Fødsel - kan mærke den nærmer sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår fødte du anden gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.473 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. november 2012

baby012

Hej piger.... 

så nåede jeg igen uge 27 og kan da mærke at der nu er kortere og kortere tid til at bette manden melder sin ankomst.. Ikke så meget på kroppen, men mere ved at jeg igen er begyndt at tænke på fødslen  

de samme tanker Som sidst

-kommer det til at gå godt?

- får jeg lov til endnu en naturlig fødsel?

- besvimer faren?

- hvordan ser min baby mon ud?

alle ting jeg også tænkte på første gang...., LIGE BORTSET FRA EN TING.... 

- kommer min fødsel til at vare i tre dage igen ? 

Så piger, her er mit spørgsmål ... 

hvordan var jeres anden fødsel, iforhold til første gang ?? 

Fødte i før anden gang? 

Tog det kortere tid? 

gjorde det mindre ondt ? 

osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Barbamama

Første gang jeg fødte varede det 15 timer fra første ve til hun var ude og da jeg fødte 2.gang tog det 5 timer fra første ve til han var ude. Smerterne var voldsommere anden gang fordi det gik så stærkt. 

Første gang jeg fødte fødte jeg 13 dage før tid og anden gang var det 3 dage før tid. 

Anmeld

6. november 2012

baby012

Barbamama skriver:

Første gang jeg fødte varede det 15 timer fra første ve til hun var ude og da jeg fødte 2.gang tog det 5 timer fra første ve til han var ude. Smerterne var voldsommere anden gang fordi det gik så stærkt. 

Første gang jeg fødte fødte jeg 13 dage før tid og anden gang var det 3 dage før tid. 

Okay  

lyder nu alligevel rart med at det gik hurtigere anden gang, håber jeg også min gør 

Hvordan håndterede du så smerterne iforhold til første gang ?  

Anmeld

6. november 2012

Majeha

Fødte min første søn 36+2. Startede med vandafgang. "Hurtig" fødsel på 4 timer og 20 min fra 1. ve. (21  min presseveer) Fik epi, så havde kun ondt i 20 min, men det var 20 min i smertehelvede med vestorm. Epien virkede fantastisk, men kan bagefter godt se, jeg ikke "var med", og opfattede ikke rigtig min egen fødsel. Havde frygtet en fødsel enormt meget, så syntes egentlig, den var perfekt (=jeg overlevede). Blev dog klippet en del, og mistede meget blod, så var indlagt 1 uge med blodtransfusioner, og havde ondt i  måneder efter.

Min 2. søn blev født 39+3. Startede med veer. Alle troede jeg ville føde før tid igen, så det føltes næsten som at gå over tid, hehe. Det var en helt igennem fantastisk oplevelse. Fik lattergas, men den var skruet lavt, så blev ikke særlig påvirket og følte jeg var 100% med hele vejen. Selvom veerne var smertefulde, havde jeg korte pauser imellem, så smerten var ikke så overvældende som 1. gang. Det tog også kun 2 timer fra første ve, og 5 min presseveer, så ved ikke hvor fantastisk jeg synes det  ville være, hvis jeg havde ligget i maaange timer/dage med samme veer. Kunne gå, hoppe og løbe uden smerter ½ time efter, han var født, så meget anderledes end 1. gang. Fik også kun små overfladiske rifter, trods han vejede 1 kilo mere end sin bror.

Så her var det klart hurtigere, mere overkommelig smerte og endnu mere fantastisk end 1. gang.   

Håber det samme gælder for dig. Man siger som regel ½ tid af 1. gang, så tør næsten love, det ikke kommer til at vare 3 dage igen.

Held og lykke når tiden kommer

Anmeld

6. november 2012

Barbamama

Lahn11 skriver:

Okay  

lyder nu alligevel rart med at det gik hurtigere anden gang, håber jeg også min gør 

Hvordan håndterede du så smerterne iforhold til første gang ?  

Nu var det så lige lidt ekstremt her anden gang. Første gang brugte jeg enormt meget min vejrtrækning under udvidelsesveerne. Laaaaangsomt ind gennem næsen og puste laaaangsomt ud gennem munden!

Her anden gang kom vi for sent af sted hjemmefra. Vi har ikke selv bil og skulle derfor have fat i svigerforældrene til at komme og hente os og køre os på sygehuset. Undervejs kan jeg mærke min søn er på vej ud og jeg må skrige og gispe alt hvad jeg kan for at jeg ikke presser og føder i bilen. Så snart vi ankom til hospitalet kommer jeg på fødeleje og presser (og får lidt lattergas) og ikke længe efter er han ude. Det gik meget stærkt

Anmeld

6. november 2012

baby012

Majeha skriver:

Fødte min første søn 36+2. Startede med vandafgang. "Hurtig" fødsel på 4 timer og 20 min fra 1. ve. (21  min presseveer) Fik epi, så havde kun ondt i 20 min, men det var 20 min i smertehelvede med vestorm. Epien virkede fantastisk, men kan bagefter godt se, jeg ikke "var med", og opfattede ikke rigtig min egen fødsel. Havde frygtet en fødsel enormt meget, så syntes egentlig, den var perfekt (=jeg overlevede). Blev dog klippet en del, og mistede meget blod, så var indlagt 1 uge med blodtransfusioner, og havde ondt i  måneder efter.

