Kan endnu en gravidtet mon skade mig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Men hvordan ved man at kroppen har bedst af en pause? - Nu provokerer jeg dig lige lidt, okay?. hihi
Jeg tænker, at i mit tilfælde gjorde det det hele langt værre at holde pause - hvilket jo heller ikke rigtig lykkeds.. Ja jeg har ahft det af helvede til med frygt i denne graviditet og problemer med at knytte mig, men det havde ikke været anderledes hvis jeg havde skubbet det videre.. og kroppen har jo klaret det godt nok selvom lægen og familie sagde til mig at det var en god ide at give kroppen en pause.

For ved at holde pause blev jeg endnu mere ked af det, endnu mere såret, jeg havde det af helvede til og brød helt sammen - dette har helt sikkert heller ikke været sundt for kroppen. men da vi gik igang igen var jeg meget gladere - kunne omgivelserne sagtens mærke.. Der var ikke denne psykiske stress.

For mig er der bare ting der er meget værre at lyve om.. Ikke at jeg selv ville lyve om det, men ser det nok bare som noget uskyldigt. Hvorimod det havde været helt uacceptabelt hvis nu manden ikke ønskede et barn..
Og så tror jeg bare ikke hun havde brug for alle de slag i hovedet som der kom.. Jeg blev virkelig overrasket over flere af svarerne..
Man kan godt lige kommenterer at det var usmart at lyve, men der manglede virkelig noget konstruktivt til denne "desperate" kvinde.

Blander mig lige smukke.

Når man har fået en udskrabning, så har kroppen (nærmere bestemt livmoderen) altså brug for ro og "komme sig". Mentalt er man aldrig klar, når man har mistet, men man kan være mere klar på nogle tidspunkter end andre.

Så gjorde hun det igen, blander sig, hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Blander mig lige smukke.

Når man har fået en udskrabning, så har kroppen (nærmere bestemt livmoderen) altså brug for ro og "komme sig". Mentalt er man aldrig klar, når man har mistet, men man kan være mere klar på nogle tidspunkter end andre.

Så gjorde hun det igen, blander sig, hehe.

Du må gerne blande dig søde.

Efter almindelig abort har kroppen nu også behov for at få ro..

Men om det er udskrabning eller abort så ved jeg at flere går i gang med det samme på trods af lægens anbefaling som jo mest omhandler terminen..- det kommer meget an på forløbet. f.eks var jeg i aktiv abort i 27 timer, min livmoder ville ikke trække sig ordentlig sammen hvilket var fordi alt ikke var kommet ud så det sidste kom først ud 4 dage efter klumpen kom ud..
Kroppen er en fantastisk ting og jeg tror ikke at kroppen kan blive gravid hvis ikke den er klar til det. - hvis du forstår..

Min pointe er bare at jeg synes folk går for hårdt til en kvinde der allerede ligger ned.. Og det får mig til at stritte da jeg sagtens kan sætte mig ind i det..
Om kroppen så har brug for en pause eller ej er for mig underordnet..

Anmeld

24. oktober 2012

M&N

Frk-Lotusblomst skriver:

ARGH, ro på piger!

Jeg må sku ærligt indrømme at havde jeg mistet denne gang (3. graviditet på 11 måneder) så havde jeg altså også prøvet til igen på trods af at en læge muligvis havde rådet mig til en pause!
Shoot me for being honest.

Der var flere der sagde til mig at vi burde give min krop en pause, men det var ærligt ikke det jeg havde brug for! Da jeg fik 1. mens efter aborten holdte vi 1 måneds pause fordi jeg var meget ustabil - meget ødelagt og ked af det.. og det var en LORTE måned.. Under alle omstændigheder skubbede vi bare drømmen endnu længere væk idet at hvis vi skulle ske at miste 3. gang var det forfra og så pludselig i behandling...Og hvorfor skyde det længere væk. Om jeg kunne magte et 3. tab. NAAAH, men kunne ihvertfald slet ikke magte at vente 6 måneder, blive gravid og så miste igen!

Så vi startede op igen.. Jeg blev gravid igen i den cyklus og er nu 25 uger henne..

Synes godt nok i dømmer, lige lidt for hårdt. De fleste af jer burde kunne følge den splittelse ts har følt omend det er gjort på en beskidt måde synes jeg ikke i kan dømme hende for at være gået uden om lægens anbefaling! - det tror jeg RIGTIG mange drømmende kvinder har gjort! - f.eks anbefaler lægerne at man venter med at forsøge at blvie gravide indtil man har haft 1. mens efter man har fået abort/mistet, det er der dælme mange der IKKE gør, fordi man så desperat ønsker at blvie gravid med sin ønskebaby!
Og jeg tænker hverken hun har brug for at blive voksen eller at der
ikke er noget støttende at sige. Ej heller finder jeg det rystende!..

