Og så kom lillesøster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

CA

blomst84 skriver:

Det er jeg glad for du skriver har lidt selv nogle tanker om hvordan det hele bliver, hvad hvis jeg bedre kan li lillesøster og hvad hvis Cecilie hader hende osv... Men må hellere pakke alle mine bekymringer langt væk i stedet  Kan Johannes godt "vente" f. eks hvis du lige skal amme eller skifte ble? 

Altså indtil videre er vi jo to om det herhjemme, og jeg er da ret spændt på hvordan det går når Martin skal på arbejde. Men altså han virker til at klare ventetiden ret fint. Jeg forsøger at forklare at Elin spiser og lige skal være færdig. Så kravler han op og kigger på at lin lin smasker løs. Og ellers skynder jeg mig at aflede opmærksomheden ved at snakke om den bil elelr andet han lige står med i hånden... Beskift kigger han gerne på fra en skammel. Lidt besværligt hvis han f.eks. har en bil i hånden og gerne vil ae hende mens man står med hænderne i en lorteble, men det er gået godt indtil videre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Lilje82

Carina87 skriver:

ØV! Har du været på p piller i mellem tiden? Min søster fik nr. 1 uplanlagt og prøvede længe for at få nr. 2. Lægen sagde, at det højest sandsynligt var p-pillerne. 

Håber snart det lykkes for jer

Nej jeg har ikke taget piller siden før vi fik Noah og han er lavet i første forsøg! :-)

Anmeld

25. oktober 2012

_-Kathrine-_

Jeg var også bare vildt bekymret for Johannes. Det er jeg i øvrigt endnu.  Men det går bare meget bedre end jeg havde forventet! Jeg tror det var Pia der sagde, at det var en god ide ikke at sidde med den nye baby når større børn skulle se ham/hende. Vi fik Johannes hjem og legede med ham , åbnede storebrorgave og gik så sammen ind og kiggede på Elin. Det var virkelig en god oplevelse! Ellers så prøver vi at give ham lov til at sidde med når jeg ammer. Han peger og siger smaskelyde. Nogle gange er det svært at styre ham når han nærmest sidder oven i os under amningen, emn jeg synes det er det værd. Martin sidder på spring for at krtte ham væk når det blir lige vildt nok. Camiron skrev engang at hun læste mange bøger for den store under amningen. Det er også rigtig hyggeligt, og ellers ser vi film, hvor jeg kan have en arm fri til at nusse når eller fødder på ham Jeg tror i hvert fald det er vigtigt at man koncentrerer sig så meget som muligt om den store i starten, så det hele ikke handler om baby(overfor ham i hvert fald).

Ved ikke om det gav mening... 

ØV! Med bækkenet! Det er svært at give det ro når man har en større og slæbe rundt på... Det gør bare så ondt. Kan man sige god bedring? 

Håber det blir rigtig godt for jer alle sammen!! Og at du får en rigtig god fødsel 

Tak for dit gode svar!!
Det er godt jeg lige kan henvende mig til dig eller Pia i de her situationer
Go idé med at læse bøger mens jeg ammer, han er nemlig helt tosset med at læse bøger!

Ja, det er lidt hårdt! Kunne godt mærke i morges at det gør mere og mere ondt... Men der er kun 9 uger tilbage nu! Det blir godt!!

forresten... Fik I købt en tvillinge/søskende klapvogn??

Anmeld

25. oktober 2012

piadas

Carina87 skriver:

He he - jeg har heller ingen anelse om, hvordan de der presseveer føles. FLOT! Men jeg husker de gjorde uoverskueligt ondt. Ikke ondt nok til at vi ikke allerede hr snakket om hvornår en 3'er skulle komme

Vildt du kun presse to gange! Jeg synes virkelig du skulle få en 5'er - bare for at se om du overhovedet behøver veer, eller om du bare kan hoste en baby ud næste gang...

Øv at det ikke virkede med høretesten! Jeg kan desværre ikke fredag. Ku elelrs være hyggeligt! Og tak for tilbudet om mepilex, men jeg tror jeg er ved at være ovre det værste. Ellers tak

nu kom Johannes. Jeg svarer færdigt senere 

Puuuha Pia! Hvordan når du noget som helst med 4 børn og mand der arbejder i døgndrift hver 2. uge? !!!???

