Min baby lugter af røg, når han har været i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

TR

Anonym skriver:

Øv, vi benytter os af privat dagpleje (selvstændig børnepasser) - og der gælder de samme regler mht rygning som for kommunale dagplejere.

Vi ved vores søns dagplejemor ryger, men hun har fortalt at det aldrig er foran børnene og aldrig indenfor.

Jeg har siden han startede der, godt lagt mærke til at hans tøj lugtede af gammel røg, men tænkte at det bare var røglugten fra hendes hænder der smittede af når hun bar ham. 

Men idag har jeg haft hans 2 dyner med over til hende, og de stinker af røg over det hele, ikke kun få steder på dynen, men hele dynen. Og de har kun været indenfor.

For fanden da også ... Synes det er så svært at skulle nævne det for hende, for hun vil jo ikke indsrømme hvis hun har røget inden for, i køkkenet måske, og vil virkelig ikke skabe nogle konflikter med hende .. Skulle jeg måske kontakte pædagogen istedet for?

Jeg vil tro hun ryger i hjemmet selvom hun sir hun ikk gør ..

Den gang vi røg, foregik det ALTID ude, der er ALDRIG blevet røget herinde .. og vores ting eller hjem lugter overhovedet ikk af røg .. KUN det tøj vi har på , når vi røg ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja og et aske bæger i køkkenet.... hmm....

Anmeld

8. oktober 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Øv, vi benytter os af privat dagpleje (selvstændig børnepasser) - og der gælder de samme regler mht rygning som for kommunale dagplejere.

Vi ved vores søns dagplejemor ryger, men hun har fortalt at det aldrig er foran børnene og aldrig indenfor.

Jeg har siden han startede der, godt lagt mærke til at hans tøj lugtede af gammel røg, men tænkte at det bare var røglugten fra hendes hænder der smittede af når hun bar ham. 

Men idag har jeg haft hans 2 dyner med over til hende, og de stinker af røg over det hele, ikke kun få steder på dynen, men hele dynen. Og de har kun været indenfor.

For fanden da også ... Synes det er så svært at skulle nævne det for hende, for hun vil jo ikke indsrømme hvis hun har røget inden for, i køkkenet måske, og vil virkelig ikke skabe nogle konflikter med hende .. Skulle jeg måske kontakte pædagogen istedet for?

Hej..
Ej det lyder bare rigtig øv..

Ville nok mene, at det tyder på at hun ryger inde, når selv dynrrne lugter..

Jeg ville prøve og snakke med hende om det, hvis jeg var dig og det kan godt være svært.. Men prøv og hør hvad hun siger til det..

Ellers må du kontakte en dp- pædagog eller hva det hedder..

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

TR skriver:

Jeg vil tro hun ryger i hjemmet selvom hun sir hun ikk gør ..

Den gang vi røg, foregik det ALTID ude, der er ALDRIG blevet røget herinde .. og vores ting eller hjem lugter overhovedet ikk af røg .. KUN det tøj vi har på , når vi røg ..

Bliver godt nok gal over at hun så siger hun ikke gør, kunne da være jeg skulle prøve at snakke med pædagogen engang..

Anmeld

8. oktober 2012

TR

Anonym skriver:

Bliver godt nok gal over at hun så siger hun ikke gør, kunne da være jeg skulle prøve at snakke med pædagogen engang..

Det vil  jeg da gør, hvis jeg var dig !

- Bare for at være helt sikker på, hvordan tingene er ..

der er jo ikk noget forkert ved at spørger, det måden man spørger på

-

Anmeld

8. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når vores børn blev passet hos farmor lugtede alt deres tøj af røg (også det tøj der ikke var blevet brugt). Hun røg aldrig ved børnene, men når hun var alene hjemme røg hun indenfor. Det hænger selvfølgelig i alt også selvom der blev luftet ud.

Nu ryger hun ikke længere og børnene lugte aldrig af røg mere når de har været hos hende.

Anmeld

8. oktober 2012

MorDk

Men sig at du undre dig over at.....

Uden at lyde anklagende.... hvis du forstår!

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Når vores børn blev passet hos farmor lugtede alt deres tøj af røg (også det tøj der ikke var blevet brugt). Hun røg aldrig ved børnene, men når hun var alene hjemme røg hun indenfor. Det hænger selvfølgelig i alt også selvom der blev luftet ud.

Nu ryger hun ikke længere og børnene lugte aldrig af røg mere når de har været hos hende.

Okay, var ikke klar over at det kunne sidde så meget i tingene, at dyner og tøj kunne komme til at lugte. 

Men føj for søren da.. Men bare hun ikke ryger ved børnene, det er da det der bekymre mig mest. Men det lugter heller ikke af "frisk" røg, men gammel røg - så det forklare jo nok det hele..

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Men sig at du undre dig over at.....

Uden at lyde anklagende.... hvis du forstår!

JA, for pokker da Vil ikke skabe nogle konflikter, det er bare så svært med dagplejer, for det er jo bare meget mere personligt når det foregår i deres hjem.

Anmeld

8. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Okay, var ikke klar over at det kunne sidde så meget i tingene, at dyner og tøj kunne komme til at lugte. 

Men føj for søren da.. Men bare hun ikke ryger ved børnene, det er da det der bekymre mig mest. Men det lugter heller ikke af "frisk" røg, men gammel røg - så det forklare jo nok det hele..

Vi vaskede alt når de havde været derhjemme og det på trods af, at hun slet ikke røg i nærheden af dem. Selv det ekstra tøj som lå i deres taske som var ubrugt.

Det hænger i alt og kan sagens være derfor, at jeres søn lugter af røg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.