Efternavn - fra far eller mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

FruHolm <3

Kitkat92 skriver:

Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.

Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.

Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.

Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet

Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn? 

Oscar er døbt med begge parters efternavn, men eftersom hans bio far ikk er en del af hans liv mere søgte jeg navneændring som så blev godkendt for 2 uger siden så han nu kun har mit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Bebsen

Min dreng har mit efternavn. Hans far hedder Pedersen, og er ret ligeglad med hans kedelige -sen efternavn, så det blev mit, som der så også kun er Xander og jeg der hedder, i hele Dk

Anmeld

11. november 2012

Bebsen

Brams skriver:

Synes det godt kan blive lidt for meget med alle de efternavne og mellemnavne børn skal have for at "please" alle mulige forskellige mennesker. Hvorfor ikke bare ét fornavn og ét efternavn

Uha, så enig så enig

Anmeld

11. november 2012

PernilleogLouis

her har han fået mit efternavn

Anmeld

11. november 2012

Mettefpigen

Her har lukas både mit og thomas mellemnavn og thomas efternavn....

Anmeld

11. november 2012

serinasmor

Serina har mit mellemnavn, kærstens efternavn og et ekstra mellemnavn .. 

Når vi engang bliver gift tager jeg også kærestens efternavn og beholder mit mellemnavn.. 

jeg studser lidt over at i ikke bliver gift fordi du har brug for din SU ... det har altså ingen indvirkning på SU om du er gift eller ej ... bare lige til orientering

Anmeld

11. november 2012

Eliza

Min søn har hans fars efternavn. 

Jeg hedder joy til mellemnavn og det er sku for tøset. 

Og Larsen til efternavn som simpelthen er for kedeligt. 

Det efternavn Malthe har er hans fars mellemnavn. 

Det kommer fra hans afdøde mor, er et familie navn og meget specielt. 

Derfor valgte vi det  Egentlig ikke nogen svær beslutning

får vi en pige endag, skal hun selvfølgelig ha mit joy til mellemnavn 

Anmeld

11. november 2012

miig1989

Kitkat92 skriver:

VHar jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.

Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.

Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.

Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet

Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn? 

Vi har aftalt, at vores kommende barn skal have farens mellemnavn og mit efternavn .. Synes farens mellemnavn er specielt og elsker mit efternavn, derfor bliver det sådan

Anmeld

11. november 2012

CaWi

Her har han min mors mellemnavn som mellemnavn, og hans fars efternavn.

Anmeld

11. november 2012

M (:

Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Vores kommende barn får mit mellemnavn og min kærestes efternavn.

Vi har valgt det sådan, fordi min kæreste og jeg begge har helt almindelige efternavne, men det er kun mig, der har et specielt mellemnavn (han har intet mellemnavn). Derfor afgiver jeg gerne mit almindelige efternavn for at give vores barn mit mellemnavn, men samtidigt tilgodese min kærestes ønske om også at "give noget videre" til barnet. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.