Og så kom lillesøster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

Marco2

Carina87 skriver:

Tak Ja, det var vist en ok fødsel. Selvom jeg synes det gjorde skide ondt, men det kan man vel ikke undgå...

Puuuh jeg har haft ondt af jer mange gange når jeg har læst dine opdateringer om huset. Går det fremad? 

Synes altid det er et skridt frem og to tilbage. Efter vandskaden efter rotteindtoget er der nu så meget fugt i etageadskillelsen at de bliver nødt til at brække gulvet op i køkkenet og evt afmonteret køkkenet igen for at udbedre skaden. Og at undvære sit køkken med en terrorist på knap to tænker jeg er en svær mission. Og må da indrømme at stressen og bekymringerne i den grad har indtaget mit sind. Men det skal nok blive godt … engang. Men det skulle jo have stået færdigt i uge 29 så kaosset er jo da fortsat noget længere end forventet. Synes det i den grad er begyndt at gå mig på da det jo fylder enorm meget i hverdagen at bo i flyttekasser og evigt rod og snavs efter håndværkere

Nå, men nok om det. Det gør bare at min energi er meget lav og derfor ikke så tilstede herinde ret meget. Men dejligt med din og Pias dejlige fødsler og lækre bebser.

Atter engang stort tillykke med Elin og tak fordi du spurgte til mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

CA

piadas skriver:

Hehe, ja hvorfor er det man er villig til at gøre det igen og igen og...?!

Man glemmer hurtigt - jeg er faktisk (igen) ved at have glemt, hvordan veer føles! Shit, det går stærkt - jeg kan simpelthen ikke genskabe fornemmelse af, hvordan en ve eller en plukve føles...og det er altså kun 10 dage siden jeg fødte!

Jeg pressede heller ikke aktivt med mere end et par minutter - altså en presseve, hvor hovedet kom ud + en hvor resten af kroppen kom ud. Resten af pressefasen lod jeg bare kroppen gøre arbejdet. Jeg tror, der står noget med, at jeg presser med fra kl. 19.57, og han er jo født kl. 19.59. Men altså de der to minutter - det føltes som to dage!

Hehe, jeg skal til Viborg på fredag - jeg skal til hørescreening igen, for den ville ikke gå igennem på højre øre. Jordemoderen mente, der sad noget fosterfedt i øregangene eller noget vand, så det er lige en ommer! Jeg kunne komme forbi med en pakke Mepilex (jeg bruger det alligevel ikke), men så er det jo nok ved at være for sent?

Min mælkeproduktion er heldigvis ved at være reguleret nu, så de der kæmpe kasser er heldigvis ikke så spændte mere. Apropos slatne, så vil jeg godt brokke mig allerede nu - for jeg ved hvordan de ender, og det bliver sikkert ikke bedre end efter Ida!

Det går rigtig godt - han sover stadig bare, men er begyndt at være lidt mere vågen. Serdar var ved at være helt bekymret, fordi han sover så meget, men det er vist meget normalt...Vi var til SP i fredags. Han var vokset 1 cm og havde taget 200 g på, så det er jo meget godt (han var en uge gammel i fredags).

Nu er jeg spændt på, hvordan ugen kommer til at gå. Serdar er taget på arbejde igen - han har holdt fri i 10 dage (undtaget i lørdags), så nu kalder hverdagen. Så den står vist bare på rester til aftensmad det næste stykke tid, til han har fri igen. Godt fryseren er fyldt!

Ja, jeg er så glad for, at jeg fik taget mig sammen til at tage det billede!

Hvor længe har Martin egentlig fri?

He he - jeg har heller ingen anelse om, hvordan de der presseveer føles. FLOT! Men jeg husker de gjorde uoverskueligt ondt. Ikke ondt nok til at vi ikke allerede hr snakket om hvornår en 3'er skulle komme

Vildt du kun presse to gange! Jeg synes virkelig du skulle få en 5'er - bare for at se om du overhovedet behøver veer, eller om du bare kan hoste en baby ud næste gang...

