Børn er børn i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2012

Laura.

SussieThyssen skriver:

Jeg ville så sandelig fortælle mit barn, at den slags gør man bare ikke, og så være ekstra obs på at barnet får trænet sin lukkemuskel bedre.

Og lave sjov med det..nej..det synes jeg bestemt ikke der er nogen grund til.

Kærligst
Sussie 

Nej, at lave sjov med det er det største fejl i mine øjne.. man lærer bare drengen at det er sjovt og ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2012

Laura.

Mathilde skriver:

Jeg ville sige til mit barn, at det er bedst at prutte udenfor, men da min datter har haft maveproblemer det seneste år, ville jeg heller ikke forlange af hende, at holde sig for enhver pris.

Jeg har selv en dum mave og holder jeg på en prut (hvilket jeg jo gør når jeg ikke er hjemme) resulterer det i voldsom mavekrampe

Men selvfølgelig sidder man ikke og fimser (eller bøvser) blandt fremmede mennesker, hvis det kan undgåes... Det kan jo komme bag på en

Hjemme hos os er det dog helt legalt, at prutte i sofaen

Jeg er af helt samme mening.

Anmeld

6. oktober 2012

TeamRocket

Haha :-D stakkels mennesker. Min datter på 4 er flad af grin hvis hun slår en prut der forpester hele hytten. Ved ikke lige hvad jeg ville gøre i et tog eller bus- ehm, diskret bede hende liste et sted hen hvor der ikke sad nogen måske ;-)

Anmeld

6. oktober 2012

jydeinden

Mathilde skriver:

Jeg ville sige til mit barn, at det er bedst at prutte udenfor, men da min datter har haft maveproblemer det seneste år, ville jeg heller ikke forlange af hende, at holde sig for enhver pris.

Jeg har selv en dum mave og holder jeg på en prut (hvilket jeg jo gør når jeg ikke er hjemme) resulterer det i voldsom mavekrampe

Men selvfølgelig sidder man ikke og fimser (eller bøvser) blandt fremmede mennesker, hvis det kan undgåes... Det kan jo komme bag på en

Hjemme hos os er det dog helt legalt, at prutte i sofaen

er helt enig her.. er selv en af dem som før holdte prutter inde, men gør jeg ikke mere, for får enormt ondt i maven af det.. og dét ville jeg alligevel ikke byde et barn. men lave sjov med det? nagh

Anmeld

6. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Kald mig bare gammeldags men jeg synes ikke det er iorden. Føj!!! Siger jeg bare. 

Anmeld

6. oktober 2012

FruStolpe

Laura. skriver:

Det er bestemt ikke for at være sippet at jeg laver dette indlæg, blot for at høre jeres mening.

Jeg læste lige på en bekendts væg på facebook, at hun og hendes søn var ude og køre i tog og da de når 2. sidste station, spreder der sig en ubeskrivelig grim lugt, som får folk til at tage bluser og halstørklæder op over næsen, mens de kigger rundt på folk. Da de skal af, afslører sønnen at det var ham der havde slået den prut som lugtede så grimt Dette var der så gjort meget sjovt ud af.

Havde det været mig, havde jeg fortalt mit barn at sådan noget ikke er pænt og at man skal prøve at holde den inde, hvis man endelig skal slå et prut.

Men så tænker jeg også, om det er meget at kræve af et barn (6 år) og om børn skal være børn, ja, fx. som i episoden her? Eller skulle barnet have atvide at sådan noget gør man ikke?

Igen, det er ikke for at være sippet, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening.

Jeg ville aldrig bede et lille barn om at holde en prut inde. Det kan gøre rigtig ondt i maven, så hellere undskylde for det.

Vi gør rigtig meget ud af at lære vores datter at det er okay at prutte, efter en fik sagt til hende at man ikke må prutte offentligt

Anmeld

6. oktober 2012

mariamiss6

Laura. skriver:

Det er bestemt ikke for at være sippet at jeg laver dette indlæg, blot for at høre jeres mening.

Jeg læste lige på en bekendts væg på facebook, at hun og hendes søn var ude og køre i tog og da de når 2. sidste station, spreder der sig en ubeskrivelig grim lugt, som får folk til at tage bluser og halstørklæder op over næsen, mens de kigger rundt på folk. Da de skal af, afslører sønnen at det var ham der havde slået den prut som lugtede så grimt Dette var der så gjort meget sjovt ud af.

Havde det været mig, havde jeg fortalt mit barn at sådan noget ikke er pænt og at man skal prøve at holde den inde, hvis man endelig skal slå et prut.