Ja det er sku lidt uansvarligt ikke at tage hele pakken me dpiller færdig, men jeg har også engang været på en penicilinkur mod blærebetændelse hvor jeg ikke tog pakken færdig. Det er uansvarligt at lyve om ÆL for manden men jeg forstår det tildels godt.
De gange vi har mistet hvor jeg har råbt efter at få en pause, eller manden har sagt vi lige skal have pause og skal knalde med kondom, der har vi måske knaldet med kondom 1 gang.. På trods af at vi vidste det var for det bedste at vente men i sorgen om det tabte og ønsket for et ønskebarn har vi simpelthen "glemt" kondomet og overfor hinanden har vi ladt som om det burde have været den andens opgave at huske på kondomet..Og sjovt nok har det altid været omkring æl der lige er blevet gået ekstra til den..
Igen, shoot me for being honest.

Kun til ts:
Dit indlæg er en smule svært at forstå og det er som om jeg mangler lidt for helt at forstå meningen.
Men sådan som jeg ser det, så ønsker din mand og du et barn. Du har været gravid men mister..
Så har i snakket om at din krop vil have godt af en pause, men du har så alligevel knaldet med manden uden kondom under æl.. Du skriver at det er fordi du bedst kan lide det sådan, men er det nu ikke nærmere fordi at du egentlig ønsker at blvie gravid igen, selvom du godt ved kroppen måske vil have godt af en pause.. Fordi du er misundelig på og ked af det over alle de veninder der har født, er gravide osv?!

Ja det var nok ikke så smart at lyve for manden, men jeg tænker da ikke du har bondefanget ham.. Jeg forstår godt dine frustrationer. Både ønsket om en ny graviditet og frygten omkring en ny graviditet..

Så vil jeg lige sige at hvis du er gravid for 4. gang burde du kunne få hjælp/burde der blive sat noget ekstra opsyn igang for at hjælpe med at holde på barnet..

Så ENIG!!! Kunne ikke have sagt det bedre.

Anmeld

24. oktober 2012

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Du må gerne blande dig søde.

Efter almindelig abort har kroppen nu også behov for at få ro..

Men om det er udskrabning eller abort så ved jeg at flere går i gang med det samme på trods af lægens anbefaling som jo mest omhandler terminen..- det kommer meget an på forløbet. f.eks var jeg i aktiv abort i 27 timer, min livmoder ville ikke trække sig ordentlig sammen hvilket var fordi alt ikke var kommet ud så det sidste kom først ud 4 dage efter klumpen kom ud..
Kroppen er en fantastisk ting og jeg tror ikke at kroppen kan blive gravid hvis ikke den er klar til det. - hvis du forstår..

Min pointe er bare at jeg synes folk går for hårdt til en kvinde der allerede ligger ned.. Og det får mig til at stritte da jeg sagtens kan sætte mig ind i det..
Om kroppen så har brug for en pause eller ej er for mig underordnet..

Ja, men en almindelig abort er også noget anerledes, for der gør kroppen den fantastiske underværker selv, men en udskrabning er jo noget andet og der bør man lige vente nogle uger, om 3 er nok kan kun den læge der lavede udskrabningen sige.

Men kan kun give ret, nogle gange giver tid mere skade, men vi kender hende ikke ordenligt og vil derfor mene, at hun burde have taget "diskussionen" med manden dengang. Sket er sket, så nu må hun bare få testet og se hvad den siger.

Selvfølgelig skal man ikke sparke på en der ligger ned, men de må gerne lige sige "var det nu helt smart?" eller andet, hvor hun lige for af vide på en pæn måde, at hun nok ikke skulle have løjet for kæresten. Ja, forstår du?

Anmeld

24. oktober 2012

Laulund87

Frk-Lotusblomst skriver:

ARGH, ro på piger!

Jeg må sku ærligt indrømme at havde jeg mistet denne gang (3. graviditet på 11 måneder) så havde jeg altså også prøvet til igen på trods af at en læge muligvis havde rådet mig til en pause!
Shoot me for being honest.