Min 2. søn blev født 39+3. Startede med veer. Alle troede jeg ville føde før tid igen, så det føltes næsten som at gå over tid, hehe. Det var en helt igennem fantastisk oplevelse. Fik lattergas, men den var skruet lavt, så blev ikke særlig påvirket og følte jeg var 100% med hele vejen. Selvom veerne var smertefulde, havde jeg korte pauser imellem, så smerten var ikke så overvældende som 1. gang. Det tog også kun 2 timer fra første ve, og 5 min presseveer, så ved ikke hvor fantastisk jeg synes det  ville være, hvis jeg havde ligget i maaange timer/dage med samme veer. Kunne gå, hoppe og løbe uden smerter ½ time efter, han var født, så meget anderledes end 1. gang. Fik også kun små overfladiske rifter, trods han vejede 1 kilo mere end sin bror.

Så her var det klart hurtigere, mere overkommelig smerte og endnu mere fantastisk end 1. gang.  

Håber det samme gælder for dig. Man siger som regel ½ tid af 1. gang, så tør næsten love, det ikke kommer til at vare 3 dage igen.

Held og lykke når tiden kommer

Det var godt nok en dramatisk fødsel første gang  bekræfter mig bare i mine overvejelser omkring epi. 

Men det var da noget af en lyn fødsel  

håber heller ikke det tager 1 1/2 døgn for hold da op det var hårdt de sidste 47 min med presseveer  

Anmeld

6. november 2012

baby012

Barbamama skriver:

Nu var det så lige lidt ekstremt her anden gang. Første gang brugte jeg enormt meget min vejrtrækning under udvidelsesveerne. Laaaaangsomt ind gennem næsen og puste laaaangsomt ud gennem munden!

Her anden gang kom vi for sent af sted hjemmefra. Vi har ikke selv bil og skulle derfor have fat i svigerforældrene til at komme og hente os og køre os på sygehuset. Undervejs kan jeg mærke min søn er på vej ud og jeg må skrige og gispe alt hvad jeg kan for at jeg ikke presser og føder i bilen. Så snart vi ankom til hospitalet kommer jeg på fødeleje og presser (og får lidt lattergas) og ikke længe efter er han ude. Det gik meget stærkt

Det er altså også meget svært at vide hvornår man skal afsted,  jeg nægtedE at tage afsted før vandet var gået, det gjorde det så bare ikke før 47 min. Inden jeg fødte.. Ved heldigvis bedre denne hang.. 

Men øv en træls tur i bilen du må have haft synes udvidelsesveerne var slemme noK i en bil, kan slet ikke forestille mig hvordan det ville være senere i forløbet  

men sejt du kunne "holde ham inde" så længe, 

Anmeld

6. november 2012

Ciss

Lahn11 skriver:

Hej piger.... 

så nåede jeg igen uge 27 og kan da mærke at der nu er kortere og kortere tid til at bette manden melder sin ankomst.. Ikke så meget på kroppen, men mere ved at jeg igen er begyndt at tænke på fødslen  

- besvimer faren?

Fødte i før anden gang? 

Tog det kortere tid? 

gjorde det mindre ondt ? 

osv. 

Første gang: 10 dage før termin, total tid: 3 timer, en intens, brutal men positiv oplevelse.

Anden gang: 1 dag før termin, total tid: 3 timer (Tror det egentlig ville være gået hurtigere, men jeg var meget afkræftet pga havde kastet op 3 gange pr dag de sidste tre måneder), en intense men mindre brutal oplevelse end første gang.

for at du får en rigtig god fødsel.

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Lahn11 skriver:

Hej piger.... 

- besvimer faren?

Fødte i før anden gang? 

Tog det kortere tid? 

gjorde det mindre ondt ? 

osv. 

Jeg fødte præcis 12 dage over termin med begge mine to første, så der var ingen forskel på det punkt.

Og det gik langt lettere med nr 2.
Med nr 1 tog det 22 timer fra første ve, til hun var ude og 13 timer med nr 2.
Så jeg synes det var langt lettere med nr 2.
Ellers kan jeg ikke rigtigt sammenligne de to fødsler, da den første var et helvede, og nr 2 var som at smutte en mandel og gik stille og roligt sin gang.

Men normalt så går det også både hurtigere og lettere med nr 2, også selvom de tit er lidt større end nr 1.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. november 2012

TaAsJu

Første fødsel vared 36 timer fra første ve til hun var ude.. Uden ret meget søvn.. Jeg fik båede en epi og lattergas og var tæt på ak.. Og anden gang fra første ve til hun var ude gik der 20 timer men fik veer om aften men kunne i forhold til første gang sove mellem dem om natten.. Jeg klarede anden fødsels uden nogen form for bedøvelse jeg kom i badekar.. Intet mindre end fantastisk!!! Men kom op og fødte for jeg skulle dælme ikke selv tage hende ud af mig!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.