KittyCatta skriver:
Jeg må desværre lige komme med et pust til debatten vedrørende privat arrangerede julehjælpsforeninger på Facebook.
Jeg er af den holdning, at man skal hjælpe, hvor man kan, og har derfor også planer om at give en julekurv til et par familier, selvom jeg ikke selv er særlig godt stillet økonomisk.
Det går bare galt for mig, når man kan finde deciderede bestillingerlister i julehjælpsgrupper på Facebook. På nogle børns ønskesedler står der ting, som tøj og legetøj indenfor rimelighedens grænser, men desværre ser man også ønsker som penge, koncertbilletter, iPhones og iPads, rejser, smykker og dyrt designertøj.
Det gør mig rigtig ked af det. Bevares, hvis man ikke er særlig godt stillet økonomisk kan det være svært, at se andre børn rende rundt med ovenstående ting. Det ved jeg alt om. Og det er helt fint at ønske sig det, men man bør måske overveje om det skal skrives på en ønskeseddel til julehjælp.
Jeg ønsker IKKE at være mistroisk, men det bliver jeg desværre en smule, når man ønsker sig disse ønsker, men samtidig ikke ønsker at dele noget så simpelt, som sit postnummer på Facebook, eller navn i en privat besked senere hen, hvis man gerne vil give noget til familien, men blot sender sin adresse. Jeg har jo ingen jordisk chance for egentlig at se om de har brug for noget så.
Men der er heldigvis også mange, der er utrolig glade for denne hjælp og som jeg inderst inde også ved har brug for denne hjælp. 
Dette indlæg er absolut ikke skrevet for at hakke eller se ned på dem, der virkelig har brug for denne hjælp, men som en undren over nogle af dem, der søger.
Hold venligst debatten sober.
Kom lige i tanke den her artikel.
Det er sku voksne mennesker. Som en anden sagde, de ønsker derindd er børn og unge.
Men at voksne kan gøre hvad de her familier gør.