Jeg ammer konstant, barselsgæsterne vælter ind og vi kæmper som sindsyge for at virke afslappede og få hverdagen til at se så normal ud som muligt, for at læsset ikke skal vælte for Johannes. Jeg elsker at have to børn, og barselsgæster er hyggelige, men det er hårdt med SÅ mange gæster hele tiden. Og det amning der. Jeg laver ikke andet!! Hun hænger i de stakkels bryster næsten hele tiden. Hvornår er det de ammer sådan lidt mere fast? Jeg har mælk nok, men jeg ville måske også gerne lege med JOhannes, rydde lidt op eller måske bare sove lidt

He he troede ikke en far til 4 kunne bekymre sig. Sidder det ikke bare på rygraden?   10 dages barsel virker bare som ingenting. Ku de ikke gå hjemme hos os en måned elelr sådan noget? Det er jo hyggeligt Martin har 14 dage. Han har lige sagt op og fået yt job, så han skal tilbage på arbejde 2 dage for så at skifte. Han overvejer 2 feriedage, men vil jo også gerne ud og sige farvel osv. Så måske 16 dage, måske 14... Vi ved det ikke endnu.

Jeg kan egentlig også godt huske det slatne resultat man sad tilbage med da de små sad med hovedet langt ned i grød tallerknen... Suk! 
Men det er jo så bare endnu en grund til at blive gravid ige

Haha, det er længe siden, vi har væddet en burger! Så jeg vil godt vædde en burger på, at ved udgangen af 2015 har du også 4 børn! Jeg tror, I er sådan nogle, der får 10 unger på 10 år!

He, det lyder godt nok fristende, hvis man bare lige kunne hoste en baby ud! Så kunne jeg da godt overveje en femmer - bare for at se, om du har ret!

Jeg ved ikke - de tre store er jo væk om dagen, og så længe Mikkel sover så meget, går det egentlig meget godt! Men altså igår var jeg da på fra kl. 15.30 til kl. 21.30. Da sad jeg ikke stille og fræsede rundt og fik unger + mig selv i bad, læst lektier med Zilan, lavet aftensmad, hentet børn og afleveret Zilan hos en veninde, hentet hende igen, puttet, børstet tænder på Ida osv. Der er jo mange små ting, der skal gøres, men det gik egentlig meget godt. Der var ikke to sekunders pause, men det var ikke vildt stressende. Kun lige lidt da vi skulle have aftensmad, for da ville Mikkel selvfølgelig også spise! Men så er jeg jo priviligeret at have de to store til at give en hånd med ift. Ida.

Jeg gad skisme også godt, at Serdar var hjemme en måned eller to! Men de der pizzaer og kebab'er laver vist ikke sig selv!

Hvor er det FEDT for Martin med nyt job - så lykkedes det denne gang! Tillykke med det! Det glæder jeg mig til at høre mere om!

Jeg ammer også en del, men han sover gerne 2-3 timer i træk. Når han så vågner, er han måske vågen i et par timer, hvor han bliver ammet 3-4 gange - så er han tanket op og klar til at sove igen. Jeg håber, det bliver ved, men lad os nu se.

Vi er ved at være færdige med barselsbesøg, så det er dejligt!

Anmeld

25. oktober 2012

CA

_-Kathrine-_ skriver:

Tak for dit gode svar!!
Det er godt jeg lige kan henvende mig til dig eller Pia i de her situationer
Go idé med at læse bøger mens jeg ammer, han er nemlig helt tosset med at læse bøger!

Ja, det er lidt hårdt! Kunne godt mærke i morges at det gør mere og mere ondt... Men der er kun 9 uger tilbage nu! Det blir godt!!

forresten... Fik I købt en tvillinge/søskende klapvogn??

Ja, og de 9 uger skal nok gå rigtig hurtigt! Undskylder de mange trykfejl i tidligere svar. He he - det går lidt stærkt! 

Vi brugte alle pengene på en værkstedsregning i stedet. Det må børnene da kunne forstå Vi har lånt en af nogle venner der ikke bruger deres så meget lige nu. Så kan vi lige se om det er noget vi skal spare op til(igen), eller om det bare var en god ide som ikke fungerer i praksis. Hvad gør i? 

Anmeld

25. oktober 2012

CA

piadas skriver:

Haha, det er længe siden, vi har væddet en burger! Så jeg vil godt vædde en burger på, at ved udgangen af 2015 har du også 4 børn! Jeg tror, I er sådan nogle, der får 10 unger på 10 år!

He, det lyder godt nok fristende, hvis man bare lige kunne hoste en baby ud! Så kunne jeg da godt overveje en femmer - bare for at se, om du har ret!

Jeg ved ikke - de tre store er jo væk om dagen, og så længe Mikkel sover så meget, går det egentlig meget godt! Men altså igår var jeg da på fra kl. 15.30 til kl. 21.30. Da sad jeg ikke stille og fræsede rundt og fik unger + mig selv i bad, læst lektier med Zilan, lavet aftensmad, hentet børn og afleveret Zilan hos en veninde, hentet hende igen, puttet, børstet tænder på Ida osv. Der er jo mange små ting, der skal gøres, men det gik egentlig meget godt. Der var ikke to sekunders pause, men det var ikke vildt stressende. Kun lige lidt da vi skulle have aftensmad, for da ville Mikkel selvfølgelig også spise! Men så er jeg jo priviligeret at have de to store til at give en hånd med ift. Ida.

