Hun er ikke god til matematik :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes godt nok det er tidligt at de forlanger at man ik må tælle på fingerne! Altså det gør jeg da stadig, og jeg er 33

Jeg har også altid haft vært ved matematik, men ved du hva jeg har klaret mig fint alligevel. Fået en god udd osv. Og jeg så er jeg mega god sproglig og til mange ande ting! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Miss Kat

Nu er der jo heldigvis masser af former for intelligens og man kan ikke være god til det hele.

Naturligvis skal du gøre hvad du kan for at hjælpe hende, så hun får mulighed for at yde sit optimale, meeeen hvis hun aldrig helt bliver venner med det dersens matematik, så går det nok også alligevel.

fra en talblind, som klarer sig ganske udmærket.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Lige enstor krammer tildig.
Kan ikke sige at jeg forstår dig for isabella er kun 16 mdr. Men skriver min mening alligevel
Altså self ønsker man sine børn er bedst til alting. Men sådan er virkelighedens verden jo ikke. Jeg har altid været hård til matematik men ikke sprogligt. Og der er altså rigtig rigtig mange der har sværtved matematik. Og derfor hader mange det også.
Jeg kender ikke til nogle spil der kan hjælpe. Men jeg synes nu ikke det er forkert at bruge fingrene det gør vi da alle engang i mellem. Ved godt læreren siger noget andet men jeg ved fra min egen skolegang fra 6-7 klasse hvor jeg kom over på en anden skole hvor vores lærer var typen der blev pisse irriteret på en hvis man ikke forstod hans matematiksprog. Så fra 7-9 klasse der lavede jeg stortset alt andet end at spørger ham igen hvis jeg var i tvivl.
Men da jeg kom på teknisk skole var jeg ikke i tvivl om at jeg kunne mit matematik.

Men mit råd er at øve med hende så godt som i nu kan. Men jeg synes ikke det er forkert at regne med fingrene. Hvis det er det der virker for hende så er det sgu det hun gør. Seriøst hun går jo altså ikke i 8-9 klasse.

Du har din gode ret til at være bekymret men jeg synes ikke du skal være bekymret. For så længe hun er stærk i de andre ting så kan det være ligegyldigt at hun ikke er så stærk i matematik..

Tak fordi du gad og bruge tid på at svare her. Hun er strid, for det med at tælle med fingrene det var noget man gjorde i 0 klasse og hun går i 2 nu! sagde hun flere gange... Jeg ved hun kan meget. Men der skal bare ikke så meget til at hendes koncentration (staves) bliver ødelagt af lamende unger eller pludselige ideer hun får. Jeg skal gøre alt hvad der står i min magt til at hjælpe hende.

Anmeld

9. oktober 2012

DitteFisk

michelledam skriver:

Lige enstor krammer tildig.
Kan ikke sige at jeg forstår dig for isabella er kun 16 mdr. Men skriver min mening alligevel
Altså self ønsker man sine børn er bedst til alting. Men sådan er virkelighedens verden jo ikke. Jeg har altid været hård til matematik men ikke sprogligt. Og der er altså rigtig rigtig mange der har sværtved matematik. Og derfor hader mange det også.
Jeg kender ikke til nogle spil der kan hjælpe. Men jeg synes nu ikke det er forkert at bruge fingrene det gør vi da alle engang i mellem. Ved godt læreren siger noget andet men jeg ved fra min egen skolegang fra 6-7 klasse hvor jeg kom over på en anden skole hvor vores lærer var typen der blev pisse irriteret på en hvis man ikke forstod hans matematiksprog. Så fra 7-9 klasse der lavede jeg stortset alt andet end at spørger ham igen hvis jeg var i tvivl.
Men da jeg kom på teknisk skole var jeg ikke i tvivl om at jeg kunne mit matematik.

Men mit råd er at øve med hende så godt som i nu kan. Men jeg synes ikke det er forkert at regne med fingrene. Hvis det er det der virker for hende så er det sgu det hun gør. Seriøst hun går jo altså ikke i 8-9 klasse.

Du har din gode ret til at være bekymret men jeg synes ikke du skal være bekymret. For så længe hun er stærk i de andre ting så kan det være ligegyldigt at hun ikke er så stærk i matematik..

Skulle lige til at skrive noget ala det samme

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Der findes masser af forskellige børnespil med tal og så tror jeg det var netto der havde opgave bøger.  Men tror ikk du ska tage det så tungt, der kan jo spille mange ting ind ved ny lærer

Så må jeg også forbi Netto. Opgave bøger lyder som en god ide. Min datter har sagt flere gange at hun ikke er så sød som den lærer.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Syntes godt nok det er tidligt at de forlanger at man ik må tælle på fingerne! Altså det gør jeg da stadig, og jeg er 33

Jeg har også altid haft vært ved matematik, men ved du hva jeg har klaret mig fint alligevel. Fået en god udd osv. Og jeg så er jeg mega god sproglig og til mange ande ting! Vh stine

Hun er helt vildt god til sprog. Hun er også 2 sproget. Sjovt nok jeg synes at hun var Ok til matematik. Jeg har virkelig ikke vidst at hun var så dårlig som en fra 0 klasse. Ellers havde jeg handlet noget før... Har så ondt af min datter. Hvorfor er hun ikke kommet til mig noget før Jeg tæller også stadig med fingrene men ved ikke hvorfor jeg ikke kunne sige at jeg også gjorde det stadig... Jeg blev bare ked af det, og tænkte på løsninger med det samme. Min mand er ikke til stor hjælp! han hjælper hende aldrig med lektier da han ikke har tålmodighed med noget som helst og bare bliver sur.. Så han får aldrig lov til at hjælpe hende.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Nu er der jo heldigvis masser af former for intelligens og man kan ikke være god til det hele.

