undres over vagtlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

FruK

Anonym skriver:

Håber sørme jeg går fri... Er lidt bange for at miste mit arbejde, og med en langtidssygemelding så står man jo ikke ligefrem bedre stillet.

Det er der jo også masser der gør - altså går fri.

Det afhænger nok ikke kun af, hvordan man har det, men også af, hvilket arbejde man har. Noget kan være sværere at passe end andet.

Da jeg fik min søn arbejdede jeg til 4 uger før min termin, uden problemer.
Det regner jeg med at gøre denne gang også. Jeg har godt nok mulighed for at gå fra 8 uger før, men jeg vil hellere gemme de 4 af ugerne til efter fødslen, der synes jeg, at jeg har mere brug for dem. 

Satser på, at der ikke bliver nogen problemer i det.

Men jo, når man selv har haft "nemme" graviditeter, så er det svært at forestille sig, at man kan være så plaget, så tidligt, at det er nødvendigt med en sygemelding. Men der er nok bare virkelig stor forskel på, hvordan man har det. Som du skriver - det må virkelig være ni lange måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

hansen1 skriver:

Su må ikke spørger mig han nævnte nået med nogle nerver der havde  sat sig i klemme. Så minimum 3 gange om dagen kan jeg faktisk ikke gå, da det giver jag helt ned i den ene fod.. 

Puha den er stadig lang er kun 16 uger henne .. 

puha lyder ikke rart.. Håber snart du får det bedre..

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det er der jo også masser der gør - altså går fri.

Det afhænger nok ikke kun af, hvordan man har det, men også af, hvilket arbejde man har. Noget kan være sværere at passe end andet.

Da jeg fik min søn arbejdede jeg til 4 uger før min termin, uden problemer.
Det regner jeg med at gøre denne gang også. Jeg har godt nok mulighed for at gå fra 8 uger før, men jeg vil hellere gemme de 4 af ugerne til efter fødslen, der synes jeg, at jeg har mere brug for dem. 

Satser på, at der ikke bliver nogen problemer i det.

Men jo, når man selv har haft "nemme" graviditeter, så er det svært at forestille sig, at man kan være så plaget, så tidligt, at det er nødvendigt med en sygemelding. Men der er nok bare virkelig stor forskel på, hvordan man har det. Som du skriver - det må virkelig være ni lange måneder.

kan man selv flytte om på de uger? Jeg troede bestemt de lå fast til at man havde de 8 uger før og så de 26 uger efter med løn?

Anmeld

15. oktober 2012

LMX

Anonym skriver:

jeg havde bare slet ikke tænkt tanken at det var muligt at have komplikationer så tidligt, men selvfølgelig er det da muligt.

Jeg havde selv bækkenløsning i min tidligere graviditet, men dette startede først noget senere i graviditeten.

Så har det været en lang graviditet for dig? Ved man hvorfor du får disse styrtblødninger?

Nej man ved kun at jeg danner hæmatomer (blodansamlinger) i livmoderen. I starten betød det øget risiko for spontan abort, men nu har det ingen betydning. (Har dog ikke blødt i 4 uger nu..

JA det har været et helvede, men nu kan jeg lave lidt og komme ud. Så nu går det meget bedre

Anmeld

15. oktober 2012

FruK

kan man selv flytte om på de uger? Jeg troede bestemt de lå fast til at man havde de 8 uger før og så de 26 uger efter med løn?

Det kommer nok helt an på dine ansættelsesforhold/din overenskomst. Vores giver mulighed for at man kan lave en aftale med sin chef om det. 

Anmeld

15. oktober 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg var ved vagtlæge her i weekenden pga halsbetændelse og kom hurtigt til, at snakke om min graviditet. Hun spørger ind til den og spørger hvordan det går. Jeg forklarer hende at jeg oplever plukve-lign. smerter og at det hele strammer i underlivet. Hun spørger mig om jeg stadig er på arbejdsmarkedet og virkede hel harm over at jeg sagde ja selvfølgelig! Jeg er i 8. uge....
Hold da op tænkte jeg da jeg gik hjem... Der er vel da ingen der bliver sygemeldt i 8. uge?

Jo der er nu en del der bliver sygemeldt i uge 8. Jeg blev sygemeldt præsis i uge 8 da jeg ventede Amanda og i denne graviditet er jeg blevet sygemeldt fra start. Begge gange pga bækkenløsning.

Men når det så er sagt, så lyder det da til at hun var temmelig ivrig hende vagtlægen når man tænker på at du kom for at få undersøgt en halsbetændelse. Men man skal nu tage smerter osv meget alvorligt.

Anmeld

15. oktober 2012

Tona

Anonym skriver:

ja det kan jeg se..

Håber sørme jeg går fri... Er lidt bange for at miste mit arbejde, og med en langtidssygemelding så står man jo ikke ligefrem bedre stillet.

Er du gravid? For man må jo ikke fyre en gravid, så hvis de gør det er det en sag for fagforeningen og skal udløse erstatning.

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Er du gravid? For man må jo ikke fyre en gravid, så hvis de gør det er det en sag for fagforeningen og skal udløse erstatning.

man kan altid fyre - det handler bare om at formulere grunden ordentlig. IFT de nye regler må man fyre fra første sygedag - også gravide.

Anmeld

15. oktober 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Okay. Jeg blev også sygemeldt i min tidligere graviditet i uge deromkring pga bækkenet.
Er overrasket over hvor mange der egentlig har været sygemeldt siden tidligt i graviditeten - jeg har bare slet ikke haft overvejelserne omkring at det var muligt allerede at have komplikationer, men selvfølgelig er det da det.

Ja synes flere gange jeg har hørt at det kommer hurtigere i næste graviditet

Anmeld

15. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg kunne også sagtens vænne mig til at gå hjemme, men hvis man har ondt, bløder eller andet der hindrer en i de daglige gøremål så tror jeg jeg ville bklive vanvittig.

Tja..der er jo et formål med at man er der.

Jeg lå eller sad ned stort set samfulde 9 mdr, jeg ventede den ældste, men jeg kedede mig nu ikke.
Jeg fik læst og skrevet en masse..og syet, lagt puslespil og skrevet mange breve LOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.