Børn er børn i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

JustMe

Mathilde skriver:

Jeg ville sige til mit barn, at det er bedst at prutte udenfor, men da min datter har haft maveproblemer det seneste år, ville jeg heller ikke forlange af hende, at holde sig for enhver pris.

Jeg har selv en dum mave og holder jeg på en prut (hvilket jeg jo gør når jeg ikke er hjemme) resulterer det i voldsom mavekrampe

Men selvfølgelig sidder man ikke og fimser (eller bøvser) blandt fremmede mennesker, hvis det kan undgåes... Det kan jo komme bag på en

Hjemme hos os er det dog helt legalt, at prutte i sofaen

Samme her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Carina:-)

Øv at ts synes hun var nødt til at slette sig.

Men det blev da også noget personligt,efterhånden som tråden skred frem . . . .

Anmeld

6. oktober 2012

Lusi

Carina:-) skriver:

Øv at ts synes hun var nødt til at slette sig.

Men det blev da også noget personligt,efterhånden som tråden skred frem . . . .

Tror vidst nok jeg har læst hele tråden, men synes da ik der har været noget personligt på ts.. Hvad mener du har været personligt?
Er bare nysgerrig

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

Laura. skriver:

Ja, man kan godt grine af historien, for børn er nu børn. Men hvis du nu læser min indlæg igennem igen, kan du nok forstå at det ikke er for at være sippet jeg laver dette indlæg, men for at høre andres mening om sådan noget er ok eller hvad andre ville gøre. Du behøver ikke at sætte mig i dårligt lys, fordi du kender vedkommende, for det føler jeg at du gør. Jeg lavede blot indlægget for høre andres mening og holdning til det at brutte i det offentlige.

Nu har du jo slettet dig...

Men, moderen kan jo sådan set selv læse med her inde, så hvis du står i et dårligt lys nu, er det helt for din egen regning.

Ellers synes jeg faktisk bare jeg svarer på de spørgsmål du stiller i trådstarten. 

Jeg giver min mening om sagen, sådan som du efterspørger. Jeg har bare mere info at komme med min mening ud fra, end de andre brugere her på siden.

Og jeg har intet sted skrevet at du var sur over situationen eller noget lignende, bare for lige at slå det fast.

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

mla1 skriver:

Som drengens mor, og ejer af omtalte status, ville jeg lige oprette mig herinde for at give min kommentar. Jeg fik en besked af en anden veninde om denne tråd. Anyway, som trådopretter også ved, er min søn ikke et "normalt" barn, og han har dagligt aførrings problemer, hvor han blandt andet ikke mærker hvad der skal ud. Men hvad prutter og bøvser angår, får han afvide at det skal man prøve at holde for sig selv hvis man kan.

Hvad statusen angår, var det bare for at dele en historie der efterfølgende var sjov. Så derfor skrev jeg ikke om samtalen med ham, efter episoden.

Mvh moderen til drengen der prutter

Jamen halløj

Denne må være passende, i dagens anledning 

Anmeld

6. oktober 2012

Loa

mariamiss6 skriver:

Nu har du jo slettet dig...

Men, moderen kan jo sådan set selv læse med her inde, så hvis du står i et dårligt lys nu, er det helt for din egen regning.

Ellers synes jeg faktisk bare jeg svarer på de spørgsmål du stiller i trådstarten. 

Jeg giver min mening om sagen, sådan som du efterspørger. Jeg har bare mere info at komme med min mening ud fra, end de andre brugere her på siden.

Og jeg har intet sted skrevet at du var sur over situationen eller noget lignende, bare for lige at slå det fast.

Syntes nu altså ikke det er så underligt hun sletter sig, hvis man ikke engang kan skrive noget herinde uden der bliver "sladret" videre.
Tja jeg ville nok også selv syntes det var lidt øv så....

At hun i teorien bare burde have tænkt at hun ikke havde gjort eller skrevet noget forkert, og at det derfor ikke var nødvendigt at slette sig, det er jo så bare super ærgeligt....

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

Loa skriver:

Syntes nu altså ikke det er så underligt hun sletter sig, hvis man ikke engang kan skrive noget herinde uden der bliver "sladret" videre.

At hun i teorien bare burde have tænkt at hun ikke havde gjort eller skrevet noget forkert, og at det derfor ikke var nødvendigt at slette sig, det er jo så bare super ærgeligt....

Jeg synes nu heller ikke hun burde have slettet sig. Og det har jeg heller aldrig sagt. 

Jeg har heller aldrig sagt, at hun skrev noget som helst grimt, for det synes jeg ikke hun gjorde....

Jeg synes faktisk det var en små-underlig debat at tage op, ud fra den status jeg også kunne læse. Derfor svarede jeg også. Men jeg synes jeg svarede på det der blev spurgt, som sagt bare med mere indsigt end jer andre, fordi jeg med egne øjne har læst den status der snakkes om, og fordi jeg også selv kender hende der skrev den status til at starte med. 

Jeg kan heller ikke forestille mig, at barnets mor har forlangt at brugeren slettede sig. 

Jeg forstår ikke problemet. Jeg svarede på debatten, ligesom alle andre i tråden, jeg svarede bare med mere indsigt i den aktuelle status opdatering. 

Skulle jeg da hellere sidde og se på, at en jeg kender dømmes til at være "ligegyldig" over for sin søns gøren og laden, når jeg ved det ikke er tilfældet?

Jeg ved jo for eksempel at moren i sin status skrev at hun synes det var riiiimelig pinligt alligevel, da sønnen afslørede at det var ham der havde slået en stinker. Men det skrev TS jo for eksempel ikke noget om. 

Anyways, jeg har sådan set heller ikke gjort eller sagt noget forkert hvis du spørger mig. alle mine svar står højt og tydeligt her, og jeg finder intet mobberi eller lignende der skulle få nogen til at melde sig ud fra siden. 

Hvis TS har dårlig samvittighed står den altså ikke for min regning.

Anmeld

6. oktober 2012

wamse

Loa skriver:

Men hvis man vælger at oprette en debat, hvor det så nemt kan genkendes af venner af den omtalte mor og barn, så må man da regne med, at de selvfølgelig gør moderen opmærksom på dette. Det ville jeg bestemt også gøre, hvis det var en veninde til mig, og ville sgu føle mig som en pænt lousy veninde ellers....

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

wamse skriver:

Men hvis man vælger at oprette en debat, hvor det så nemt kan genkendes af venner af den omtalte mor og barn, så må man da regne med, at de selvfølgelig gør moderen opmærksom på dette. Det ville jeg bestemt også gøre, hvis det var en veninde til mig, og ville sgu føle mig som en pænt lousy veninde ellers....

Anmeld

6. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
wamse skriver:

Enig. Man kan jo også vende den om og spørge, hvor der bliver "sladret" om hvem - historien begynder jo der, hvor en mor skriver noget på FB, som så bliver brugt til en tråd her - det ville jeg nok blive stødt over. Især, hvis vedkommende, der brugte min status fra FB, ikke skrev sin holdning der, men blot brugte historien herinde. Det ville jeg føle som en kniv i ryggen, ærligt talt - men jeg ved jo vel at mærke ikke, om TS også kommenterede vedkommendes status på FB. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.