Laura. skriver:
Det er bestemt ikke for at være sippet at jeg laver dette indlæg, blot for at høre jeres mening.
Jeg læste lige på en bekendts væg på facebook, at hun og hendes søn var ude og køre i tog og da de når 2. sidste station, spreder der sig en ubeskrivelig grim lugt, som får folk til at tage bluser og halstørklæder op over næsen, mens de kigger rundt på folk. Da de skal af, afslører sønnen at det var ham der havde slået den prut som lugtede så grimt Dette var der så gjort meget sjovt ud af.
Havde det været mig, havde jeg fortalt mit barn at sådan noget ikke er pænt og at man skal prøve at holde den inde, hvis man endelig skal slå et prut.
Men så tænker jeg også, om det er meget at kræve af et barn (6 år) og om børn skal være børn, ja, fx. som i episoden her? Eller skulle barnet have atvide at sådan noget gør man ikke?
Igen, det er ikke for at være sippet, jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening.
Jooo ser du, dem kender jeg faktisk godt. Så den statusopdatering kan jeg også godt se.
Og for det første, så ER det sgu da en sjov kommentar, og så SÅ sent, hvor ingen kan finde ud af hvor lugten kommer fra. Ikke engang ejermandens mor..
Arh, det er da en sjov episode. Synd det forpestede hele kupéen, men herre gud da. Han er jo kun et barn, og skal man så skal man - i hvert fald når man er så lille.
Man kan jo også konkludere, at en prut der stinker så grimt, har været svær at holde indenbords 
I øvrigt melder historien jo ikke noget om, hvor vidt mor og søn har haft en samtale, om netop det du siger, at holde den inde. Statusen er jo kun ment som en "guldkorn fra børn" ting.
Moren kan jo sagtens have sagt noget til ham bagefter. Hun skriver det bare ikke....
Og jeg synes heller ikke det bør nødvendigt at udpensle hele scenariet efterfølgende, på en status, som handler om sådan noget.
JEG synes, at man da ikke rigtig kan forberede sig på sådan noget.
Jo, for en måned siden kunne hun have sagt at man skal holde på prutter, når man er i det offentlige rum. Men da drengen er ca. 6 år gammel, havde han nok haft glemt det til idag alligevel.
Så ja, børn er børn...