Kitkat92 skriver:
Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?
Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.
Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.
Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.
Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet 
Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid
Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn?
Min mor og far var ikke gift da jeg blev født, men min mor hed Vous og min far hed Eriksen, til efternavn.
De satte det så sammen, så jeg- og senere mine søskende er kommet til at hedde Vous Eriksen.
De er så gift den dag i dag, men satdig med hver sit efternavn.
Da så jeg fik Astrid, overvejede jeg at søge om tilladelse til bindestreg mellem Vous og Eriksen, da jeg personligt selv kun bruger Vous, som egenetlig kun er mit mellemnavn.
-Men jeg fik ikk søgt, og Astrid er der for døbt, som mine søskende og mig, altså Vous Eriksen ...
Jeg overvejede at slette Eriksen, så hun kun fik Vous. Men efter som mine forældre ikke har samme, følte jeg at jeg havde slettet min far+ hans familie, i det jeg kun døbte hende Vous.
Astrid er døbt et år før faderskabssagen blev afgjort, og derfor var det ikke en mulighed at få hendes fars efternavn.
Han vil på den anden side nok heller ikke havde interesse i det, efter som han ikke vil have noget med hende at gøre.
Men skal da være ærlig, at jeg da har leget lidt med tanken om hvordan det ville lyde, at indføre hans navn også..