mybaby-girl skriver:
Ved godt der er forskel på alle børn - men ville lige høre hva andre gjorde, da jeg bare ikke kan huske hvornår storebror gjorde det herhjemme 
Ved storebror havde vi meget bøvl med maven og brugte lactulose, det er absolut sidste udvej for os, hvis vi kommer så langt, så som i skriver herinde, så vil jeg prøve med afkogt vand, vi cykler allerede med benene, og heldigvis har det kun været nogle få aftener hvor han har skreget lidt, og ikk voldsomt, som vi havde med den første ..
Altså jeg vil hellere bruge laktulose end at lade barnet have ondt, men jeg vil helt klart anbefale at prøve andre ting først.. Vi er som sagt nødt til at give 5 ml to gange dagligt og det er ikke altid nok, men jeg tør bare ikke rigtigt give mere (gør det dog i sjældne tilfælde), da jeg tænker at det nok ikke er sundt i længden, men da intet andet har virket for os, er det bedre end at lade ham have ondt... men lægen sagde til mig at det ikke er farligt som sådan, da det jo bare er sukker, men at man kan risikere at de får luft i maven eller diarre hvis de får for meget...
Jeg er bare ked af at han er afhængig af laktulosen for at kunne komme af med afføring og håber det bliver bedre når han kommer på grød og vi så kan trappe ud af det, for det er jo selvfølgelig bedst uden den slags hjælpemidler... 
Anmeld