Køn ved moderkagebiopsi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.939 visninger
37 svar
0 synes godt om
7. oktober 2012

Anonym trådstarter

Når man får kønnet afvide ved en moderkagebiopsi er det så 100% rigtigt? 

Er bange for at købe for meget og så det måske viser sig til MD at det er det modsatte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Er bange for at købe for meget og så det måske viser sig til MD at det er det modsatte 

Ja moderkagebiopsien fortæller hvilket køn barnet har  

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Hvis det er en dreng er svaret 100% sikkert (da du jo ikke har noget Y-kromosom), men hvis det er en pige er der en (forsvindende) lille risiko for, at det er dit dna, og ikke barnets de har testet på.. 

Men ja, svaret er så godt som 100% sikkert (:

Anmeld

7. oktober 2012

Tranebaer

Ja, ved en scanning kan man jo blot se et billede, og dømme ud fra dette.

Men ved en moderkagebiopsi kan de analysere barnets kromosomer (biopsien bliver jo lavet med formålet at se om der er afvigelser i kromosomerne), og lægerne har de præcise kromosomer, altså XY (dreng) eller XX (pige). Eller noget tredje hvis der er noget helt galt. 

Der er ingen tvivl

- Altså, hvis MD-scanningsdamen siger det modsatte er det hende der tager fejl!

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Hvis det er en dreng er svaret 100% sikkert (da du jo ikke har noget Y-kromosom), men hvis det er en pige er der en (forsvindende) lille risiko for, at det er dit dna, og ikke barnets de har testet på.. 

Men ja, svaret er så godt som 100% sikkert (:

Det blir nemlig en lille pige  Og derfor jeg er lidt i tvivl.. Men jeg kunne jo se på scanningen at hun var inde i moderkagen og tage væv? Så hvordan skulle det være fra mig?? 

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Ja, ved en scanning kan man jo blot se et billede, og dømme ud fra dette.

Men ved en moderkagebiopsi kan de analysere barnets kromosomer (biopsien bliver jo lavet med formålet at se om der er afvigelser i kromosomerne), og lægerne har de præcise kromosomer, altså XY (dreng) eller XX (pige). Eller noget tredje hvis der er noget helt galt. 

Der er ingen tvivl

- Altså, hvis MD-scanningsdamen siger det modsatte er det hende der tager fejl!

Super  I brevet stod der nemlig at det blir en pige, så håber det er rigtig 

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Det blir nemlig en lille pige  Og derfor jeg er lidt i tvivl.. Men jeg kunne jo se på scanningen at hun var inde i moderkagen og tage væv? Så hvordan skulle det være fra mig?? 

Jeg siger også bare, at der er en minimal risiko, men at resultatet er så godt som 100% sikkert. Jeg ville stole på, at resultatet er korrekt!

Tillykke med lillepigen i maven (:

Anmeld

7. oktober 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg siger også bare, at der er en minimal risiko, men at resultatet er så godt som 100% sikkert. Jeg ville stole på, at resultatet er korrekt!

Tillykke med lillepigen i maven (:

Okay tak  Så vil jeg prøve at slappe lidt af og begynde at kigge på lyserrødt   

TaK! Glæder mig til at få en lille prinsesse 

Anmeld

7. oktober 2012

DreamChild

Stort tillykke med den lille pige i maven)

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Okay tak  Så vil jeg prøve at slappe lidt af og begynde at kigge på lyserrødt   

TaK! Glæder mig til at få en lille prinsesse 

Ja, det bliver da fantastisk! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.