Køn ved moderkagebiopsi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

DreamChild skriver:

Stort tillykke med den lille pige i maven)

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

mor2011_

det er 100% sikkert at  det passer lige meget om det er pige eller dreng de vil kun se med det samme at det er væv fra dig og ikke fra moderkagen så derfor er der ingeng tvivl

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

det er 100% sikkert at  det passer lige meget om det er pige eller dreng de vil kun se med det samme at det er væv fra dig og ikke fra moderkagen så derfor er der ingeng tvivl

Det er fantastisk at høre!!  Man kan jo læse så meget på nettet så man kan blive helt i tvivl!! Tusind tak for svaret 

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Ja, det bliver da fantastisk! 

Meget 

Anmeld

7. oktober 2012

LMX

mor2011_ skriver:

Ved du det med sikkerhed? For jeg sad lige og læste med og blev da helt bekymret for om den prøve de har taget i mit tilfælde kunne være fra mig og ikke fra barnet. Og at man i så fald ikke engang kunne være sikker på om der så alligevel er kromosomfejl når det kommer til stykket.

Undskylder lige TS at jeg stjæler din tråd

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Ved du det med sikkerhed? For jeg sad lige og læste med og blev da helt bekymret for om den prøve de har taget i mit tilfælde kunne være fra mig og ikke fra barnet. Og at man i så fald ikke engang kunne være sikker på om der så alligevel er kromosomfejl når det kommer til stykket.

Det er helt iorden 

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Jordemoder Pia Hern giver følgende ekspersvar her på baby.dk :

"Hej Pia.

Ville høre om svar på kønnet af det ufødte barn igennem en moderkageprøve er 100% sikkert .

Så hvis vi fik af vide vi venter os en dreng så er det helt sikkert ?

venlig hilsen

Ninna

Svar:

Hej Ninna

Ja, man kan være 100% sikker især når det er en dreng du venter – og tillykke med det!

Det man tester er en vævsprøve fra moderkagen og dvs det er barnets kromosomer man analyserer på. De tager ikke fejl med mindre at de er kommet til at tage en bid af dig. I det tilfælde ville prøven vise at det blev en pige. Det sker yderst sjældent vil jeg skynde mig at sige men det er set. Men når du venter en dreng så skulle det være meget mærkeligt hvor XY kromosomerne skulle komme fra ;-)

Held og lykke med det!

Varme hilsner fra Pia"

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Der er intet der er 100%. Se evt. jordemoder Pia Herns ekspertsvar, som jeg har linket til ovenfor.. (:

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Det er fantastisk at høre!!  Man kan jo læse så meget på nettet så man kan blive helt i tvivl!! Tusind tak for svaret 

Som sagt tidigere, er er intet der er 100%. Se evt. jordemoder Pia Herns ekspertsvar, som jeg har linket til ovenfor.. (:

Når det er sagt er jeg overbevist om, at du roligt kan regne med resultatet - det er meget, meget sjældent at den slags fejl sker.. Men igen, vi er kun mennesker, og intet er 100% sikkert (udover skatten og døden ).. 

Anmeld

7. oktober 2012

Alexander&Lærke

Jeg ville sige at du godt kan regne med svaret... Jeg fik selv afvide at jeg ventede en pige ved min moderkagebiopisi og igen ved md scanningen der var de dog ikke 100% sikre, men når nu prøven havde sagt en pige så var jeg ret sikker på det og ud kom også en lækker lille pige.

Så tillykke med lillepigen i maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.