Spørgsmål om grænser for julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

TNBC

KittyCatta skriver:

Desværre ender de fleste der. 

Ja fordi de vil have alt det de ikke har råd til og deres børn skal havd det bedste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

TNBC

tarkoflen skriver:

Ja og dem i luksusfælden er jo sjældent dem, der virkelig er økonomiske trængte, altså enten uden job eller med dårligt betalte job...

Jeg så for lang tid nogle, der havde næsten 60.000 udbetalt hver måned! Sindsygt at man så alligevel kan ende i luksusfælden!

Ja hvad bruger de alle de penge til?
Så en mor der havde brugt formuer på sine to piger. Hvor værten spurgte hvorfor det var så vigtigt at give dem alt det?
Jeg køber da også skøre ting og så ser hvad jeg har brugt og så må jeg lade vær med at købe noget andet.

Anmeld

7. oktober 2012

tarkoflen

Yurie skriver:

Ja hvad bruger de alle de penge til?
Så en mor der havde brugt formuer på sine to piger. Hvor værten spurgte hvorfor det var så vigtigt at give dem alt det?
Jeg køber da også skøre ting og så ser hvad jeg har brugt og så må jeg lade vær med at købe noget andet.

Jeg forstår det heller ikke!

Jeg synes også det var ret sjovt, hende der bestemt ikke brugte x antal tusinde kroner om måneden på legetøj til børnene, hun havde jo bare nogle gange i løbet af året købt nogle store ting... Øhh ja, men hvis du deler det ud, så giver det jo det samme...

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

tarkoflen skriver:

Jeg forstår det heller ikke!

Jeg synes også det var ret sjovt, hende der bestemt ikke brugte x antal tusinde kroner om måneden på legetøj til børnene, hun havde jo bare nogle gange i løbet af året købt nogle store ting... Øhh ja, men hvis du deler det ud, så giver det jo det samme...

Der er nogen der tror at man nu køber en eller to store ting om året bruger man mindre end hvis man køber flere små.. Øhh nej...

Anmeld

7. oktober 2012

tarkoflen

Yurie skriver:

Der er nogen der tror at man nu køber en eller to store ting om året bruger man mindre end hvis man køber flere små.. Øhh nej...

Ja man kan undre sig

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

tarkoflen skriver:

:-

Ja man kan undre sig

Ja

Anmeld

7. oktober 2012

Carina:-)

KittyCatta skriver:

Ja, det er netop det der er problemet. Jeg har i hvert fald ingen mulighed for at gennemskue, om familierne reelt er trængende, eller om det bare er nogen, der bare vil have. 

Hvordan foregår det med at give gennem en lokal kirke?

Jeg har bare henvendt mig på kirkekontoret.

Og så fik jeg anvist 2 familer.

Ellers er der også mødrehjælpe, Red barnet og Røde kors.

Men jeg tog altså på kirkekontoret,og fik anvist 2 familier.

Fik antal på børn,og alder.

Og så lavede jeg 2 kurve,og kørte ud med dem.

Man kan også donere anonymt,så sørger kirken for at levere dem.

Jeg ved ikke om det er alle kirker der gør det,men prøv at ringe til en i nærheden af dig.-Jeg gik i legestue,og hørte dermed om at kirken hvor legestuen hørte til manglede folk der ville give lidt.

Jeg har før været med i diverse sider,men oplevede blandt andet at de opdagede en kvinde som søgte ,overhovedet ikke havde et behov.

Og en der søgte om hjælp,på en anden debatside-Hvor hun fik tøj og legetøj som hun så åbenbart solgte videre på trendsales 

Så jeg er stoppet med at give andre steder end privat igennem kirken,som jo altså kender deres sognebørn-og kan finde ud af at skille dem fra der ikke har behovet.

Anmeld

7. oktober 2012

Pige2009

KittyCatta skriver:

Synes virkeligt det er dejligt, at så mange hjælper til  

Føler det som min pligt og kan godt lide at glæse andre, når nu vi ikke selv står og mangler noget

Anmeld

7. oktober 2012

Pige2009

Carina:-) skriver:

Jeg har bare henvendt mig på kirkekontoret.

Og så fik jeg anvist 2 familer.

Ellers er der også mødrehjælpe, Red barnet og Røde kors.

Men jeg tog altså på kirkekontoret,og fik anvist 2 familier.

Fik antal på børn,og alder.

Og så lavede jeg 2 kurve,og kørte ud med dem.

Man kan også donere anonymt,så sørger kirken for at levere dem.

Jeg ved ikke om det er alle kirker der gør det,men prøv at ringe til en i nærheden af dig.-Jeg gik i legestue,og hørte dermed om at kirken hvor legestuen hørte til manglede folk der ville give lidt.

Jeg har før været med i diverse sider,men oplevede blandt andet at de opdagede en kvinde som søgte ,overhovedet ikke havde et behov.

Og en der søgte om hjælp,på en anden debatside-Hvor hun fik tøj og legetøj som hun så åbenbart solgte videre på trendsales 

Så jeg er stoppet med at give andre steder end privat igennem kirken,som jo altså kender deres sognebørn-og kan finde ud af at skille dem fra der ikke har behovet.

Ja, samme her. Jeg giver også kun gennem organisationer, så jeg er sikker på, at de pågælgende familier virkelig har et behov ærgerligt det skal være sådan...

Anmeld

7. oktober 2012

Carina:-)

Baagøe skriver:

Ja, samme her. Jeg giver også kun gennem organisationer, så jeg er sikker på, at de pågælgende familier virkelig har et behov ærgerligt det skal være sådan...

Ja det er super ærgerligt at man er nødt til at tage sine forholdsregler.

Men godt der så er alternativer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.