Tøs85 skriver:
Har talt med jordemoder om det og skal til samtale på mandag.. Men har hørt noget om at en læge godt kan nægte det, hvis ikke grunden er god nok..
Har læst om alt der er omkring kejsersnit, men er glad for at skulle tale med en læge og jordemoder om konsekvenserne, men det får mig ikke til at ændre holdning, fordi har ikke hørt nogle konsekvenser som er så slemme som de børn og babyer jeg kender er udsat for, pga fødsel..
De kan ikke nægte dig et kejsersnit, så stå på din ret.
Min den 3. blev født ved kejsersnit og aldrig har jeg været så lettet, som da jeg efter en kæmpe kamp fik dem overtalt. Det var utroligt hårdt., men efter sigende, er de mere medgørlige i dag, end de var for 15 år siden.
I mit tilfælde kunne jeg bare føle, at jeg ikke kunne få ham ud.
Det mente de kloge hoveder jo så, at jeg sagtens kunne, da jeg jo havde født alm. flere gange før.
Bag efter kom de pænt og undskyldte, for jeg var alligevel endt med kejsersnit, han VAR nemlig alt for stor, jeg havde aldrig kunne få hans skuldre ud.
Så stol på dig selv.
Hvis du føler, at der er fare for dit barn ved at føde selv, så er det i høj grad dig der bestemmer. Og så kan jeg iøvrigt fortælle dig, at ca 70- 80 % af alle amerikanske børn bliver født ved kejsersnit, så hvis det var så farligt, så var tallet helt sikkert ikke så stort 
Så du skal ikke tro på skræmmekampagnerne.
Selvfølgelig er der fare for komplikationer, det ER en operation, men der er så sandeligt også fare for komplikationer ved fødsler.
Og hvis du ellers er omhyggelig med at passe på såret og dig selv efterfølgende, sørge for at have et godt vitaminniveau i kroppen, så skulle det gå let og uden problemer.
Faktisk var jeg 100 gange mere i hopla efter mit kejsersnit end jeg nogen sinde har været ved mine fødsler 

Kærligst
Sussie
Anmeld