Øv at det ikke virkede med høretesten! Jeg kan desværre ikke fredag. Ku elelrs være hyggeligt! Og tak for tilbudet om mepilex, men jeg tror jeg er ved at være ovre det værste. Ellers tak

nu kom Johannes. Jeg svarer færdigt senere 

Anmeld

24. oktober 2012

blomst84

Carina87 skriver:

Tak! Ja, jeg synes egentlig også de er ret lækre Kan godt forstå du glæder dig. Det er da helt fantastisk. Jeg havde faktisk gået og frygtet lidt at hun skulle komme. Var bange for, at hun ikke ville være lige så dejlig som Jhannes, at hun ville tage for meget opmærksomhed fra ham og at det ville blive forfærdeligt at føde igen. Men NØJ hvor kan jeg da bare pakke samen med alle mine bekymringer. Det er jo skønt! 

Det er jeg glad for du skriver har lidt selv nogle tanker om hvordan det hele bliver, hvad hvis jeg bedre kan li lillesøster og hvad hvis Cecilie hader hende osv... Men må hellere pakke alle mine bekymringer langt væk i stedet  Kan Johannes godt "vente" f. eks hvis du lige skal amme eller skifte ble? 

Anmeld

24. oktober 2012

CA

piadas skriver:

Hehe, ja hvorfor er det man er villig til at gøre det igen og igen og...?!

Man glemmer hurtigt - jeg er faktisk (igen) ved at have glemt, hvordan veer føles! Shit, det går stærkt - jeg kan simpelthen ikke genskabe fornemmelse af, hvordan en ve eller en plukve føles...og det er altså kun 10 dage siden jeg fødte!

Jeg pressede heller ikke aktivt med mere end et par minutter - altså en presseve, hvor hovedet kom ud + en hvor resten af kroppen kom ud. Resten af pressefasen lod jeg bare kroppen gøre arbejdet. Jeg tror, der står noget med, at jeg presser med fra kl. 19.57, og han er jo født kl. 19.59. Men altså de der to minutter - det føltes som to dage!

Hehe, jeg skal til Viborg på fredag - jeg skal til hørescreening igen, for den ville ikke gå igennem på højre øre. Jordemoderen mente, der sad noget fosterfedt i øregangene eller noget vand, så det er lige en ommer! Jeg kunne komme forbi med en pakke Mepilex (jeg bruger det alligevel ikke), men så er det jo nok ved at være for sent?

Min mælkeproduktion er heldigvis ved at være reguleret nu, så de der kæmpe kasser er heldigvis ikke så spændte mere. Apropos slatne, så vil jeg godt brokke mig allerede nu - for jeg ved hvordan de ender, og det bliver sikkert ikke bedre end efter Ida!

Det går rigtig godt - han sover stadig bare, men er begyndt at være lidt mere vågen. Serdar var ved at være helt bekymret, fordi han sover så meget, men det er vist meget normalt...Vi var til SP i fredags. Han var vokset 1 cm og havde taget 200 g på, så det er jo meget godt (han var en uge gammel i fredags).

Nu er jeg spændt på, hvordan ugen kommer til at gå. Serdar er taget på arbejde igen - han har holdt fri i 10 dage (undtaget i lørdags), så nu kalder hverdagen. Så den står vist bare på rester til aftensmad det næste stykke tid, til han har fri igen. Godt fryseren er fyldt!

Ja, jeg er så glad for, at jeg fik taget mig sammen til at tage det billede!

Hvor længe har Martin egentlig fri?

Puuuha Pia! Hvordan når du noget som helst med 4 børn og mand der arbejder i døgndrift hver 2. uge? !!!???

