Køn ved moderkagebiopsi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Når man får kønnet afvide ved en moderkagebiopsi er det så 100% rigtigt? 

Er bange for at købe for meget og så det måske viser sig til MD at det er det modsatte 

Jeg har lige et tillægsspørgsmål :-) når man skal igennem en moderkage biopsi, bliver man så spurgt om man vil kende kønnet eller skriver de det bare? Jeg håber da selvfølgelig ikke jeg skal igennem en biopsi men jeg ville blive knust hvis jeg modtog et brev hvor kønnet stod i, så har tænkt meget på om man egentlig bliver spurgt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

FruK

ekebiv skriver:

Jeg har lige et tillægsspørgsmål :-) når man skal igennem en moderkage biopsi, bliver man så spurgt om man vil kende kønnet eller skriver de det bare? Jeg håber da selvfølgelig ikke jeg skal igennem en biopsi men jeg ville blive knust hvis jeg modtog et brev hvor kønnet stod i, så har tænkt meget på om man egentlig bliver spurgt :-)

De spørger om man vil vide det. 

Anmeld

7. oktober 2012

ekebiv

FruK skriver:

De spørger om man vil vide det. 

Super, 1000 tak for det, så er jeg mere rolig. Ved ikke hvorfor jeg har tænkt så meget på det, er kun i 8. uge :-)

Anmeld

7. oktober 2012

mor2011_

M (: skriver:

Der er intet der er 100%. Se evt. jordemoder Pia Herns ekspertsvar, som jeg har linket til ovenfor.. (:

altså nu har jeg selv prøvet det og der er altid en grund til at man skal lave biopsien så når de skal undersøges for evt sygdom hos barnet så kan de se om det er væv fra mor eller ej og lægen sagde at der kan ikke ske fejl da de vil finde ud af lige så snart de starter med at undersøge at det er mors væv..

Anmeld

7. oktober 2012

mor2011_

LMX skriver:

Ved du det med sikkerhed? For jeg sad lige og læste med og blev da helt bekymret for om den prøve de har taget i mit tilfælde kunne være fra mig og ikke fra barnet. Og at man i så fald ikke engang kunne være sikker på om der så alligevel er kromosomfejl når det kommer til stykket.

Undskylder lige TS at jeg stjæler din tråd

ja for jeg har selv prøvet det  og lægen og alle andre der sagde at når de starter med at undersøge væv så kan de se om det er væv fra moderkagen eller moderen derfor kan man risikere at blive kald igen hvis det viser sig at væv var fra moderen

Anmeld

7. oktober 2012

mor2011_

Anonym skriver:

Det er fantastisk at høre!!  Man kan jo læse så meget på nettet så man kan blive helt i tvivl!! Tusind tak for svaret 

det var så lidt man skal nok ikke læse for meget på nettet for man får altid 10000 svar det er bedst når man ringer til lægen og snakker om bekymringer

Anmeld

7. oktober 2012

132319

Hvis det er en dreng er svaret 100% sikkert (da du jo ikke har noget Y-kromosom), men hvis det er en pige er der en (forsvindende) lille risiko for, at det er dit dna, og ikke barnets de har testet på.. 

Men ja, svaret er så godt som 100% sikkert (:

Præcis

Jeg fik at vide at jeg ventede en dreng efter en moderkagebiopsi

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Som sagt tidigere, er er intet der er 100%. Se evt. jordemoder Pia Herns ekspertsvar, som jeg har linket til ovenfor.. (:

Når det er sagt er jeg overbevist om, at du roligt kan regne med resultatet - det er meget, meget sjældent at den slags fejl sker.. Men igen, vi er kun mennesker, og intet er 100% sikkert (udover skatten og døden ).. 

Men der står jo i den brucure man får at ud fra vævet i møderkagen kan de se barnets køn og alder? Så de burde vel kunne se om hun er 14 uger eller 25 år?  

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

ja for jeg har selv prøvet det  og lægen og alle andre der sagde at når de starter med at undersøge væv så kan de se om det er væv fra moderkagen eller moderen derfor kan man risikere at blive kald igen hvis det viser sig at væv var fra moderen

I den brucure som man får om det, står der ogaå at man kan i se i vævet hvad køn baby er og alderen på baby? Så de burde vel kunne være sikker på at det er fra baby ved at se baby kun er 14 uger og ikke 25 år? så den burde da være helt sikker 

Anmeld

8. oktober 2012

LMX

Anonym skriver:

I den brucure som man får om det, står der ogaå at man kan i se i vævet hvad køn baby er og alderen på baby? Så de burde vel kunne være sikker på at det er fra baby ved at se baby kun er 14 uger og ikke 25 år? så den burde da være helt sikker 

Så er jeg også mere rolig

Vi har gjort hele værelset klar i lyserøde farver og købt tøj.. Tænk hvis der kommer en dreng ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.