Børn er børn i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.178 visninger
49 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

Laura.

Det er bestemt ikke for at være sippet at jeg laver dette indlæg, blot for at høre jeres mening.

Jeg læste lige på en bekendts væg på facebook, at hun og hendes søn var ude og køre i tog og da de når 2. sidste station, spreder der sig en ubeskrivelig grim lugt, som får folk til at tage bluser og halstørklæder op over næsen, mens de kigger rundt på folk. Da de skal af, afslører sønnen at det var ham der havde slået den prut som lugtede så grimt Dette var der så gjort meget sjovt ud af.

Havde det været mig, havde jeg fortalt mit barn at sådan noget ikke er pænt og at man skal prøve at holde den inde, hvis man endelig skal slå et prut.

Men så tænker jeg også, om det er meget at kræve af et barn (6 år) og om børn skal være børn, ja, fx. som i episoden her? Eller skulle barnet have atvide at sådan noget gør man ikke?

Igen, det er ikke for at være sippet, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

lukasmor

Laura. skriver:

Det er bestemt ikke for at være sippet at jeg laver dette indlæg, blot for at høre jeres mening.

Jeg læste lige på en bekendts væg på facebook, at hun og hendes søn var ude og køre i tog og da de når 2. sidste station, spreder der sig en ubeskrivelig grim lugt, som får folk til at tage bluser og halstørklæder op over næsen, mens de kigger rundt på folk. Da de skal af, afslører sønnen at det var ham der havde slået den prut som lugtede så grimt Dette var der så gjort meget sjovt ud af.

Havde det været mig, havde jeg fortalt mit barn at sådan noget ikke er pænt og at man skal prøve at holde den inde, hvis man endelig skal slå et prut.

Men så tænker jeg også, om det er meget at kræve af et barn (6 år) og om børn skal være børn, ja, fx. som i episoden her? Eller skulle barnet have atvide at sådan noget gør man ikke?

Igen, det er ikke for at være sippet, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening.

Jeg ville ikke fortælle min dreng at han skulle holde sig og risikere at han får ondt i maven..

Anmeld

6. oktober 2012

Laura.

Lukasmor skriver:

Jeg ville ikke fortælle min dreng at han skulle holde sig og risikere at han får ondt i maven..

Okay.. det er fair nok.. det skal det jo helst ikke ende med jo.

Anmeld

6. oktober 2012

lukasmor

Laura. skriver:

Okay.. det er fair nok.. det skal det jo helst ikke ende med jo.

Nej det synes jeg bestemt ikke - børn er jo børn

Anmeld

6. oktober 2012

Maja88

jeg vil fortælle det er ok men det hører til på toilettet og gør man det andre steder siger man undskyld

Anmeld

6. oktober 2012

Laura.

Lukasmor skriver:

Nej det synes jeg bestemt ikke - børn er jo børn

Ja, det er jo lige det.. hehe

Anmeld

6. oktober 2012

Laura.

Maja88 skriver:

jeg vil fortælle det er ok men det hører til på toilettet og gør man det andre steder siger man undskyld

Jeg har det på samme måde..

Anmeld

6. oktober 2012

SussieThyssen

Laura. skriver:

Jeg ville så sandelig fortælle mit barn, at den slags gør man bare ikke, og så være ekstra obs på at barnet får trænet sin lukkemuskel bedre.

Og lave sjov med det..nej..det synes jeg bestemt ikke der er nogen grund til.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

6. oktober 2012

Krussedulle

Laura. skriver:

Hehe

Jeg syntes ikke at man kan sige til et barn at det ikke må prutte! Tænk hvis han havde ondt i maven

Man kan jo heller ikke sige til en gravid at hun ikke må kaste op, hvis hun har kvalme

Anmeld

6. oktober 2012

Mathilde

Jeg ville sige til mit barn, at det er bedst at prutte udenfor, men da min datter har haft maveproblemer det seneste år, ville jeg heller ikke forlange af hende, at holde sig for enhver pris.

Jeg har selv en dum mave og holder jeg på en prut (hvilket jeg jo gør når jeg ikke er hjemme) resulterer det i voldsom mavekrampe

Men selvfølgelig sidder man ikke og fimser (eller bøvser) blandt fremmede mennesker, hvis det kan undgåes... Det kan jo komme bag på en

Hjemme hos os er det dog helt legalt, at prutte i sofaen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.