Er jeg den eneste der ikke skal have nr.2 asap???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

jydeinden

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

nu har jeg ikke selv nogen børn, og det er endnu uvist om jeg nogensinde ønsker at få det. men anyway, jeg tror det er et svært emne som deler vandene, nogen synes det er frygteligt hvis der er ret meget mere end et år imellem to af deres børn. Og så er der dem hvor alderen ikke betyder så meget.

om jeg tror den ene er en bedre forældre end den anden? næh det gør jeg somend ikke, jeg tror man skal følge sit hjerte og gå efter det man selv brænder for. Men jeg tror ikke på at man kan sige at ens barn har det bedre hvis dette har en søskende med lille aldersforskel end en større, for det er der så vidt jeg ved ingen beviser for. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Loa

modesty skriver:

Jeg vil gerne have en til, men min mand vil helst nøjes med den ene som vi har nu.

MEN - vi er enige om at HVIS vi skal have én til, skal der være MINDST 3 år imellem. Både for vores egen skyld m.h.t. overskud, men jeg mener bestemt også at det vil være bedst for begge børn at de kan få det mere opmærksomhed som man kan give når man ikke har to små blebørn.

Desuden er der blevet lavet undersøgelser der viser at 4-5 år mellem søskende er ideelt ;-) Jeg mener dog slet ikke at det kan sættes så firkantet op, men det er blot for at pointere at der ikke er hold i den opfattelse som mange har, at det er bedst for børnene at være tæt på hinanden aldersmæssigt.

Det var også den jeg tænkte på, med to blebørn og opmærksomhed, jeg tænkte på.

Ingen tvivl om at der nok skal være nogen derude der kan klare det, jeg skal bare ikke

Selvfølgelig er alle forskellige og har forskellige behov, syntes bare jeg pludselig oplevede utroligt mange der fik nr.2 ekstremt hurtigt, og ja så undre jeg mig bare. Både over hvorfor, og om jeg virkelig var den eneste som ikke valgte sådan....

Anmeld

2. oktober 2012

Amagerpigen82

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Nu venter jeg stadig nummer 1 så er nok ikke den rigtige til at udtale mig.

Men personligt har jeg altid forestillet mig at få mine børn relativt tæt, - både for deres og forældrenes skyld

Men tænker det også hænger sammen med ens alder... Når man som jeg når at fylde 30 før man får nr 1 har man jo ikke ligeså mange år at løbe på som hvis man kun var 23... Man aner jo ikke hvor længe det tager at lave nr to

Anmeld

2. oktober 2012

132319

Det tror jeg ikke at du skal regne med. Dem jeg kender som har søskende med 3-4 års mellemrum, har døjet ligeså meget med jalousi som dem der er tæt.

Og så kan man vende den om og sige at børn med 7 års mellemrum kan have lige så meget glæde af hinanden som børn med 1 års mellemrum -Og omvendt.

Jeg kender to søstre hvor der var 1 år i mellem og de var som hund og kat da de var små da de konstant konkurrede om deres mors opmærksomhed. Omvendt har jeg to stedbrødre med 7 års mellemrum som altid har haft det fantastisk sammen og brugt hinanden meget, også som børn.

Der ér bare ingen facitliste når det gælder søskende og det handler i højere grad om kemi end om alder i mellem.

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

Madam Blå skriver:

Jeg er utrolig splittet! Jeg EEELSKER babyer, og er dødmisundelig på alle der får nummer to om lidt. Virkelig misundelig! Men når alt kommer til alt, så orker jeg slet ikke have to børn pt. Et barn er jo nemt nok. Men to.. Det er bare noget helt andet. Selvfølgelig er det også helt fantastisk - men jeg tror ikke jeg orker det lige nu, hvis jeg selv skal bestemme. To børn. To autostole, to børn at underholde, to børn at trøste, to børn der slås og skriger i bilen.. Et barn er så nemt at have med, men to børn er bare noget andet.
Ej, nu lyder det så negativt. Jeg vil så gerne have nummer to, og "nyfødt-elskeren" i mig, kan slet ikke vente. Men min fornuft siger mig dog, at jeg lige burde blive færdig i skolen, og lige nyde min datter og vores lille familie, inden vi udvider Og denne gang vinder fornuften altså
Så nej, inden 2'er asap

Haha det var sødt skrevet.

