Min baby lugter af røg, når han har været i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Må jeg spørge hvor i Kbh du bor? Jeg kender en privat børnepasser der har en ledig plads -og er helt sikker på hun ikke ryger

Jeg bor på Amager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

quindelist

Anonym skriver:

Jeg bor på Amager

Ahh ok så er det måske lige langt nok, hun holder til på Teglholmen/sluseholmen

Anmeld

8. oktober 2012

Benjamins'mor

MorDk skriver:

Hvis hun er ryger .... så ryger hun jo i hjemmet når ungerne ikke er der.... og ja så kommer tøj mm. til at lugte....

Jeg personlig ville ikke lade mit barn blive passet dagligt hos en ryger....

Tag en snak med hende om det....

Hvis man er dagplejer må man heller ikke ryge i sit hus i fritiden, for børn kan jo være allergiske og hvis det så hænger i luften, tøjet, Legetøjet mv så kan det jo udløse det. Og det svare jo også til passiv rygning.

Anmeld

10. oktober 2012

Bapple

quindelist skriver:

Ahh ok så er det måske lige langt nok, hun holder til på Teglholmen/sluseholmen

Jeg bed lige mærke i at du nævnte teglholmen/sluseholmen. 

Vi leder desperat efter en privat dagpleje/- børnepasser og rigtig gerne i det område. Hvis du vil, må du meget gerne sende hendes oplysninger til mig (på pb).  

Anmeld

10. oktober 2012

Ditte-3

Benjamins'mor skriver:

Hvis man er dagplejer må man heller ikke ryge i sit hus i fritiden, for børn kan jo være allergiske og hvis det så hænger i luften, tøjet, Legetøjet mv så kan det jo udløse det. Og det svare jo også til passiv rygning.

en dagpleje må gøre hvad hun vil i sit hjem efter fyraften det er da stadi deres hjem. og vis man ik vil ha sit barn ved en ryger kan man be om at få sit barn hend hvor der ik bliver røget. eller få sit barn i en vuggestue.

Anmeld

10. oktober 2012

morethanperfect

Ditte-3 skriver:

en dagpleje må gøre hvad hun vil i sit hjem efter fyraften det er da stadi deres hjem. og vis man ik vil ha sit barn ved en ryger kan man be om at få sit barn hend hvor der ik bliver røget. eller få sit barn i en vuggestue.

Det er ikke helt rigtigt

En dp mor må ikke ryge indenfor efter lukketid heller ..
Min søster gamle kæreste var dp-mor og hun sagde op grundet dette .. De måtte heller ikke ryge udendørs på deres grund efter lukketid  

Anmeld

10. oktober 2012

Benjamins'mor

Ditte-3 skriver:

Nej, det må en dagpleje ikke. Hun SKAL ryge udenfor, ellers må man ikke passe børn.
Det er en regel der er.

Anmeld

10. oktober 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

10. oktober 2012

tankai

Anonym skriver:

Øv, vi benytter os af privat dagpleje (selvstændig børnepasser) - og der gælder de samme regler mht rygning som for kommunale dagplejere.

Vi ved vores søns dagplejemor ryger, men hun har fortalt at det aldrig er foran børnene og aldrig indenfor.

Jeg har siden han startede der, godt lagt mærke til at hans tøj lugtede af gammel røg, men tænkte at det bare var røglugten fra hendes hænder der smittede af når hun bar ham. 

Men idag har jeg haft hans 2 dyner med over til hende, og de stinker af røg over det hele, ikke kun få steder på dynen, men hele dynen. Og de har kun været indenfor.

For fanden da også ... Synes det er så svært at skulle nævne det for hende, for hun vil jo ikke indsrømme hvis hun har røget inden for, i køkkenet måske, og vil virkelig ikke skabe nogle konflikter med hende .. Skulle jeg måske kontakte pædagogen istedet for?

Da vi blev godkendt til selvstændig privat børnepassere, fik vi af vide, af hende der var ude og godkende vores hus, at vi ikke går ind under rygeloven, så vi egentlig måtte ryge hvor og hvornår det passer..

At der så aldrig er blevet røget i huset, er jo noget helt andet..

Anmeld

10. oktober 2012

jydeinden

Benjamins'mor skriver:

hvornår er den regel trådt i kraft, er det i forbindelse med rygeloven? eller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.