Miss BananaHammock skriver:
Var ved JM idag hvor jeg er 34+4 og JM kunne ikke helt finde ud af hvordan han ligger - men hun mente at han lå med hovedet oppe. Har fået en tid igen om 14 dage og har han ikke vendt sig skal jeg til scanning og evt. vendingsforsøg.
Jeg har hørt at det skulle være en slem omgang sådan et vendingsforsøg - er der nogle af jer der kan dele jeres historie?
Sad og så Louises fødsler på TLC igår aftes - og efter at ha' set hendes kejsersnit så synes jeg lige pludselig en ganske normal fødsel virker ganske tiltrækkende.
Men jeg vil selvfølgelig hellere have kejsersnit end at skulle føde ham omvendt hvis det er det det ender ud med..! 
Jeg har prøvet det i min seneste graviditet.
På Hvidovre hospital foregik det sådan, at de først lavede en hurtig skanning for at være sikre på, at det var numsen der lå nedaf.
Derefter skulle jeg ligge ned på lejet i 20 minutter, imens hovedenden vendte lidt nedaf og benene lidt opaf (hvis du kan se det for dig), dette for at løfte min datter så langt op af bækkenet som muligt (dette var ret ubehageligt efter noget tid), derefter fik jeg en sprøjte med noget livmoder beroligende.
Til sidst kom der 3 læger og 2 jordemødre ind til mig (tror flertallet blot var der af nysgerrighed) Overlægen tog fat om min datters nakke/hoved, og en anden læge om hendes numse, og så skubbede de ellers til. Imens stod den ene jordemoder med skanneren for at se, om de fik flyttet hende. Det gjorde lidt ondt i maveskinnet, idet de jo hiver i det, men de hev også ekstra meget, fordi hun ikke flyttede sig en millimeter, de måtte derfor give op.
Jeg syntes det var mindre ubehageligt end ventet, der værste var de 20 minutter med hovedet nedaf.
Ps. Min datter nåede at vende sig selv få dage inden termin, trods mislykket vendingsforsøg

Anmeld