ekebiv skriver:
At tallet er så højt i USA syns jeg er et skræmmende bevis på at vi er blevet mere dovne og pyldrede når det kommer til at føde. Jeg synes det er SÅ skidt når jeg læser om kvinder ( her tænker jeg IKKE på TS!!!!) der er bange for at føde og som VIL have det forbandede kejsersnit for så er vi lissom mere i kontrol og vi kender jo så også datoen på forhånd og det er da "ih så praktisk".
Min første fødsel endte i akut kejsersnit og hold nu op hvor følte jeg mig snydt. Nr 2 fødsel "klarede" jeg selv og selv om jeg gik i stykker til og med endetarm og selvom ALT skulle foregå liggende de første 2 uger (med en mand der havde meget dårlig ryg og en næsten 3 årig) vil jeg ALDRIG ha undværet den oplevelse det er at føde selv. Her 3. gang er det min store skræk at der sker et eller andet der gør at det ender i kejsersnit for det er sidste graviditet og jeg GLÆDER mig til oplevelsen på fødegangen :-)
Ps: dette er ikke en kommentar på oplæg hverken fra TS eller hende jeg har "citeret", det er bare en undren over udviklingen. Jeg siger heller ikke at der ikke ER kvinder der har rigtige gode grunde til planlagt kejsersnit!!
Til TS: jeg er nysgerrrig, hvilke mén er det de vaginalt fødte børn i din familie og omgangskreds har?
Nu er det så at jeg ikke kan dy mig, da du jo siger du undrer dig over "udviklingen" og at vi er blevet dovne.
Sig mig, hvis du skal til tandlægen og have lavet noget, der kan gøre ondt, bliver du så ikke bedøvet?
Eller hvis du nu kan tage bussen, i stedet for at gå 7 km, gør du det så ikke?
Lader du dine børn vaccinere i stedet for at lade dem få sygdommene?
1000-vis af små fremskridt pga af "udviklingen", som vi glade tager imod fordi vi så bliver forskånet for en masse smerte og ubehag.
Hvorfor skal man så tvinges til at gennemgå en masse ubehag ved at føde, og oven i få at vide at man er doven og unaturlig?
Det svarer jo til, at man får at vide at smerten ved en betændt tand er naturlig og man ikke skal bedøves fordi det er dovenskab at lade sig bedøve 
Eii..jeg ved godt, at jeg sætter sagen lidt på spidsen, men det er for at vise, at man lige skal tænke sig om en ekstra gang inden man udråber folk til at være dovne og unaturlige, bare fordi de foretrækker, at få barnet let og ubesværet, frem for at gennemleve en fødsel.
Nogle kan gå til tandlægen og få klaret ret meget uden bedøvelse, nogle er villige til at gennemgå alle helvedes kvaler for at beholde en tand, andre vælger den lette vej og siger: Jag sprøjten i mig og hiv skidtet ud! .... men det nedgør man ikke folk for.
Hvorfor skal man så nedgøres fordi man gør det samme mht. det at få børn?
Andre går op i sundhed, spis ikke dit, spis ikke dat, gør sådan og sådan, du må ikke være tyk, du må ikke spise sukker eller smør. Du må ikke være overvægtig, du må ikke spise den slags fisk, når du er gravid...men du må gerne få brystimplatanter og fylde din krop med giftige farvestoffer (tatoos) og æde kunstige sødestoffer, som er noget af det mest kræftfremkaldende der findes. Det er nemlig in og med i tidens mode...men...vi må ikke få børn uden smerte og traumer.
Nej undskyld mig...jeg fatter det ikke.
Ret mange kvinder føder "naturligt" fordi de føler de skal, men der er højest tænkeligt langt flere, der ti gange hellere ville få det overstået med et raskt lille snit i maveskindet, end at skulle gå det helvede igennem, det efter mine øjne er at føde børn. Men de tør ikke sige det højt.
Ja, jeg er realist, og jeg er ikke spor bange for at sige det højt.
Jeg hader at føde, jeg var ved at dø af skræk under hver eneste fødsel. Og nej, jeg synes ikke det var spor smukt eller fantastisk.
Jeg synes det var et langt mareridt indtil jeg 8 uger efter til kontrollen, fik at vide, at jeg var fit for fight igen.
Men det gør mig ikke mindre egnet som mor eller menneske. Og slet ikke som menneske i vore dage.
Og nej, jeg er IKKE forkælet eller doven, og ja jeg FØLGER med tidens udvikling og bruger min logiske sans.
Og så vil jeg lige sige, at denne her ikke er møntet på dig alene Ekebiv, men generelt til alle i denne tråd, der synes det er forkert at ville have kejsersnit.