Og har det lidt ligesom dig. Ser Isabellas søde baby billeder og savner da lidt den lille bitte bebs, meeeeen der er bare så meget andet der vejer imod lige pt

Anmeld

2. oktober 2012

Skouboe

Vi har 18 måneder mellem pigerne og det var ikke tilsigtet. Jeg har (blandt andet) PCO og vi var 2½ år om at lave storesøster, så da hun var 8-9 måneder stoppede jeg med prævention og så regnede vi sådan set med at der ville blive 3-3½ år mellem dem. 2 måneder senere stod jeg med en positiv test, så nu har vi børn med kort mellemrum.

Anmeld

2. oktober 2012

Frøken J.

Loa skriver:

Åh ja, vi får også den smidt i hovedet heeeele tiden..... At nu mååå der da være en mere på vej lige om lidt.

Som om det nærmest ikke er ok, at der er et par år imellem.

Iiiih det var ærgerligt for jer

Håber snart det lykkes.

Men kan heller ikke lade være med at være glad for vi vil vente når man læser indlæggene herinde med de "stakkels" jaloux søskende og deres reaktioner, fordi de ikke forstå at der er kommet en lille ny..

Der håber jeg virkelig det er en fordel at Isabella bliver lidt større og man måske mere kan forklare hende tingene.....

Med det fører jo tilbage til det jeg skrev: barn nummer to har aldrig prøvet andet end at dele opmærksomheden. Er det så altid mega synd for dem der er det andet barn? For sådan vil det jo være for andet barn, uanset hvornår det fødes. Hvis man følger den tese skulle man jo aldrig få mere end et enkelt barn

Jeg mener der er fordele og ulemper ved begge valg. Men jeg synes ikke det er fair at stille det op som at man ikke vil nyde sit barn tilstrækkeligt eller give det nok opmærksomhed. Jeg ved ikke med dig, men jeg haR da afgjort tænkt mig at nyde min datter, selvom der er et barn mere.

I sidste ende handler det om, hvor man er som forældre, hvor man er i sit liv mm. Jeg haR mere at sige, men er på fra mobil, og dem er dårlig at skrive fra. Så det må blive i morgen

Anmeld

2. oktober 2012

Mette.

132319 skriver:

Og så kan man vende den om og sige at børn med 7 års mellemrum kan have lige så meget glæde af hinanden som børn med 1 års mellemrum -Om omvendt.

Jeg kender to søstre hvor der var 1 år i mellem og de var som hund og kat da de var små da de konstant konkurrede om deres mors opmærksomhed. Omvendt har jeg to stedbrødre med 7 års mellemrum som altid har haft det fantastisk sammen og brugt hinanden meget, også som børn.

Der ér bare ingen facitliste når det gælder søskende og det handler i højere grad om kemi end om alder i mellem.

Det er virkelig et godt indlæg og jeg er så enig.

Jeg har selv to søskende og har i den grad fået bekræfter at alder ikke behøver være afgørende.

Anmeld

2. oktober 2012

Laulund87

132319 skriver:

Og så kan man vende den om og sige at børn med 7 års mellemrum kan have lige så meget glæde af hinanden som børn med 1 års mellemrum -Og omvendt.

Der er 5 år imellem min søster og jeg og mange herinde kan vist ikke være i tvivl om at vi er tætte Så jeg kan blive stødt når nogen siger at søskende med stor aldersforskel ikke kan være tætte eller har et dårligt forhold til hinanden

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

dorthemus skriver:

Jeg skal slet ikke have flere...punktum

Tanken har godt nok strejfet mig.

Må da være lidt luksus at have sin mor helt for sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.