Er jeg den eneste der ikke skal have nr.2 asap???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

dorthemus

Jeg skal slet ikke have flere...punktum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Laulund87

Nej du er ikke den eneste Siden Maria var 1 år har vi fået hentydninger til hvornår nr 2 snart ville komme

Nu er hun snart 3 år og vi arbejder på nr 2. Det har vi gjort 4 måneder ca og jeg blev gravid i 1. forsøg. Det endte desværre i en SA. Når jeg skal tænke positivt, tænker jeg at det kun er en fordel at Maria bliver ældre inden jeg bliver gravid.

For os vil det bedste være at der er 3-4 år imellem børnene.

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

Mette. skriver:

Nej - du er ikke ene jeg tror vi er meget en her. Min datter er 2,5 år og har ikke altid været nem - fx er søvn stadig en by i Rusland.

jeg vil meget gerne have en mere - men ikke før om et par år. Det er jo nu tiden med min datter er super spændende og nyder alle de ting vi kan lave dammen som har været sværere da hun var mindre.

min kæskete vil dog slet ikke have flere, men jeg håber han ændre mening om et par år. Jeg er som dig meget forundret over hvor hurtigt alle omkring mig også har fået nr. 2.

Lige præcis sådan er det her. (Bortset fra Morten gerne vil have nr.2 )

Jeg syntes bare det er helt vildt at folk slet ikke vil (forstå mig nu ret, og lad være og bliv sure, alle jer der har fået nr.2 hurtigt) nyde deres første barn 100% i et par år, inden der kommer en mere. Jeg ved jo godt man også nyder sine børn selvom man har 2, men der må unægtelig gå lidt opmærksomhed fra det første barn når der kommer en mere...

Og ja, ligesom jer, så hjælper det heller ikke på situationen at der er lææææænge imellem de nætter hun sover igennem

Anmeld

2. oktober 2012

anynom

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Du er bestemt ikke den eneste.
Jeg skal i hvert fald ikke have en mere foreløblig (hvis nogensinde). Havde en rigtig træls graviditet og en utroligt dum start med Isabel, selv næsten et år efter sidder det stadig dybt. HVIS vi skal have en mere skal hun nok være 3-4 år før vi begynder at overveje det.

Anmeld

2. oktober 2012

Frøken J.

Loa skriver:

Ja syntes virkelig alle omkring mig får barn nr.2 super hurtigt. Er det virkelig kun mig som ikke har drøn travlt med at få en lille mere så hurtigt som muligt???

Ja jeg tænker at deres børn virkelig må være ultra nemme

Jeg ved godt at folk sikkert tænker at deres børn får meget glæde af hinanden når de bliver større og måske savner de en lille baby igen, men er der slet ingen (som mig) som gerne vil give deres ene og første barn en masse unik opmærksomhed og alene tid inden der skal komme en lillebror/søster?

Måske er det kun mig der ikke kan overskue tanken om at dele opmærksomheden til to små størrelser, og måske tænker jeg bare alt for meget over det, men derfor er jeg alligevel nysgerrig, er jeg virkelig den eneste som bare venter lidt inden nr.2 kommer?

Det er svært ikke at blive stødt af tråden synes den er lidt fordomsfuld. Rose er ikke et nemt barn, men vi vil gerne have børn tæt, og dem skal vi nok klare. Du siger det med at dele opmærksomhed. Tror ikke folk har tænkt over dette, men uanset hvornår man får barn nummer to, vil barn nummer to aldrig have prøvet at have opmærksomheden alene. Fordi der jo allerede er en, når det barn kommer til. Og er det så synd for det andet barn? Nej da. Børn tager ikke skade af at deles om opmærksomheden. Det er jo ikke fordi de bliver ignoreret og omsorgssvigtet, fordi der kommer en mere

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

Laulund87 skriver:

Nej du er ikke den eneste Siden Maria var 1 år har vi fået hentydninger til hvornår nr 2 snart ville komme

Nu er hun snart 3 år og vi arbejder på nr 2. Det har vi gjort 4 måneder ca og jeg blev gravid i 1. forsøg. Det endte desværre i en SA. Når jeg skal tænke positivt, tænker jeg at det kun er en fordel at Maria bliver ældre inden jeg bliver gravid.