Der var flere der sagde til mig at vi burde give min krop en pause, men det var ærligt ikke det jeg havde brug for! Da jeg fik 1. mens efter aborten holdte vi 1 måneds pause fordi jeg var meget ustabil - meget ødelagt og ked af det.. og det var en LORTE måned.. Under alle omstændigheder skubbede vi bare drømmen endnu længere væk idet at hvis vi skulle ske at miste 3. gang var det forfra og så pludselig i behandling...Og hvorfor skyde det længere væk. Om jeg kunne magte et 3. tab. NAAAH, men kunne ihvertfald slet ikke magte at vente 6 måneder, blive gravid og så miste igen!

Så vi startede op igen.. Jeg blev gravid igen i den cyklus og er nu 25 uger henne..

Synes godt nok i dømmer, lige lidt for hårdt. De fleste af jer burde kunne følge den splittelse ts har følt omend det er gjort på en beskidt måde synes jeg ikke i kan dømme hende for at være gået uden om lægens anbefaling! - det tror jeg RIGTIG mange drømmende kvinder har gjort! - f.eks anbefaler lægerne at man venter med at forsøge at blvie gravide indtil man har haft 1. mens efter man har fået abort/mistet, det er der dælme mange der IKKE gør, fordi man så desperat ønsker at blvie gravid med sin ønskebaby!
Og jeg tænker hverken hun har brug for at blive voksen eller at der
ikke er noget støttende at sige. Ej heller finder jeg det rystende!..

Ja det er sku lidt uansvarligt ikke at tage hele pakken me dpiller færdig, men jeg har også engang været på en penicilinkur mod blærebetændelse hvor jeg ikke tog pakken færdig. Det er uansvarligt at lyve om ÆL for manden men jeg forstår det tildels godt.
De gange vi har mistet hvor jeg har råbt efter at få en pause, eller manden har sagt vi lige skal have pause og skal knalde med kondom, der har vi måske knaldet med kondom 1 gang.. På trods af at vi vidste det var for det bedste at vente men i sorgen om det tabte og ønsket for et ønskebarn har vi simpelthen "glemt" kondomet og overfor hinanden har vi ladt som om det burde have været den andens opgave at huske på kondomet..Og sjovt nok har det altid været omkring æl der lige er blevet gået ekstra til den..
Igen, shoot me for being honest.

Kun til ts:
Dit indlæg er en smule svært at forstå og det er som om jeg mangler lidt for helt at forstå meningen.
Men sådan som jeg ser det, så ønsker din mand og du et barn. Du har været gravid men mister..
Så har i snakket om at din krop vil have godt af en pause, men du har så alligevel knaldet med manden uden kondom under æl.. Du skriver at det er fordi du bedst kan lide det sådan, men er det nu ikke nærmere fordi at du egentlig ønsker at blvie gravid igen, selvom du godt ved kroppen måske vil have godt af en pause.. Fordi du er misundelig på og ked af det over alle de veninder der har født, er gravide osv?!

Ja det var nok ikke så smart at lyve for manden, men jeg tænker da ikke du har bondefanget ham.. Jeg forstår godt dine frustrationer. Både ønsket om en ny graviditet og frygten omkring en ny graviditet..

Så vil jeg lige sige at hvis du er gravid for 4. gang burde du kunne få hjælp/burde der blive sat noget ekstra opsyn igang for at hjælpe med at holde på barnet..

Nu har jeg "kun" mistet 1 gang og blev også rådet til at vente en cyklus, men det gjorde jeg altså ikke! Så jeg kan sagtens sætte mig ind i de tanker. Det er hårdt at miste og tit er det sidste man har lyst til, at vente.

Anmeld

24. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Ja, men en almindelig abort er også noget anerledes, for der gør kroppen den fantastiske underværker selv, men en udskrabning er jo noget andet og der bør man lige vente nogle uger, om 3 er nok kan kun den læge der lavede udskrabningen sige.

Men kan kun give ret, nogle gange giver tid mere skade, men vi kender hende ikke ordenligt og vil derfor mene, at hun burde have taget "diskussionen" med manden dengang. Sket er sket, så nu må hun bare få testet og se hvad den siger.

Selvfølgelig skal man ikke sparke på en der ligger ned, men de må gerne lige sige "var det nu helt smart?" eller andet, hvor hun lige for af vide på en pæn måde, at hun nok ikke skulle have løjet for kæresten. Ja, forstår du?

Er ikke helt enig i det med abort vs udskrabning.
Kroppen gør det ikke selv det er en medicinsk indgriben.
Altså jeg snakker om abort og ikke at abortere.
Lægen rådede mig 2. Gang til udskrab da det er hurtigst overstået og man hurtigt kommer videre end medicinsk abort.
Og i bagspejlet ville jeg have valgt udskrab istedet for 2. Medicinsk abort.
Men det er der helt sikkert også forskellige meninger om.

