Fødsel - kan mærke den nærmer sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

_-Kathrine-_

Følger lige med her...!
Skal føde nr. 2 om en 7 ugers tid og er, som dig, også meget spændt på hvordan anden gang kommer til at foregå
Første fødsel tog 6 1/2 time!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Ciss

Lahn11 skriver:

Tak skal du have !  

det var da alligevel nogen hurtige fødsler du har været igennem  

Ja, ingen pause der...

Jeg måtte passe på, at jeg nåede at trække vejret imellem veerne. Den næste begyndte, når den forrige begyndte at klinge af.

Anmeld

7. november 2012

mulle85

Lahn11 skriver:

haha, ja det kan jo selvf. have noget at sige  

må bare håbe nr. to fødsel ikke bliver så lang  

håber jeg heller ikke for dig!:p

ved mig passededet ikke med anden fødsel var nemmere i hvertfald!

Anmeld

7. november 2012

Barbamama

Lahn11 skriver:

Det er altså også meget svært at vide hvornår man skal afsted,  jeg nægtedE at tage afsted før vandet var gået, det gjorde det så bare ikke før 47 min. Inden jeg fødte.. Ved heldigvis bedre denne hang.. 

Men øv en træls tur i bilen du må have haft synes udvidelsesveerne var slemme noK i en bil, kan slet ikke forestille mig hvordan det ville være senere i forløbet  

men sejt du kunne "holde ham inde" så længe, 

Det var hårdt. Jeg råbte inde i bilen at han var på vej ud og vi skulle køre i en halv time. Troede aldrig vi nåede frem. Havde efterfølgende store smerter i mine bækkenmuskler fordi jeg simpelthen har brugt ALLE kræfter på at holde ham inde. Jeg måtte have afspændningsøvelser til at afhjælpe det. 

Grunden til at vi kom så sent af sted var fordi der slet ikke var nogen rytme i mine veer. Der gik 9min, så 4min, så 1min og så 6min. De kom aldrig med et fast interval. På et tidspunkt siger min mand så til mig om vi ikke skal se at komme af sted (på det tidspunkt har jeg STORE smerter og kravler rundt nede på gulvet) og jo det var nok en god ide! Da jeg ringede til fødegangen sagde hun: "Du kommer med det samme! Tag et tæppe med i bilen og hvis du skal føde så lad være med at køre stærkt! Så holder I ind til siden og så føder du!" Min svigerfar valgte at få mig på sygehuset (vi kørte med 160km/t!) og heldigvis nåede vi det. Jordemoderen fortalte mig da jeg havde født at hun kunne høre på mig i telefonen at jeg var i fødsel. Jeg havde også nær født på sygehusets parkeringsplads. Der var to jordemødre nede og hente mig og en portør med en båre som jeg blev smidt op på. He he

Anmeld

7. november 2012

Majeha

Lahn11 skriver:

Det var godt nok en dramatisk fødsel første gang  bekræfter mig bare i mine overvejelser omkring epi. 

Men det var da noget af en lyn fødsel  

håber heller ikke det tager 1 1/2 døgn for hold da op det var hårdt de sidste 47 min med presseveer  

Ja, men han havde også begge hænder oppe over hovedet og navlestrengen 2 gange om  halsen, så det skulle gå stærkt til sidst. Heldigvis virkede epi, så jeg mærkede intet, heller ikke 45 min syning bagefter.

Så selvom jeg fik at vide, at epien  nok trak fødslen lidt ud, er jeg dog glad for, jeg fik den, når nu det gik, som det gjorde.

Anmeld

7. november 2012

Annette A

Lahn11 skriver:

ja okay  

for at din næste fødsel bliver "nem" og ukompliceret  

der er "heldigvis" kun 13 måneder imellem mine fødsler.. så håber lægen har ret i at det så er nemmere fordi at det ikke er så længe siden jeg fødte sidst  

Det tror jeg nu også er helt rigtigt. Det har man da lov at håbe..

Anmeld

8. november 2012

baby012

_-Kathrine-_ skriver:

Følger lige med her...!
Skal føde nr. 2 om en 7 ugers tid og er, som dig, også meget spændt på hvordan anden gang kommer til at foregå
Første fødsel tog 6 1/2 time!

det er helt iorden  

det var da også en hurtig fødsel  

men man høre jo bare så tit at der ikke er to fødsler der er ens, og så at det er både nemmere, og hurtigere anden gang.. 

så det må man da håbe 

Anmeld

8. november 2012

baby012

Ciss skriver:

Ja, ingen pause der...

Jeg måtte passe på, at jeg nåede at trække vejret imellem veerne. Den næste begyndte, når den forrige begyndte at klinge af.

aaav  

men fedt at du kunne kontrollere vejrtrækningen alligevel, på trods af de manglende pauser

Anmeld

8. november 2012

baby012

mulle85 skriver:

håber jeg heller ikke for dig!:p

ved mig passededet ikke med anden fødsel var nemmere i hvertfald!

for at tredje gang så bliver nemmere for dig (hvis du tør gå igennem det igen

Anmeld

8. november 2012

baby012

Barbamama skriver:

Det var hårdt. Jeg råbte inde i bilen at han var på vej ud og vi skulle køre i en halv time. Troede aldrig vi nåede frem. Havde efterfølgende store smerter i mine bækkenmuskler fordi jeg simpelthen har brugt ALLE kræfter på at holde ham inde. Jeg måtte have afspændningsøvelser til at afhjælpe det. 

Grunden til at vi kom så sent af sted var fordi der slet ikke var nogen rytme i mine veer. Der gik 9min, så 4min, så 1min og så 6min. De kom aldrig med et fast interval. På et tidspunkt siger min mand så til mig om vi ikke skal se at komme af sted (på det tidspunkt har jeg STORE smerter og kravler rundt nede på gulvet) og jo det var nok en god ide! Da jeg ringede til fødegangen sagde hun: "Du kommer med det samme! Tag et tæppe med i bilen og hvis du skal føde så lad være med at køre stærkt! Så holder I ind til siden og så føder du!" Min svigerfar valgte at få mig på sygehuset (vi kørte med 160km/t!) og heldigvis nåede vi det. Jordemoderen fortalte mig da jeg havde født at hun kunne høre på mig i telefonen at jeg var i fødsel. Jeg havde også nær født på sygehusets parkeringsplads. Der var to jordemødre nede og hente mig og en portør med en båre som jeg blev smidt op på. He he

puha, så nåede du da kun lige at føde ham på sygehuset  

men fed histiorie at kunne fortælle når han engang kommer og spørger om hvordan fødslen af ham kom til at gå  

håber jeg er lidt bedre til at mærke at det rent faktisk er veer jeg har denne gang.. tror sidste gang at jeg ikke helt følte mig klar, og derfor ikke helt ville erkende det da veerne så kom.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.