Jeg gad skisme også godt, at Serdar var hjemme en måned eller to! Men de der pizzaer og kebab'er laver vist ikke sig selv!

Hvor er det FEDT for Martin med nyt job - så lykkedes det denne gang! Tillykke med det! Det glæder jeg mig til at høre mere om!

Jeg ammer også en del, men han sover gerne 2-3 timer i træk. Når han så vågner, er han måske vågen i et par timer, hvor han bliver ammet 3-4 gange - så er han tanket op og klar til at sove igen. Jeg håber, det bliver ved, men lad os nu se.

Vi er ved at være færdige med barselsbesøg, så det er dejligt!

HA HA! 10 børn? Ja, hvorfor ikke, så komme rjeg vel også til at lare den på 2 presseveer med tiden??

4 børn inden 2015? Så har vi vist travlt!  Det vil jeg godt vædde med vi ikke har. Væder vi en burger igen? 

Du er altså en super cool overskudsmor!  

Anmeld

25. oktober 2012

_-Kathrine-_

Carina87 skriver:

Ja, og de 9 uger skal nok gå rigtig hurtigt! Undskylder de mange trykfejl i tidligere svar. He he - det går lidt stærkt! 

Vi brugte alle pengene på en værkstedsregning i stedet. Det må børnene da kunne forstå Vi har lånt en af nogle venner der ikke bruger deres så meget lige nu. Så kan vi lige se om det er noget vi skal spare op til(igen), eller om det bare var en god ide som ikke fungerer i praksis. Hvad gør i? 

Åha, ja sådan en regning har vi også lige fået betalt idag - det er et lidt vigtigere køretøj...!
Jamen jeg er i syv sind...! Vil rigtig gerne ha en, men at kaste 3-4000 efter den og så måske kun bruge den i et par måneder...
Det er jo helt klart det nemmeste hvis vi fx skal ind til byen, men det ka måske tælles på én hånd hvor mange gange vi har været det allesammen...!
Så er stadig i tænkeboks

Anmeld

25. oktober 2012

piadas

Carina87 skriver:

HA HA! 10 børn? Ja, hvorfor ikke, så komme rjeg vel også til at lare den på 2 presseveer med tiden??

4 børn inden 2015? Så har vi vist travlt!  Det vil jeg godt vædde med vi ikke har. Væder vi en burger igen? 

Du er altså en super cool overskudsmor!  

Nej, så får man slet ikke presseveer længere...så glider de bare ud af sig selv!

Jeps, vi vædder en burger! Kan vi huske det, om godt 3 år?

Nope, det er jeg ikke, men jeg kan jo ikke bare vente med at gøre tingene til imorgen, så man gør jo bare det, man skal - det finder du også ud af i 2015!

Anmeld

26. oktober 2012

blomst84

Carina87 skriver:

Altså indtil videre er vi jo to om det herhjemme, og jeg er da ret spændt på hvordan det går når Martin skal på arbejde. Men altså han virker til at klare ventetiden ret fint. Jeg forsøger at forklare at Elin spiser og lige skal være færdig. Så kravler han op og kigger på at lin lin smasker løs. Og ellers skynder jeg mig at aflede opmærksomheden ved at snakke om den bil elelr andet han lige står med i hånden... Beskift kigger han gerne på fra en skammel. Lidt besværligt hvis han f.eks. har en bil i hånden og gerne vil ae hende mens man står med hænderne i en lorteble, men det er gået godt indtil videre 

Lin Lin  Ej hvor sødt at han kalder hende det  Det lyder som om det bare køre på skinner hos jer , og hvor er det dog skønt. Håber det bliver lige så godt herhjemme til marts  Nok bare mig der er alt for bekymret 

Anmeld

26. oktober 2012

CA

_-Kathrine-_ skriver:

Åha, ja sådan en regning har vi også lige fået betalt idag - det er et lidt vigtigere køretøj...!
Jamen jeg er i syv sind...! Vil rigtig gerne ha en, men at kaste 3-4000 efter den og så måske kun bruge den i et par måneder...
Det er jo helt klart det nemmeste hvis vi fx skal ind til byen, men det ka måske tælles på én hånd hvor mange gange vi har været det allesammen...!
Så er stadig i tænkeboks

Ja, hvis den ikke sådan for alvor er nødvendig, så er det endnu flere penge at skulle bruge! 

Jeg er glad for vi lige kan låne en til test 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.