Har du læst indlæggene søde?
Som skrevet til frkzier ser jeg ikke noget galt i at sige til ts at man synes metoden var noit cool og komme med noget konstruktivt. Men det er altså bare ikke det der er tilfældet.
Jeg synes der bliver gået alt for hårdt til. Og som skrevet aller først mangler der forståelse på trods af at mange har lignende erfaringer. Pånær at lyve for manden om noget jeg mener er ganske uskyldigt. Mindre okay, men at skrive hun skal blive voksen før hun skal have børn og at man ikke har noget støttende at sige til sådan et menneske. Hmm

Anmeld

24. oktober 2012

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Er ikke helt enig i det med abort vs udskrabning.
Kroppen gør det ikke selv det er en medicinsk indgriben.
Altså jeg snakker om abort og ikke at abortere.
Lægen rådede mig 2. Gang til udskrab da det er hurtigst overstået og man hurtigt kommer videre end medicinsk abort.
Og i bagspejlet ville jeg have valgt udskrab istedet for 2. Medicinsk abort.
Men det er der helt sikkert også forskellige meninger om.

Har du læst indlæggene søde?
Som skrevet til frkzier ser jeg ikke noget galt i at sige til ts at man synes metoden var noit cool og komme med noget konstruktivt. Men det er altså bare ikke det der er tilfældet.
Jeg synes der bliver gået alt for hårdt til. Og som skrevet aller først mangler der forståelse på trods af at mange har lignende erfaringer. Pånær at lyve for manden om noget jeg mener er ganske uskyldigt. Mindre okay, men at skrive hun skal blive voksen før hun skal have børn og at man ikke har noget støttende at sige til sådan et menneske. Hmm

Ok, enig om at være uenig jeg har bare fået afvide, at hvis jeg skulle have en udskrabning, så var jeg tvunget til en måneds pause, medicinske så kunne jeg ned det samme, men burde vente tre måneder, da graviditeten jo heller ikke var planlagt og det tog hårdt på mig (at jeg alligevel blev gravid med det samme er noget helt andet )

Jeg har læst det og ja, de er grove, men vi kender hende ikke og tænker på nogle områder de har ret, dog formulere de sig meget forkert.

Anmeld

24. oktober 2012

FrkZier

Frk-Lotusblomst skriver:

Måske, men den ene dag kan man føle kroppen ahr brug for pause, den anden dag at man bare vil det her.. og når man så har gjort det - knaldet uden kondom tænker man bare: FUUUCK hvor er jeg dum mand.. Det er jo ikke smart.. Og mister man igen jamen så skylder man skylden på sig selv fordi det sikkert var fordi kroppen ikke var klar til det..osv..

Nogen ting kan vi bare ikke helt 100 være herre over. Vi er måske ikke stærke nok til at holde distancen selvom vi burde..
Super flot at i kunne. - det er jo rigtig godt at i mærkede efter og lyttede efter.. Vi pprøvede, men for os var det bare op på hesten igen.. VIDERE:

Ja det er lidt uheldigt. Men hun kan ikke lave om på det. Sket er jo sket. Men tænker ikke hun skal udskyde at få børn og blive voksen. ved egentlig heller ikkeom jeg vil kalde det uansvarligt..

Lidt dumdristigt måske. Men jeg kan sagtens selv se mig i situationen. ikke lige om at lyve om det, men jeg ahr skældt kæresten ud efter sex omkring ÆL fordi han ikke stoppede akten og tog kondom på - selvom jeg 100% godt vidste jeg selv bare kunne have stoppet det.

det jo også individuelt hvordan man tager det, jeg synes bare at kunne læse at TS tager det ret hårdt

vi kan jo kun krydse fingre for at det så går godt denne gang - hvis hun er gravid

Anmeld

24. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

FrkZier skriver:

det jo også individuelt hvordan man tager det, jeg synes bare at kunne læse at TS tager det ret hårdt

vi kan jo kun krydse fingre for at det så går godt denne gang - hvis hun er gravid

Og lige præcis derfor stritter jeg over at folk går så hårdt efter hende.

Man kan bare krydse for at deres ønske bluver opfyldt før eller senere.

Anmeld

24. oktober 2012

FrkZier

Frk-Lotusblomst skriver:

Og lige præcis derfor stritter jeg over at folk går så hårdt efter hende.

Man kan bare krydse for at deres ønske bluver opfyldt før eller senere.

men tror også mange reagere, uden at tænke yderligere over det de læser bare; imod lægens anvisning, imod aftale med manden og at lyve overfor manden og det reagere man bare på

men ja vi må jo håbe på det bedste udfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.