Men så tænker jeg også, om det er meget at kræve af et barn (6 år) og om børn skal være børn, ja, fx. som i episoden her? Eller skulle barnet have atvide at sådan noget gør man ikke?

Igen, det er ikke for at være sippet, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening.

Jooo ser du, dem kender jeg faktisk godt. Så den statusopdatering kan jeg også godt se. 

Og for det første, så ER det sgu da en sjov kommentar, og så SÅ sent, hvor ingen kan finde ud af hvor lugten kommer fra. Ikke engang ejermandens mor.. 

Arh, det er da en sjov episode. Synd det forpestede hele kupéen, men herre gud da. Han er jo kun et barn, og skal man så skal man - i hvert fald når man er så lille. 

Man kan jo også konkludere, at en prut der stinker så grimt, har været svær at holde indenbords

I øvrigt melder historien jo ikke noget om, hvor vidt mor og søn har haft en samtale, om netop det du siger, at holde den inde. Statusen er jo kun ment som en "guldkorn fra børn" ting. 
Moren kan jo sagtens have sagt noget til ham bagefter. Hun skriver det bare ikke....
Og jeg synes heller ikke det bør nødvendigt at udpensle hele scenariet efterfølgende, på en status, som handler om sådan noget.

JEG synes, at man da ikke rigtig kan forberede sig på sådan noget.
Jo, for en måned siden kunne hun have sagt at man skal holde på prutter, når man er i det offentlige rum. Men da drengen er ca. 6 år gammel, havde han nok haft glemt det til idag alligevel.

Så ja, børn er børn...

Anmeld

6. oktober 2012

Fenja09

Det kan godt nok ikke sætte mit pis i kog - et barn på 6 år der prutter i et tog, tænk at det kan få så meget "omtale"

Jeg har som barn garanteret også luftet en vind på "forkerte tidspunkter", men jeg har dog alligevel lært at det er pænest at gøre det på toilettet eller udenfor.

Ville nok reagere anerledes, hvis mit barn stod og tissede op ad en lygtepæl...men en prut, ej det ville jeg ikke gøre særlig meget ved.

/Fenja

Anmeld

6. oktober 2012

Laura.

mariamiss6 skriver:

Jooo ser du, dem kender jeg faktisk godt. Så den statusopdatering kan jeg også godt se. 

Og for det første, så ER det sgu da en sjov kommentar, og så SÅ sent, hvor ingen kan finde ud af hvor lugten kommer fra. Ikke engang ejermandens mor.. 

Arh, det er da en sjov episode. Synd det forpestede hele kupéen, men herre gud da. Han er jo kun et barn, og skal man så skal man - i hvert fald når man er så lille. 

Man kan jo også konkludere, at en prut der stinker så grimt, har været svær at holde indenbords

I øvrigt melder historien jo ikke noget om, hvor vidt mor og søn har haft en samtale, om netop det du siger, at holde den inde. Statusen er jo kun ment som en "guldkorn fra børn" ting. 
Moren kan jo sagtens have sagt noget til ham bagefter. Hun skriver det bare ikke....
Og jeg synes heller ikke det bør nødvendigt at udpensle hele scenariet efterfølgende, på en status, som handler om sådan noget.

JEG synes, at man da ikke rigtig kan forberede sig på sådan noget.
Jo, for en måned siden kunne hun have sagt at man skal holde på prutter, når man er i det offentlige rum. Men da drengen er ca. 6 år gammel, havde han nok haft glemt det til idag alligevel.

Så ja, børn er børn...

Ja, man kan godt grine af historien, for børn er nu børn. Men hvis du nu læser min indlæg igennem igen, kan du nok forstå at det ikke er for at være sippet jeg laver dette indlæg, men for at høre andres mening om sådan noget er ok eller hvad andre ville gøre. Du behøver ikke at sætte mig i dårligt lys, fordi du kender vedkommende, for det føler jeg at du gør. Jeg lavede blot indlægget for høre andres mening og holdning til det at brutte i det offentlige.

Anmeld

6. oktober 2012

Laura.

Fenja09 skriver:

Det kan godt nok ikke sætte mit pis i kog - et barn på 6 år der prutter i et tog, tænk at det kan få så meget "omtale"

Jeg har som barn garanteret også luftet en vind på "forkerte tidspunkter", men jeg har dog alligevel lært at det er pænest at gøre det på toilettet eller udenfor.

Ville nok reagere anerledes, hvis mit barn stod og tissede op ad en lygtepæl...men en prut, ej det ville jeg ikke gøre særlig meget ved.

/Fenja

Jeg skriver nu ingen steder at det sætter mit pis i kog. Læs nu teksten omhyggeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.