Fødsel - kan mærke den nærmer sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

Annette A

Første gang var nemt og ukompliceret og tog 13 timer fra første veer. Jeg var i super form og fødslen var meget nem synes jeg. Anden gang tog det 22 timer fra vandet gik og det var en langt sværere fødsel. Stadig gik det godt og ukompliceret, men synes smerterne var værre og jeg var heller ikke så god fysisk form som første gang. Skal også siges der er 9 år mellem mine første to fødsler. Så håber da tredie gang her engang til december bliver lidt mere som første gang.

Fortsat god graviditet til dig og håber du får en dejlig fødsel når tiden kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

baby012

Ciss skriver:

Første gang: 10 dage før termin, total tid: 3 timer, en intens, brutal men positiv oplevelse.

Anden gang: 1 dag før termin, total tid: 3 timer (Tror det egentlig ville være gået hurtigere, men jeg var meget afkræftet pga havde kastet op 3 gange pr dag de sidste tre måneder), en intense men mindre brutal oplevelse end første gang.

for at du får en rigtig god fødsel.

Tak skal du have !  

det var da alligevel nogen hurtige fødsler du har været igennem  

Anmeld

7. november 2012

baby012

SussieThyssen skriver:

Jeg fødte præcis 12 dage over termin med begge mine to første, så der var ingen forskel på det punkt.

Og det gik langt lettere med nr 2.
Med nr 1 tog det 22 timer fra første ve, til hun var ude og 13 timer med nr 2.
Så jeg synes det var langt lettere med nr 2.
Ellers kan jeg ikke rigtigt sammenligne de to fødsler, da den første var et helvede, og nr 2 var som at smutte en mandel og gik stille og roligt sin gang.

Men normalt så går det også både hurtigere og lettere med nr 2, også selvom de tit er lidt større end nr 1.

Kærligst
Sussie

håber du hare ret med at det går hurtigere og lettere  

for hold da op jeg havde veer LÆNGE inden vandet gik .. 

Anmeld

7. november 2012

baby012

TaAsJu skriver:

Første fødsel vared 36 timer fra første ve til hun var ude.. Uden ret meget søvn.. Jeg fik båede en epi og lattergas og var tæt på ak.. Og anden gang fra første ve til hun var ude gik der 20 timer men fik veer om aften men kunne i forhold til første gang sove mellem dem om natten.. Jeg klarede anden fødsels uden nogen form for bedøvelse jeg kom i badekar.. Intet mindre end fantastisk!!! Men kom op og fødte for jeg skulle dælme ikke selv tage hende ud af mig!!!!

vil også rigtig gerne i vand denne gang, det nåede jeg ikke sidst  

efter 19 timer på sygehuset med udvidelsesveer, gik vandet, først der måtte jeg komme i vandet, men da badekarret var fyldt, skulle jeg presse så nåede det ikke på trods af et langt forløb på sygehuset .. 

men dejligt med så mange gode oplevelser med nr. to fødsel  

Anmeld

7. november 2012

baby012

Kellie skriver:

Første gang var nemt og ukompliceret og tog 13 timer fra første veer. Jeg var i super form og fødslen var meget nem synes jeg. Anden gang tog det 22 timer fra vandet gik og det var en langt sværere fødsel. Stadig gik det godt og ukompliceret, men synes smerterne var værre og jeg var heller ikke så god fysisk form som første gang. Skal også siges der er 9 år mellem mine første to fødsler. Så håber da tredie gang her engang til december bliver lidt mere som første gang.

Fortsat god graviditet til dig og håber du får en dejlig fødsel når tiden kommer.

ja okay  

for at din næste fødsel bliver "nem" og ukompliceret  

der er "heldigvis" kun 13 måneder imellem mine fødsler.. så håber lægen har ret i at det så er nemmere fordi at det ikke er så længe siden jeg fødte sidst  

Anmeld

7. november 2012

mulle85

min første gik vandet af sig selv kl 3 og han er født kl 12 næste dag så knap 7 timer, anden gang havde jeg småveer 34 timer uden vandet gik, de tog så mit vand kl 18.51 og min den bette var ude kl kl 20.39 første gang fødte jeg i uge 35 og anden gang i uge 37!

men synes min nummer 2 fødsel varslemmere end første, er dog også kun 3 uger siden så har ikke glemt den endnu!:p

Anmeld

7. november 2012

mulle85

min første gik vandet af sig selv kl 3 og han er født kl 12 næste dag så knap 7 timer, anden gang havde jeg småveer 34 timer uden vandet gik, de tog så mit vand kl 18.51 og min den bette var ude kl kl 20.39 første gang fødte jeg i uge 35 og anden gang i uge 37!

men synes min nummer 2 fødsel varslemmere end første, er dog også kun 3 uger siden så har ikke glemt den endnu!:p

Anmeld

7. november 2012

TaAsJu

Lahn11 skriver:

vil også rigtig gerne i vand denne gang, det nåede jeg ikke sidst  

efter 19 timer på sygehuset med udvidelsesveer, gik vandet, først der måtte jeg komme i vandet, men da badekarret var fyldt, skulle jeg presse så nåede det ikke på trods af et langt forløb på sygehuset .. 

men dejligt med så mange gode oplevelser med nr. to fødsel  

Jeg måtte gerne komme i vand selv om de var i tvil om mit vand var gået.. Men jeg skulle heller ikke føde i det, det var nok der for 

Det var altså og helt fantastisk og bare kunne være vægtløs og bevæge sig med veerene.. 

Anmeld

7. november 2012

baby012

TaAsJu skriver:

Jeg måtte gerne komme i vand selv om de var i tvil om mit vand var gået.. Men jeg skulle heller ikke føde i det, det var nok der for 

Det var altså og helt fantastisk og bare kunne være vægtløs og bevæge sig med veerene.. 

det ville jeg heller ikke, altså tage imod hende selv, og vil meget gerne have at det er faren der tager imod (med hjælp fra jordmor) vores søn, og han får lov at klippe navlesnoren.. sidste gang gik det for hurtigt til at han kunne nå at få lov til det  

jeg tror grunden til at jeg ikke kom i vand var fordi at de meget gerne ville have lov til at lægge en epi. men det ville jeg ikke heave at de gjorde.. men det var også smertefuldt i længden.. og så havde jeg fem forskellig jordmødre.. så de har nok ikke helt snakket sammen med om mine ønsker vedrørende fødselsforløbet ..  

Anmeld

7. november 2012

baby012

mulle85 skriver:

haha, ja det kan jo selvf. have noget at sige  

må bare håbe nr. to fødsel ikke bliver så lang  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.