Jeg ammer konstant, barselsgæsterne vælter ind og vi kæmper som sindsyge for at virke afslappede og få hverdagen til at se så normal ud som muligt, for at læsset ikke skal vælte for Johannes. Jeg elsker at have to børn, og barselsgæster er hyggelige, men det er hårdt med SÅ mange gæster hele tiden. Og det amning der. Jeg laver ikke andet!! Hun hænger i de stakkels bryster næsten hele tiden. Hvornår er det de ammer sådan lidt mere fast? Jeg har mælk nok, men jeg ville måske også gerne lege med JOhannes, rydde lidt op eller måske bare sove lidt

He he troede ikke en far til 4 kunne bekymre sig. Sidder det ikke bare på rygraden?  10 dages barsel virker bare som ingenting. Ku de ikke gå hjemme hos os en måned elelr sådan noget? Det er jo hyggeligt Martin har 14 dage. Han har lige sagt op og fået yt job, så han skal tilbage på arbejde 2 dage for så at skifte. Han overvejer 2 feriedage, men vil jo også gerne ud og sige farvel osv. Så måske 16 dage, måske 14... Vi ved det ikke endnu.

Jeg kan egentlig også godt huske det slatne resultat man sad tilbage med da de små sad med hovedet langt ned i grød tallerknen... Suk! 
Men det er jo så bare endnu en grund til at blive gravid ige 

Anmeld

24. oktober 2012

CA

Kit skriver:

Stort tillykke Skøn baby, skønt navn og skøn familie

Tak 

Anmeld

24. oktober 2012

CA

AnneBJ skriver:

Tillykke, tillykke, tillykke med toplækre Elin!!

Øj det billede hvor man kan se hendes ansigt fra siden hvor hun liigger ved dig, der kunne du have bildt mig ind det var Johannes! (Bare sådan ud fra hukommelsen jo altså!)

Du er en topsej føder, og jeg synes det lyder som en ret god taktik at tænke på Johannes, og på det gode man får "liiige om lidt"!

Perfekt JDM (stud.!) du havde, der lige evnede at sige hvad du havde brug for at høre!

Tak for du delte, også billedet af den søde, syge, med fedtet hår-far, og de lækreste børn! 

Tak Anne! 

Jeg synes også de ligner hinanden helt vildt meget! Johannes var mere grov i bygningen med store hænder og fødder, og bredere i ansigtet, men ellers... Håber hun får Martins øjne ligesom Johannes! 

Topsej føder vil jeg ikke ligefrem kalde mig. Det gik da bedre den her gang, men jeg gav totalt op tilsidst - altså lige indtil hun sagde jeg ku få hende ud Men nøj, hvor jeg hader at gi op og skabe mig åndsvag! Og hvor gjorde de lede presseveer bare ondt Men jeg er klar igen

Ja, hun var virkelig genial. Overvejer at man burde skrive tak til hende, men hun er jo ikke på afdelingen mere. Har ledt efter hende på FB, for det ville jo være nemt, men der er hun ikke at finde 

HAr lige lagt billede op af dem begge... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. oktober 2012

CA

Lilje82 skriver:

Nææ desværre, det er åbenbart ikke så lige til denne gang.

ØV! Har du været på p piller i mellem tiden? Min søster fik nr. 1 uplanlagt og prøvede længe for at få nr. 2. Lægen sagde, at det højest sandsynligt var p-pillerne. 

Håber snart det lykkes for jer

Anmeld

24. oktober 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Tak Anne! 

Jeg synes også de ligner hinanden helt vildt meget! Johannes var mere grov i bygningen med store hænder og fødder, og bredere i ansigtet, men ellers... Håber hun får Martins øjne ligesom Johannes! 

Topsej føder vil jeg ikke ligefrem kalde mig. Det gik da bedre den her gang, men jeg gav totalt op tilsidst - altså lige indtil hun sagde jeg ku få hende ud Men nøj, hvor jeg hader at gi op og skabe mig åndsvag! Og hvor gjorde de lede presseveer bare ondt Men jeg er klar igen

Ja, hun var virkelig genial. Overvejer at man burde skrive tak til hende, men hun er jo ikke på afdelingen mere. Har ledt efter hende på FB, for det ville jo være nemt, men der er hun ikke at finde 

HAr lige lagt billede op af dem begge... 

