Anonym skriver:
Øv, vi benytter os af privat dagpleje (selvstændig børnepasser) - og der gælder de samme regler mht rygning som for kommunale dagplejere.
Vi ved vores søns dagplejemor ryger, men hun har fortalt at det aldrig er foran børnene og aldrig indenfor.
Jeg har siden han startede der, godt lagt mærke til at hans tøj lugtede af gammel røg, men tænkte at det bare var røglugten fra hendes hænder der smittede af når hun bar ham.
Men idag har jeg haft hans 2 dyner med over til hende, og de stinker af røg over det hele, ikke kun få steder på dynen, men hele dynen. Og de har kun været indenfor.
For fanden da også ... Synes det er så svært at skulle nævne det for hende, for hun vil jo ikke indsrømme hvis hun har røget inden for, i køkkenet måske, og vil virkelig ikke skabe nogle konflikter med hende .. Skulle jeg måske kontakte pædagogen istedet for?
Hej:0)
Jeg har ikke læst hele debatten, men vil lige komme med min oplevelse.
Mine drenge går også i dp, ligepludselig var des tøj og dyner også begyndt at lugte helt vildt af røg. Jeg vidste at vores dp var ikke ryger, men dog tidligere ryger. Tænkte T det kunne være hun var begyndt igen.
Lugten generede mig voldsomt, og jeg synes det var klamt for at sige det rent ud. Så valgte at konfrontere hende med det. Hun sagde at hun ikke røg, men at der var en pige i dp'er hvis forældre røg meget og hendes tøj lugtede af røg og måske det smittede af. Drengenes tøj hang på hver sin side af pigens, og deres dyner blev efter lurerne lagt sammen og ventede til næste dag.
Pigen holder efter et par måneder, og problemet forsvandt. Det at hun, hendes tøj og dyne lugtede så meget af røg var nok til at alle andre også gjorde, og det var jo svært at gøre noget ved.
Så lige en lille historie, som måske kunne passe til dit tilfælde. Der er ikke sikkert at dp ryger, altså indenfor:0)