Efternavn - fra far eller mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

ano14316

Kitkat92 skriver:

Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.

Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.

Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.

Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet

Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn? 

Her er det 

Magnus - nicolajs familie mellemnavn - mit mellemnavn - nicolajs efternavn, som jeg regner med at få på et tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

ano14316

Kitkat92 skriver:

Har jeres børn eller kommende børn mors, fars eller begges efternavn?

Min kæreste og jeg er ikke gift, og bliver det heller ikke, før vi får børn, da jeg stadig er studerende et godt stykke tid endnu og har brug for SU'en.

Min kæreste har ét efternavn, som han er rigtig glad for og gerne vil videreføre. Det er helt i orden med mig, jeg ville nok også tage det til mig, hvis vi en dag skal giftes.
Jeg har to efternavne (det ene er vel egentlig et mellemnavn), som svinger godt sammen, men ingen af dem passer rigtig med hans efternavn.

Ville jo egentlig også gerne give kommende børn et af mine navne med, så det antyder, at det også er mit barn - hvis I forstår? Også for familiens skyld.

Så står man pludselig med to efternavne, der måske ikke rigtig svinger sammen, og føler sig begrænset af, at jeg egentlig synes, at mere end tre navne i alt, er for meget - så kun ét fornavn til barnet

Skulle lige ud med det, det er jo egentlig bare tanker, der nok falder på plads til den tid Men som sagt, hvilket/hvilke navne har jeres børn? 

Her er det 

Magnus - nicolajs familie mellemnavn - mit mellemnavn - nicolajs efternavn, som jeg regner med at få på et tidspunkt.

Anmeld

26. januar 2013

LinLin

Mine har forskellige fædre

Den ældste har mit efternavn som mellemnavn og fars efternavn, da den kombination lyder bedst ( fars efternavn er med bindestreg, så det ville lyde mærkeligt i midsten)

Altså David S. C-K

Yngste har fars mellemnavn og mit efternavn - eller dvs han hedder bare det samme som hans far og jeg, da vi tog hinandens navne ifb med hans navngivning min kæreste hed bare jensen før og det ville han gerne af med. Jeg havde kun et for- og et efternavn og har så altså fået et mellemnavn også

Så Adam H. S.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.