Tak for billeder, kan godt se hvad du mener! 

Kan du ikke ringe på svangreafsnittet og høre om de har en mailadresse på hende eller noget?

Hende jeg fødte med var også bare fantastisk og hun udleverede selv sin mail til mig. Jeg er glad for jeg skrev tak til hende 

Anmeld

24. oktober 2012

CA

_-Kathrine-_ skriver:

Vi får en af mine forældre i barselsgave
Jo, glæder mig helt vildt, men er også sindssygt bange for hvordan Villads reagerer på det hele...! Er nervøs for at han skal føle sig udenfor, men vi snakker rigtig meget om at vi skal huske at inddrage ham i alt hvad vi foretager os med lillebror...!

Jeg har også bare alt for meget tid til at gå og tænke over det når jeg går herhjemme... Så det skal nu nok gå alligevel

Bækkenet er begyndt at drille og det er begyndt at presse op i lungerne, så har lidt vejrtrækningsproblemer engang imellem, men ellers er det jo helt fantastisk - men glæder mig til det er overstået

Jeg var også bare vildt bekymret for Johannes. Det er jeg i øvrigt endnu.  Men det går bare meget bedre end jeg havde forventet! Jeg tror det var Pia der sagde, at det var en god ide ikke at sidde med den nye baby når større børn skulle se ham/hende. Vi fik Johannes hjem og legede med ham , åbnede storebrorgave og gik så sammen ind og kiggede på Elin. Det var virkelig en god oplevelse! Ellers så prøver vi at give ham lov til at sidde med når jeg ammer. Han peger og siger smaskelyde. Nogle gange er det svært at styre ham når han nærmest sidder oven i os under amningen, emn jeg synes det er det værd. Martin sidder på spring for at krtte ham væk når det blir lige vildt nok. Camiron skrev engang at hun læste mange bøger for den store under amningen. Det er også rigtig hyggeligt, og ellers ser vi film, hvor jeg kan have en arm fri til at nusse når eller fødder på ham Jeg tror i hvert fald det er vigtigt at man koncentrerer sig så meget som muligt om den store i starten, så det hele ikke handler om baby(overfor ham i hvert fald).

Ved ikke om det gav mening... 

ØV! Med bækkenet! Det er svært at give det ro når man har en større og slæbe rundt på... Det gør bare så ondt. Kan man sige god bedring? 

Håber det blir rigtig godt for jer alle sammen!! Og at du får en rigtig god fødsel 

Anmeld

24. oktober 2012

CA

Marco2 skriver:

Synes altid det er et skridt frem og to tilbage. Efter vandskaden efter rotteindtoget er der nu så meget fugt i etageadskillelsen at de bliver nødt til at brække gulvet op i køkkenet og evt afmonteret køkkenet igen for at udbedre skaden. Og at undvære sit køkken med en terrorist på knap to tænker jeg er en svær mission. Og må da indrømme at stressen og bekymringerne i den grad har indtaget mit sind. Men det skal nok blive godt … engang. Men det skulle jo have stået færdigt i uge 29 så kaosset er jo da fortsat noget længere end forventet. Synes det i den grad er begyndt at gå mig på da det jo fylder enorm meget i hverdagen at bo i flyttekasser og evigt rod og snavs efter håndværkere

Nå, men nok om det. Det gør bare at min energi er meget lav og derfor ikke så tilstede herinde ret meget. Men dejligt med din og Pias dejlige fødsler og lækre bebser.

Atter engang stort tillykke med Elin og tak fordi du spurgte til mig 

Ej hvor yder det bare forfærdeligt træls!! Kan virkelig godt forstå det er opslidende! Håber snart det blir færdigt og at I så slipper for vand og husdyr! Øv øv øv! 

He he kan ikke forestille mig lille søde sovende Smilla som teorist 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.