Naturligvis skal du gøre hvad du kan for at hjælpe hende, så hun får mulighed for at yde sit optimale, meeeen hvis hun aldrig helt bliver venner med det dersens matematik, så går det nok også alligevel.

fra en talblind, som klarer sig ganske udmærket.

Du har ret. Jeg elsker hende lige meget hvad. Men som sagt jeg vil gøre alt for at få hende ind på banen igen, med gode resultater. Hvis hun stadig er dårlig så kan jeg sige til mig selv at jeg gjorde min bedste.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

det er lidt det samme som rommy ( hvis du kender det) det er et spil med almindelige spillekort .. hvor det gælder om at være den der først når 500

Kender heller ikke rommy  Jeg kender Ludo Måske kunne vi spille det med 2 terninger så hun blev nød til at lægge sammen konstant  

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Sidder her så tårene triller...

Jeg har lige været til forældre møde. Jeg har fået af vide at min 8 årig datter har det svært med matematik. Skrifteligt og stavning er der ingen problemer med. Men Matematik!!! hun sagde faktisk at hun var som en 0 klasses elev på det område... Jeg ved det ikke passer hun kan tallene fra 0 til 100 og hun kan plus og minus. Hun er virkelig god her hjemme. Problemet var at hun ikke kunne det i hovedet men brugte stadig fingrene til at tælle med. Det var så ikke iorden mere da hun går i 2 klasse.  

Hvordan kan jeg hjælpe min datter ? findes der spil der kan gøre hende bedre ? Jeg vil gøre alt for hende!

Jeg har sagt at jeg gerne vil have ekstra opgaver ( nemme) så hun kan øve sig til hun kan det.

Det er i starten af dette år at de lige har fået en ny matematik lære før havde vi en anden.

Mvh. En mor der har så ondt af sin datter!

Ja undskyld...jeg tror jeg eksploderer

Hvad f...er det for noget at fyre af om et barn på 8 år.

Som lærer (selvom jeg godt nok ikke underviser børn mere, men voksne) så er det da noget af det mest upædagoiske jeg længe har været udsat for. Eksisterer den slags lærere stadig i vore dage???

Hold lige fast i mig inden jeg flegner helt ud.

Hoooold da op hvor er jeg vred.

Nå men nu skal du høre.
Blæs på den store idi#%/&%%
Børn på 8 må hjertens gerne tælle på fingre...ALLE der har behov for det må tælle på fingre og så længe de vil...selv jeg tæller sommetider på fingre, og jeg er dælme lærer.
Så rend mig noget så gloende.

Det den jubelidiot af en lærer er ved er, at ødelægge dit barns indlærings evne. Vedkommende er LIGE NETOP NU ved at opbygge blokader over for matematik, som kommer til at følge hende resten af livet.

Så du skal IKKE blive ked...du skal blive fnysende gal, for det er på sin plads.

Børn er sådan indrettet, at de udvikler sig i kasser.
Når de bliver født er de enten primært sproglige eller matematiske.
Børn med veludviklede sproglige talenter (og det gælder naturligvis også matematiske talenter) har focus på disse i de første år i skolen, og vil derfor være gode til dansk og sprog, hvor imod deres regnemæssige og matematiske egenskaber vil være væsentligt længere om at komme op til overfladen.
Dette skyldes at børns hjerner helt automatisk vælger at udvikle egenskaber, der kommer let til dem, og først senere udvikler andre egenskaber, der er sværere for dem.

Presser man dem, nedgør dem, giver dem følelse af nederlag, så blokkerer hjernen for at beskytte sig selv, fordi de er blevet såret og har lidt nederlag.
Og så handler det netop om, langsomt, stille og roligt at stimulere de svage punkter ved at give dem positive oplevelser og små udfordringer, som man VED de kan klare, så de føler oplevelsen af succes.
Det kan godt være din datter er på 0'de klassetrin i matematik...og hvad så?
Så giv hende for pokker opgaver der passer til hendes niveau.
I vore dage er der noget der hedder undervisningsdiferentiering, og det SKAL ifølge lovgivningen indgå i undervisningen.

Hendes hjerne skal nok vågne...når den er MODEN til det...kan du følge mig??
Det hendes lærer gør nu er lige så stort et overgreb, som da min klassekammerat i 1. klasse blev tvunget til at skrive med højre hånd selvom hun var venstrehåndet, men det anså man for at være unormalt.
Jeg skal aldrig glemme hvordan hun sad og græd i timerne.

Så kære ven (og nej jeg er slet ikke vred på dig...men jeg er dælme vred på dine..og især dit barns vegne)
Skriv et brev til skolelederen og kræv at loven om undervisningsdiferentiering bliver overholdt, og at hvis den matematiklærer ikke ved nok om børns udvikling i undervisningen, så bør vedkommende komme på kursus.

Og lov mig så..at du ikke sætter dig til at terpe med dit barn...det er ok at du evt finder et program hun kan lege med, der kan lære hende matematiske begreber, men så skal det være for sjov..der er fx Pixeline genial...du kan google det.
Men hun må ALDRIG fælde en tåre over det I øver...leg det ind i hende...husk det.

1000 kærlige hilsener
fra den gamle specialundervisningslærer, der har kæmpet store kampe for at lære børn og voksne, at matematik ikke er farligt eller at sprog er en gave.

Sussie

Anmeld

9. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Kender heller ikke rommy  Jeg kender Ludo Måske kunne vi spille det med 2 terninger så hun blev nød til at lægge sammen konstant  

ellers er der jo helt klart pixeline

eller bare en leg man selv finder på med alm terninger .... hvem når først op til 100 med 2 terninger ... skiftes til at slå og lægger selv sammen ... så kan den jo udvides når hun bliver endnu bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.