Min baby lugter af røg, når han har været i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Benjamins'mor

jydeinden skriver:

hvornår er den regel trådt i kraft, er det i forbindelse med rygeloven? eller

Den har været der i alt den tid min søn har gået i dagpleje.
Og den var der også for 3 år siden da min lillebror stoppede i dagpleje.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Forældrene skal simpelthen ikke finde sig i at det bliver røget i dagplejen indenfor og udenfor åbningstiden! I den kommunale og private dagpleje!

Anmeld

10. oktober 2012

jydeinden

Benjamins'mor skriver:

Den har været der i alt den tid min søn har gået i dagpleje.
Og den var der også for 3 år siden da min lillebror stoppede i dagpleje.

hmm det må være indenfor de sidste 6 år i hvertfald, for da min mor var dagplejer var der ingen regel på dét område, udover at du ikke måtte ryge i samme rum som børnene

Anmeld

10. oktober 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Øv, vi benytter os af privat dagpleje (selvstændig børnepasser) - og der gælder de samme regler mht rygning som for kommunale dagplejere.

Vi ved vores søns dagplejemor ryger, men hun har fortalt at det aldrig er foran børnene og aldrig indenfor.

Jeg har siden han startede der, godt lagt mærke til at hans tøj lugtede af gammel røg, men tænkte at det bare var røglugten fra hendes hænder der smittede af når hun bar ham. 

Men idag har jeg haft hans 2 dyner med over til hende, og de stinker af røg over det hele, ikke kun få steder på dynen, men hele dynen. Og de har kun været indenfor.

For fanden da også ... Synes det er så svært at skulle nævne det for hende, for hun vil jo ikke indsrømme hvis hun har røget inden for, i køkkenet måske, og vil virkelig ikke skabe nogle konflikter med hende .. Skulle jeg måske kontakte pædagogen istedet for?

Åh et er bare min største frygt, Ella starter her den første også ved en der ryger, og er nok selv lidt antiryger. 

Men jeg kan ikke få andet da der er mangel på pladser, skal også til anden by.... Lort.. Så håber hun kan blive flyttet HVIS det bliver et problem.....

For jeg vil ikke finde mig i at mit "ikke" ryger barn lugter af røg.....

Så ville klart gå til pædagogen, hvis jeg var dig?

Anmeld

10. oktober 2012

KTP86

Jeg ville sige det som det var hvis jeg var dig ^^ Jeg ville ikke bryde mig om hvis mit barn lugtede af røg 

Anmeld

10. oktober 2012

FruStolpe

Puha....

Børn skal ALDRIG lugte af røg, det er direkte vemmeligt. Hvad voksne gør kan de selv om...

Jeg ville også kontakte en ansvarlig for at høre hvad der er af regler. Så får du et klart billede, og kan handle ud fra det.

Håber du kan blive røglugten kvit, og gerne hurtigt

Anmeld

10. oktober 2012

Ditte-3

Benjamins'mor skriver:

Nej, det må en dagpleje ikke. Hun SKAL ryge udenfor, ellers må man ikke passe børn.
Det er en regel der er.

kommer and på hvornår man er ansat.

Anmeld

10. oktober 2012

TeamRocket

Ad. Det ville være nok til at få mig til at flytte mit barn. To ting jeg ikke kan acceptere- folk der ryger nær mit barn og folk der lyver om at de ryger nær mit barn. Og lets face it- det ville ikke stinke hvis hun kun røg ude. Min tillid ville være brudt.

Anmeld

15. oktober 2012

come2

Jeg synes måske liiige det er groft nok at tage ham ud!

start med at tage en snak med dagplejemoderen. Og lugter han efterfølgende af røg, må du overveje den anden mulighed.

Anmeld

15. oktober 2012

bøllen

MorDk skriver:

Nej men hvis dynen ligger i et rygerhjem... så kan man altså tydeligt lugte det....

Må lige komme med min erfaring 

min mor er tidligere ryger , men der har aldrig lugtet af røg ej heller vores ting efter besøg

min far ryger ( de er skilt ) han ryger dog kun i 1 rum men der lufter af røg , og tøjet lugter kraftigt efter besøg.

så tingene behøver ikke nødvendig lugte af røg , men vil da tro dagplejemor ryger i hjemmet når børnene sover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.