For os vil det bedste være at der er 3-4 år imellem børnene.

Åh ja, vi får også den smidt i hovedet heeeele tiden..... At nu mååå der da være en mere på vej lige om lidt.

Som om det nærmest ikke er ok, at der er et par år imellem.

Iiiih det var ærgerligt for jer

Håber snart det lykkes.

Men kan heller ikke lade være med at være glad for vi vil vente når man læser indlæggene herinde med de "stakkels" jaloux søskende og deres reaktioner, fordi de ikke forstå at der er kommet en lille ny..

Der håber jeg virkelig det er en fordel at Isabella bliver lidt større og man måske mere kan forklare hende tingene.....

Anmeld

2. oktober 2012

132319

Jeg har aldrig forstået hvad folk har så travlt for 

Jeg har 2 år og 9 mdr i mellem mine børn og hvis jeg kunne gøre det om og få præcis de samme to børn, så havde den store været MINDST 4 år, gerne 5 eller 6 år før han blev storebror.

Så nej og jeg er LYKKELIG over at jeg ikke fik dem tættere

Anmeld

2. oktober 2012

Loa

Frøken J. skriver:

Det er svært ikke at blive stødt af tråden synes den er lidt fordomsfuld. Rose er ikke et nemt barn, men vi vil gerne have børn tæt, og dem skal vi nok klare. Du siger det med at dele opmærksomhed. Tror ikke folk har tænkt over dette, men uanset hvornår man får barn nummer to, vil barn nummer to aldrig have prøvet at have opmærksomheden alene. Fordi der jo allerede er en, når det barn kommer til. Og er det så synd for det andet barn? Nej da. Børn tager ikke skade af at deles om opmærksomheden. Det er jo ikke fordi de bliver ignoreret og omsorgssvigtet, fordi der kommer en mere

Jeg skriver det jo også senere, at det ikke er for at fornærme nogen, men jeg tænker at mange allerede er gravide når deres første er omkring et halvt år, det syntes jeg da er lidt vildt.

Jo fair nok folk vil have børn tæt, jeg skriver jo heller ingen steder at det er det jeg vælger der er det rigtige, tværtimod bliver jeg jo nærmere i tvivl om mine tanker er forkerte, da jeg syntes rigtig mange vælger det modsatte. Nemlig at få børn rigtig tæt.

Som jeg også skriver senere, ved jeg jo godt man kan give begge børn opmærksomhed, men du skal ikke bilde mig ind der ikke forsvinder lidt fra det første barn når man får barn nr.2. Og især når barnet stadig er så lille at det kræver utrolig meget, og er knap så selvhjulpen.

Anmeld

2. oktober 2012

Laulund87

Åh ja, vi får også den smidt i hovedet heeeele tiden..... At nu mååå der da være en mere på vej lige om lidt.

Som om det nærmest ikke er ok, at der er et par år imellem.

Iiiih det var ærgerligt for jer

Håber snart det lykkes.

Men kan heller ikke lade være med at være glad for vi vil vente når man læser indlæggene herinde med de "stakkels" jaloux søskende og deres reaktioner, fordi de ikke forstå at der er kommet en lille ny..

Der håber jeg virkelig det er en fordel at Isabella bliver lidt større og man måske mere kan forklare hende tingene.....

Jeg havde en ganske skrækkelig graviditet og Maria var dødsyg da hun blev født så jeg skulle virkelig have det på afstand før vi skulle have flere. Sagde faktisk, indtil for 6 måneder siden, at vi ikke skulle have flere overhovedet. Det har heldigvis ændret sig

Jeg har respekt for dem der vælger at få dem tæt, men at få nr 2 inden nr 1 er 1 år, det kommer jeg alligevel aldrig til at forstå. Men det behøver jeg jo heller ikke

Vi gør nok alle hvad vi føler for og hvad vi tænker vi kan klare Og tak for krydsede fingre

Anmeld

2. oktober 2012

modesty

Loa skriver:

Det tror jeg ikke at du skal regne med. Dem jeg kender som har søskende med 3-4 års mellemrum, har døjet ligeså meget med jalousi som dem der er tæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.