ekebiv skriver:
At tallet er så højt i USA syns jeg er et skræmmende bevis på at vi er blevet mere dovne og pyldrede når det kommer til at føde. Jeg synes det er SÅ skidt når jeg læser om kvinder ( her tænker jeg IKKE på TS!!!!) der er bange for at føde og som VIL have det forbandede kejsersnit for så er vi lissom mere i kontrol og vi kender jo så også datoen på forhånd og det er da "ih så praktisk".
Min første fødsel endte i akut kejsersnit og hold nu op hvor følte jeg mig snydt. Nr 2 fødsel "klarede" jeg selv og selv om jeg gik i stykker til og med endetarm og selvom ALT skulle foregå liggende de første 2 uger (med en mand der havde meget dårlig ryg og en næsten 3 årig) vil jeg ALDRIG ha undværet den oplevelse det er at føde selv. Her 3. gang er det min store skræk at der sker et eller andet der gør at det ender i kejsersnit for det er sidste graviditet og jeg GLÆDER mig til oplevelsen på fødegangen :-)
Ps: dette er ikke en kommentar på oplæg hverken fra TS eller hende jeg har "citeret", det er bare en undren over udviklingen. Jeg siger heller ikke at der ikke ER kvinder der har rigtige gode grunde til planlagt kejsersnit!!
Til TS: jeg er nysgerrrig, hvilke mén er det de vaginalt fødte børn i din familie og omgangskreds har?
Ja antallet bliver højere hvert år, men hvad er det med den udvikling der er forkert.. Hvorfor er det ikke okay, hvis det er det folk føler sig mest trygge ved..? Måske skal de på et tidspunkt selv betale differencen på ca 10.000 kr.
Jeg vil helt sikkert også tage det lægen og jordmoderen siger seriøst, men for at jeg skal ændre mening skal de komme med noget jeg ikke har læst mig til.. Men det kan være de gør det..
De men de 4 børn har i vores omgangskreds er forskellige, men fysisk handicappet - kan ikke leve særlig længe og blind, MANGE hjerneblødninger, 2 med iltmangel som børnene kæmper meget med idag.
Jeg vil ikke skrive det mere detaljeret da det ikke skal skræmme andre gravide. Men jeg kender forældrene til disse børn og det er virkelig en kamp hver dag for mange af dem.. Den ene forældre er min tvillingesøster..
Men indlægget var også mere om lægen har ret til at nægte det..
Anmeld