var ved JM idag hvor jeg er 34+4 og JM kunne ikke helt finde ud af hvordan han ligger - men hun mente at han lå med hovedet oppe. Har fået en tid igen om 14 dage og har han ikke vendt sig skal jeg til scanning og evt. vendingsforsøg.

Jeg har hørt at det skulle være en slem omgang sådan et vendingsforsøg - er der nogle af jer der kan dele jeres historie?

Sad og så Louises fødsler på TLC igår aftes - og efter at ha' set hendes kejsersnit så synes jeg lige pludselig en ganske normal fødsel virker ganske tiltrækkende.

Men jeg vil selvfølgelig hellere have kejsersnit end at skulle føde ham omvendt hvis det er det det ender ud med..!

Jeg har fået to vendingsforsøg med min datter. Af to forskellige læger første gang gjorde det p****e ondt, men anden gang gjorde det stort ser ikke ondt desværre lykkes det ikke at vende hende og jeg fik kejsersnit
Så det kommer an på hvilken metode overlægen bruger men jeg ville gøre dét igen, hvis næste ligger forkert

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

AnneL skriver:

Ja præcis. Så det kan din baby jo også nå. Jeg havde fået tid til PKS, men ved en ekstra kontrol konstarede de så, at hun havde vendt sig selv. Stor pige Hun havde ligget godt begravet, på en eller anden måde som gjorde, at hun ikke kunne trille rundt (det var også derfor de ikke kunne vende hende) Måske vendingsforsøget har skubbet hende lidt fri, who knows

Ja farmand var med, men det har han været til det hele

Oki.

Min mand har været med til de "store" ting - men f.eks .alm. JM besøg dem er han ikke med til.

Anmeld

12. november 2012

Miss BananaHammock

LouiseBP skriver:

Jeg har fået to vendingsforsøg med min datter. Af to forskellige læger første gang gjorde det p****e ondt, men anden gang gjorde det stort ser ikke ondt desværre lykkes det ikke at vende hende og jeg fik kejsersnit
Så det kommer an på hvilken metode overlægen bruger men jeg ville gøre dét igen, hvis næste ligger forkert

Oki - kan kun finde info om en metode de skulle bruge i Horsens, hvor de lægerne skubber til hoved og sædde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.