Sove igennem ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

mybaby-girl

Gardenia skriver:

Bøvl med maven får de ofte pga MME, sammensætningen i det er ikke lige optimal til spritnyt tarmsystem, men det kan ordnes med lactulose som du kan købe på apotek. Spørg hende efter en kanyle at måle det op med, jeg taler af erfaring, det vil gøre dig tosset at forsøge at måle op i det bæger du får udleveret med flasken 

Min dreng sov igennem fra dag 1. Sygeplejerskerne på hospitalet insisterede på jeg vækkede ham hver 4 time, men heldigvis så sp'en og jeg ens på dén sag. Så han fik lov til at sove, dog vækkede vi ham altid når vi gik i seng 22.30-23.00 og gav ham en natflaske, så hørte vi som regel ikke mere til ham før omkring kl 06.30

Her er lactulose den sidste udvej, da vi har været det hele igennem med den store næsten helt fra starten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Gardenia

Laktulose er altså ikke farligt.. Selvfølgelig er det ikke godt at give for meget, men det kan være den eneste mulighed hvis barnet har forstoppelse... Her har vores dreng meget slem forstoppelse/hård mave og får 2x5 ml laktulose om dagen.. Mindre hjælper overhovedet ikke, vand/sukkervand hjælper slet slet ikke.. Så hvis han skal af med det er det kun laktulose der kan gøre det.. movicol hjælper heller ikke, mavemassage og cyklen med benene hjælper ikke...

Laktulose er stort set "bare" sukker og derfor ikke farligt, men kan give luft i maven/mavekneb eller tynd afføring hvis de får for meget, og kan ifølge nogle gøre tarmene "dovne", så det er som regel ikke noget man skal give i længere perioder medmindre det er meget slemt... Men man kan sagtens give det et par dage eller en uge for lige at sætte gang i systemet... hellere det end at de ikke kan komme af med afføringen

Det var slet ikke til dig?

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Amelia<3 skriver:

Hvilke mme får hun? Har du prøvet at give allomin syrenet? Det har hjulpet min søn med at komme af med afføringen.

Mikkel har været på flaske i ca én uge nu og han får Nan 1 den alm og har kun haft to aftener hvor han har været urolig og skulle  af med afføring endtil videre ..

Anmeld

20. oktober 2012

Gardenia

Freyasmor skriver:

Du må for guds skyld ikke give dit barn lactulose som en anden skriver!! - Vi gik over til MME efter 1 uge, hun fik self lidt hård mave af det til at starte med ( hvilket er normalt).. Vi gav hende så 20 Ml kogt vand, hvilket løsner op, så de igen kan få det til at fungere..  Så prøv hellere det før du begiver dig ud i Lactulose verdnen.. Det er kun til nødsituation du bør give det, fik jeg afvide af min Sp'.. 

Det er altså ikke rigtigt. Laktulose er en sukkerart der får det hele til at glide nemmere igennem tarmen.

Jeg ville ønske man ville stoppe med at råbe ulven kommer over ting der er harmløse. Og jeg fatter simpelthen ikke vi stadig har sp'er i vores samfund der lader nogen gå og tro sådan noget.

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

mybaby-girl skriver:

Ved godt der er forskel på alle børn - men ville lige høre hva andre gjorde, da jeg bare ikke kan huske hvornår storebror gjorde det herhjemme

Ved storebror havde vi meget bøvl med maven og brugte lactulose, det er absolut sidste udvej for os, hvis vi kommer så langt, så som i skriver herinde, så vil jeg prøve med afkogt vand, vi cykler allerede med benene, og heldigvis har det kun været nogle få aftener hvor han har skreget lidt, og ikk voldsomt, som vi havde med den første ..

Altså jeg vil hellere bruge laktulose end at lade barnet have ondt, men jeg vil helt klart anbefale at prøve andre ting først.. Vi er som sagt nødt til at give 5 ml to gange dagligt og det er ikke altid nok, men jeg tør bare ikke rigtigt give mere (gør det dog i sjældne tilfælde), da jeg tænker at det nok ikke er sundt i længden, men da intet andet har virket for os, er det bedre end at lade ham have ondt... men lægen sagde til mig at det ikke er farligt som sådan, da det jo bare er sukker, men at man kan risikere at de får luft i maven eller diarre hvis de får for meget...

Jeg er bare ked af at han er afhængig af laktulosen for at kunne komme af med afføring og håber det bliver bedre når han kommer på grød og vi så kan trappe ud af det, for det er jo selvfølgelig bedst uden den slags hjælpemidler...

Anmeld

20. oktober 2012

Gardenia

mybaby-girl skriver:

Her er lactulose den sidste udvej, da vi har været det hele igennem med den store næsten helt fra starten

Jeg ved ikke hvad du mener med at være igennem det hele med den store?

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

Det var slet ikke til dig?

Øh nej, men jeg synes da ikke man behøver at fremlægge laktulose som noget man overhovedet ikke skal begynde på hvis det viser sig at det er den eneste mulighed.. Det er da langt bedre end at barnet har ondt.... Og kan desuden ikke se der er noget galt i at citerer dig så TS får flere versioner af sagen... Det er vel det et debatforum er til for??? Eller har jeg misforstået noget? Forstår ikke rigtigt din kommentar tror jeg...

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Masig skriver:

Altså jeg vil hellere bruge laktulose end at lade barnet have ondt, men jeg vil helt klart anbefale at prøve andre ting først.. Vi er som sagt nødt til at give 5 ml to gange dagligt og det er ikke altid nok, men jeg tør bare ikke rigtigt give mere (gør det dog i sjældne tilfælde), da jeg tænker at det nok ikke er sundt i længden, men da intet andet har virket for os, er det bedre end at lade ham have ondt... men lægen sagde til mig at det ikke er farligt som sådan, da det jo bare er sukker, men at man kan risikere at de får luft i maven eller diarre hvis de får for meget...

Jeg er bare ked af at han er afhængig af laktulosen for at kunne komme af med afføring og håber det bliver bedre når han kommer på grød og vi så kan trappe ud af det, for det er jo selvfølgelig bedst uden den slags hjælpemidler...

De skal hellere ikke have ondt, hvis vi kan afhjælpe det .. Vi brugte lactulose i et halvt år med den store og trippede ned stille og roligt ...

Men problemet er kun lige opstået for os, så vi vil prøve andre ting først

Anmeld

20. oktober 2012

Gardenia

Masig skriver:

Øh nej, men jeg synes da ikke man behøver at fremlægge laktulose som noget man overhovedet ikke skal begynde på hvis det viser sig at det er den eneste mulighed.. Det er da langt bedre end at barnet har ondt.... Og kan desuden ikke se der er noget galt i at citerer dig så TS får flere versioner af sagen... Det er vel det et debatforum er til for???

Det indlæg var til freyasmor der gav oplysninger fra hendes sp om at laktulose var farligt, men hvorfor mit svar blev knyttet til dit indlæg det ved jeg ikke. Men har slettet det oprindelige indæg

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Gardenia skriver:

Jeg ved ikke hvad du mener med at være igennem det hele med den store?

Med min den store som bliver 2 år i næste uge, prøvede vi alt hvad der kunne prøves .... zoneterapi, lactulose, cykle med benene, kamillethe, og hva der ellers er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.