Spørgsmål om grænser for julehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

Miss Kat

Yurie skriver:

Kom lige i tanke den her artikel.
http://m.b.dk/touch/content.pml?guid=www.b.dk/nati onalt/velstaaende-familier-vil-have-de-fattiges-ju lehjaelp
Det er sku voksne mennesker. Som en anden sagde, de ønsker derindd er børn og unge.
Men at voksne kan gøre hvad de her familier gør.

Sikke noget svineri...... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

tarkoflen

KittyCatta skriver:

Det er så at sige den eneste rigtige opdragelse! Sorry to say.
Men har bare så mange kunder, der hver eneste dag tager et nyt quick-lån. Jeg prøver at få dem fortalt, at de skal tænke sig godt om før de gør det, men det siver ikke ind hos ret mange, desværre.  

Det er det helt sikkert! Skrev afsluttende opgave om hurtig lån da jeg læste til advokatsekretær, fordi der er så helt utrolig mange, der ikke fatter, hvor mange penge de kommer til at betale tilbage! Det er jo helt sindsygt! Hvis du ikke kan låne penge af banken, så er hurtig lån det værste alternativ, så må man altså vente med at købe til man har råd!

Og så ved jeg godt, at der er nogle ganske få, der står i en situation efter en konkurs eller lignende der er så meget på røven, at det er den eneste løsning, meeen det er altså ganske få, vil jeg mene... De fleste har "bare" et alt for højt forbrug i forhold til deres indtægter!

Måske jeg er lidt firkantet, men sådan er det nu engang

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

tarkoflen skriver:

Det er det helt sikkert! Skrev afsluttende opgave om hurtig lån da jeg læste til advokatsekretær, fordi der er så helt utrolig mange, der ikke fatter, hvor mange penge de kommer til at betale tilbage! Det er jo helt sindsygt! Hvis du ikke kan låne penge af banken, så er hurtig lån det værste alternativ, så må man altså vente med at købe til man har råd!

Og så ved jeg godt, at der er nogle ganske få, der står i en situation efter en konkurs eller lignende der er så meget på røven, at det er den eneste løsning, meeen det er altså ganske få, vil jeg mene... De fleste har "bare" et alt for højt forbrug i forhold til deres indtægter!

Bare se dem i luksusfælden

Anmeld

7. oktober 2012

TNBC

Miss Kat skriver:

Sikke noget svineri...... 

Helt enig.

Anmeld

7. oktober 2012

KittyCatta

Yurie skriver:

Desværre ender de fleste der. 

Anmeld

7. oktober 2012

KittyCatta

tarkoflen skriver:

Jeg har det så dårligt hver gang, der kommer en 18-årig (specielt dem) ind og skal have et 42" fladskærm, iPad, iPhone, computere osv, og prøver ihærdigt at nå ind til dem ved at fortælle dem at de skal tænke sig rigtig godt om. Renten er høj og lånet løber over lang tid.
Men det er desværre kun 1/10 ca. der egentlig lytter efter og lader være. 

Anmeld

7. oktober 2012

tarkoflen

Yurie skriver:

Ja og dem i luksusfælden er jo sjældent dem, der virkelig er økonomiske trængte, altså enten uden job eller med dårligt betalte job...

Jeg så for lang tid nogle, der havde næsten 60.000 udbetalt hver måned! Sindsygt at man så alligevel kan ende i luksusfælden!

Anmeld

7. oktober 2012

tarkoflen

KittyCatta skriver:

Jeg har det så dårligt hver gang, der kommer en 18-årig (specielt dem) ind og skal have et 42" fladskærm, iPad, iPhone, computere osv, og prøver ihærdigt at nå ind til dem ved at fortælle dem at de skal tænke sig rigtig godt om. Renten er høj og lånet løber over lang tid.
Men det er desværre kun 1/10 ca. der egentlig lytter efter og lader være. 

Jeg tror, at hvis man har været vant til at få og få, jamen så kan man nok ikke finde ud af, når man selv skal betale og vil have det hele nu, så kræver det noget arbejde!

Anmeld

7. oktober 2012

Carina:-)

Jeg har desværre rigtig dårlig erfaringer med disse sider.

Og derfor giver jeg igennem en lokal kirke.

Jeg vil gerne give noget til trængende,men facts er at der er snyd,og det ødelægger det for dem som reelt står i en dårlig situation.

Anmeld

7. oktober 2012

KittyCatta

Carina:-) skriver:

Jeg har desværre rigtig dårlig erfaringer med disse sider.

Og derfor giver jeg igennem en lokal kirke.

Jeg vil gerne give noget til trængende,men facts er at der er snyd,og det ødelægger det for dem som reelt står i en dårlig situation.

Ja, det er netop det der er problemet. Jeg har i hvert fald ingen mulighed for at gennemskue, om familierne reelt er trængende, eller om det bare er nogen, der bare vil have. 

Hvordan foregår det med at give gennem en lokal kirke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.