Hun er ikke god til matematik :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.064 visninger
61 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Sidder her så tårene triller...

Jeg har lige været til forældre møde. Jeg har fået af vide at min 8 årig datter har det svært med matematik. Skrifteligt og stavning er der ingen problemer med. Men Matematik!!! hun sagde faktisk at hun var som en 0 klasses elev på det område... Jeg ved det ikke passer hun kan tallene fra 0 til 100 og hun kan plus og minus. Hun er virkelig god her hjemme. Problemet var at hun ikke kunne det i hovedet men brugte stadig fingrene til at tælle med. Det var så ikke iorden mere da hun går i 2 klasse.  

Hvordan kan jeg hjælpe min datter ? findes der spil der kan gøre hende bedre ? Jeg vil gøre alt for hende!

Jeg har sagt at jeg gerne vil have ekstra opgaver ( nemme) så hun kan øve sig til hun kan det.

Det er i starten af dette år at de lige har fået en ny matematik lære før havde vi en anden.

Mvh. En mor der har så ondt af sin datter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har lige været til forældre møde. Jeg har fået af vide at min 8 årig datter har det svært med matematik. Skrifteligt og stavning er der ingen problemer med. Men Matematik!!! hun sagde faktisk at hun var som en 0 klasses elev på det område... Jeg ved det ikke passer hun kan tallene fra 0 til 100 og hun kan plus og minus. Hun er virkelig god her hjemme. Problemet var at hun ikke kunne det i hovedet men brugte stadig fingrene til at tælle med. Det var så ikke iorden mere da hun går i 2 klasse.  

Hvordan kan jeg hjælpe min datter ? findes der spil der kan gøre hende bedre ? Jeg vil gøre alt for hende!

Jeg har sagt at jeg gerne vil have ekstra opgaver ( nemme) så hun kan øve sig til hun kan det.

Det er i starten af dette år at de lige har fået en ny matematik lære før havde vi en anden.

hmmm .... tælle 0-100 og +/-

kan du spille 500 ? og så sætte hende til at tælle og lægge sammen

eller 10.000 (terninger)

eller yatzy (de skal jo også lægges sammen til sidst )

tjekker lige pixelinespil om der skulle være noget godt til regning

Anmeld

9. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

fundet

http://www.kreagames.dk/laering-spil/

tror matematik eller matamatik 2 er noget

Anmeld

9. oktober 2012

LLN

Anonym skriver:

Øv hvor er det synd for hende. Det eneste er nok at øve og øve. Hvad med nogle spil til computeren, f.eks. pixeline regneræs er godt. Kan skolen ikke hjælpe med nogle ekstra opgaver i kan lave hjemme. Du kan også inde på matematikbogen.dk selv lave opgaver og hun kan spille små regnespil.

Anmeld

9. oktober 2012

Mother-love

Lige enstor krammer tildig.
Kan ikke sige at jeg forstår dig for isabella er kun 16 mdr. Men skriver min mening alligevel
Altså self ønsker man sine børn er bedst til alting. Men sådan er virkelighedens verden jo ikke. Jeg har altid været hård til matematik men ikke sprogligt. Og der er altså rigtig rigtig mange der har sværtved matematik. Og derfor hader mange det også.
Jeg kender ikke til nogle spil der kan hjælpe. Men jeg synes nu ikke det er forkert at bruge fingrene det gør vi da alle engang i mellem. Ved godt læreren siger noget andet men jeg ved fra min egen skolegang fra 6-7 klasse hvor jeg kom over på en anden skole hvor vores lærer var typen der blev pisse irriteret på en hvis man ikke forstod hans matematiksprog. Så fra 7-9 klasse der lavede jeg stortset alt andet end at spørger ham igen hvis jeg var i tvivl.
Men da jeg kom på teknisk skole var jeg ikke i tvivl om at jeg kunne mit matematik.

Men mit råd er at øve med hende så godt som i nu kan. Men jeg synes ikke det er forkert at regne med fingrene. Hvis det er det der virker for hende så er det sgu det hun gør. Seriøst hun går jo altså ikke i 8-9 klasse.

Du har din gode ret til at være bekymret men jeg synes ikke du skal være bekymret. For så længe hun er stærk i de andre ting så kan det være ligegyldigt at hun ikke er så stærk i matematik..

Anmeld

9. oktober 2012

mth1987

Der findes masser af forskellige børnespil med tal og så tror jeg det var netto der havde opgave bøger.  Men tror ikk du ska tage det så tungt, der kan jo spille mange ting ind ved ny lærer

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm .... tælle 0-100 og +/-

kan du spille 500 ? og så sætte hende til at tælle og lægge sammen

eller 10.000 (terninger)

eller yatzy (de skal jo også lægges sammen til sidst )

tjekker lige pixelinespil om der skulle være noget godt til regning

Jeg ved ikke hvad 500 er  Tror jeg tager over til Bog og ide imorgen, og finder de spil du snakker om. Tusind tak

Anmeld

9. oktober 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvad 500 er  Tror jeg tager over til Bog og ide imorgen, og finder de spil du snakker om. Tusind tak

det er lidt det samme som rommy ( hvis du kender det) det er et spil med almindelige spillekort .. hvor det gælder om at være den der først når 500

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

LLN skriver:

Øv hvor er det synd for hende. Det eneste er nok at øve og øve. Hvad med nogle spil til computeren, f.eks. pixeline regneræs er godt. Kan skolen ikke hjælpe med nogle ekstra opgaver i kan lave hjemme. Du kan også inde på matematikbogen.dk selv lave opgaver og hun kan spille små regnespil.

Ja du har ret Vi skal ØVE ØVE ØVE konstant. Troede bare ikke at det stod så galt til. De har aldrig sagt et ord om det før nu. Hun har Ipad så jeg vil da ind og se hvad matematik bogen.dk  er for noget. Det har jeg aldrig hørt om. Jeg har sagt til læren at jeg meget gerne vil have ekstra opgaver til hende.

Anmeld

9. oktober 2012

serinasmor

serinasmor skriver:

det er lidt det samme som rommy ( hvis du kender det) det er et spil med almindelige spillekort .. hvor det gælder om at være den der først når 500

måske er jeg egentlig gammeldags - siden jeg kender sådan nogle spil??

10.000 er med almindelige terninger reglerne findes sikker på nettet

men yatzi kan man købe sig til og reglerne også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.