Bager du til jul ? Eller laver konfekt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Muffin_girl

Thereseh skriver:

Jeg bager altid :

Pebernødder
Brunkager
Honningkager
Mandelkager

Udover det laver jeg altid havregrynskugler, konfekt, hjemmelavet rødkål til juleaften og julefrokosterne og så lader jeg mig som regel inspirere til at lave en eller to nye ting

Kald mig bare husmor

Elsker jul!  

Ja det er rigtigt husmor

Men lyder skide hyggeligt ..  

Og overskudsagtigt..

Hvad er mandelkager? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Mummms det lyder godt .. 

Hvad putter du i konfekt ? Jeg syntes det bliver ret ens ..  

Nougath, nødder, pistache, chokolade, toffie, sprut, også laver jeg nogle forskellige "rene"chokolade altså uden marcipan men så kan der være fløde kaffe osv i

Anmeld

16. oktober 2012

Thereseh

AalborgPigen skriver:

Ja det er rigtigt husmor

Men lyder skide hyggeligt ..  

Og overskudsagtigt..

Hvad er mandelkager? 

Det er de dér "biscotti", italienske mandelkager, til at dyppe i kaffe eller sprut. Google "biscotti" så kan du se. Fyldet kan varieres så der er ofte tranebær, appelsin, chokolade eller sådan noget i dem. Så lækre 

Anmeld

16. oktober 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Nougath, nødder, pistache, chokolade, toffie, sprut, også laver jeg nogle forskellige "rene"chokolade altså uden marcipan men så kan der være fløde kaffe osv i

toffie ??? 

Uhmm det lyder godt  

Det kunne jeg da godt lige spise  

Anmeld

16. oktober 2012

Muffin_girl

Thereseh skriver:

Det er de dér "biscotti", italienske mandelkager, til at dyppe i kaffe eller sprut. Google "biscotti" så kan du se. Fyldet kan varieres så der er ofte tranebær, appelsin, chokolade eller sådan noget i dem. Så lækre 

Ja dem har jeg fundet en opskrift på  

Dem må og skal jeg lave  

Anmeld

16. oktober 2012

Ploffer

AalborgPigen skriver:

Hva for noget konfekt laver du ? 

Jeg syntes nemt det flyder sammen ... 

Og bliver med samme fyld ..

Ja ikke ? Det hindbærflæsk så godt ud  

Jeg laver:

Pistachier: Marcipan blandet med pistaciemasse fra specialkøbmanden. Formet ovale med en smuttet mandel stukket i på den lange led. Bunden bliver dyppet i chokolade

Mimoser: Marcipan blandet med citronsaft+skal. Trilles til kugler, overtrækkes og pyntes med gule sukkerkugler (mimoser fra specialkøbmanden)

Schweizerpastiller med masser af pebermynteolie

Frugtrulle: Figner, dadler, abrikoser og svesker hakkes fint og mases sammen med fingrene. Så putter jeg hakkede mandler og en anelse havregryn i. Trilles til en lang rulle og skæres i skiver efter behov

Marcipansnitter med nougat

Og i år så også frugtflæsk

Anmeld

16. oktober 2012

Muhmi

Jaaah, jeg elsker at lave juleslik, problemet er bare at det sker så sjældent (én gang om året) at det ikke bliver noed kønt syn for det meste hehehe Men godt smager det...

Det juleslik jeg har været mest stolt af er faktisk mine chilitrøfler, de smagte fabelagtigt synes jeg

Anmeld

16. oktober 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

toffie ??? 

Uhmm det lyder godt  

Det kunne jeg da godt lige spise  

Blød karamel..

Anmeld

16. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AalborgPigen skriver:

SIkken hyggeligt Og en god tradition  

Det er såå hygge.. Elsker det dersens konditor-hygge ;-)

Anmeld

16. oktober 2012

Muffin_girl

Ploffer skriver:

Jeg laver:

Pistachier: Marcipan blandet med pistaciemasse fra specialkøbmanden. Formet ovale med en smuttet mandel stukket i på den lange led. Bunden bliver dyppet i chokolade

Mimoser: Marcipan blandet med citronsaft+skal. Trilles til kugler, overtrækkes og pyntes med gule sukkerkugler (mimoser fra specialkøbmanden)

Schweizerpastiller med masser af pebermynteolie

Frugtrulle: Figner, dadler, abrikoser og svesker hakkes fint og mases sammen med fingrene. Så putter jeg hakkede mandler og en anelse havregryn i. Trilles til en lang rulle og skæres i skiver efter behov

Marcipansnitter med nougat

Og i år så også frugtflæsk

MUMS DET LYDER GOOODDT !!!!!!!!!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.