prævension efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Princesspigen

LilleLene skriver:

jeg får nogle horminfri p-piller

på apoteket siger de at det er mini-piller, men min læge vil hellere kalde det p-piller, for man skal ikke tage dem præcis samme tid hver dag

dem har jeg aldrig hørt om..  

men er det ikke noget med hormonerne der gør man ikke bliver gravid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

LilleLene

Princesspigen skriver:

dem har jeg aldrig hørt om..  

men er det ikke noget med hormonerne der gør man ikke bliver gravid  

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=2737

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

LilleLene skriver:

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=2737

der står de skal tages samme tid hver dag.. var det ikke det du sagde de ikke skulle ?

og der står os der er et hormon i..

Anmeld

24. september 2012

LilleLene

Princesspigen skriver:

der står de skal tages samme tid hver dag.. var det ikke det du sagde de ikke skulle ?

og der står os der er et hormon i..

du må tage dem med 36 timers mellemrum

der er ikke østrogen i, eller hver tilfælde meget lidt, jeg ammer og bruger dem

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

LilleLene skriver:

du må tage dem med 36 timers mellemrum

der er ikke østrogen i, eller hver tilfælde meget lidt, jeg ammer og bruger dem

okay smart nok  

Anmeld

24. september 2012

LilleLene

Princesspigen skriver:

okay smart nok  

Anmeld

24. september 2012

baby012

Princesspigen skriver:

puha, det lyder ikke rart med spiralen  håber hun kommer sig oven på hurtigt igen

tror ummidlbart jeg har fundet frem til nu at snakke med kæresten og så med dem jeg kender som har brugt p-stav, at så bruge gummi de først måneder og så høre lægen måske om at få en p-stav..  

Men er det ikke noget med at en p-stav vandre i kroppen ? Det sagde min læge ihvertfald, så jun ville ikke lægge det på mig  

Anmeld

24. september 2012

Miin'Baby'Mus

Princesspigen skriver:

jeg er 37+3 idag..

jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "må/kan" have sex..

men hvad så bagefter, de vil jo ikke anbefale p-piller når man ammer, det er jo klart med alle de hormoner..   

jeg vil helst ikke bruge gummi de næste år og vil gerne vente nogle år med at blive gravid igen  

men hvad har i brugt af prævension efter jeres fødsler for ikke at blive gravid igen ?

min læge er absolut ikke særlig hjælpsom, så nu søger jeg hjælp her..

"jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "/kan" have sex.."

- Det snakkede vi om i dag på kvinde højskole jeg går på, og læreinden, der, sagde at man kan have sex når man vil efter fødslen og at hun syntes at alt over 3 måneders ventetid simpelthen var kriminelt for ens forhold. Selvfølgelig kan der var omstændigheder der gør at det går lidt anderledes, men at der faktisk ikke skulle være nogen problemer i at have sex kort tid efter fødslen 

Jeg troede selv der skulle gå i hvert fald 8 uger, så blev lidt overrasket over det.

Ud over det så sagde hun at kondom var det enste middel hun ville anbefale - hun er både jordmoder, sygeplejerske og sundhedsassistent eller sådan noget.

Jeg hader selv kondom, men jeg vil helst ikke skulle være gravid kort tid efter min fødsel igen, så det bliver nok også kondom her.

Hun er fantastisk og hører på, og man kan hører hvordan sygehuset og læger måske tager lidt for tungt og lidt for let på nogle ting. Hun stille nogle gode tænke-spørgsmål så man selv når at få sin egen mening og holdning til at det måske ikke altid er de smarteste ting man bliver sendt ud i med fødsel og børn.

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Lahn11 skriver:

Men er det ikke noget med at en p-stav vandre i kroppen ? Det sagde min læge ihvertfald, så jun ville ikke lægge det på mig  

det sker for nogle men ikke alle.. men os derfor jeg skal snakke med lægen jo, ved jo ikke endnu om min læge overhoved vil give mig en p-stav  

og skal jo os lige snakke med kæresten  

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Loui Norman skriver:

"jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "/kan" have sex.."

- Det snakkede vi om i dag på kvinde højskole jeg går på, og læreinden, der, sagde at man kan have sex når man vil efter fødslen og at hun syntes at alt over 3 måneders ventetid simpelthen var kriminelt for ens forhold. Selvfølgelig kan der var omstændigheder der gør at det går lidt anderledes, men at der faktisk ikke skulle være nogen problemer i at have sex kort tid efter fødslen 

Jeg troede selv der skulle gå i hvert fald 8 uger, så blev lidt overrasket over det.

Ud over det så sagde hun at kondom var det enste middel hun ville anbefale - hun er både jordmoder, sygeplejerske og sundhedsassistent eller sådan noget.

Jeg hader selv kondom, men jeg vil helst ikke skulle være gravid kort tid efter min fødsel igen, så det bliver nok også kondom her.

Hun er fantastisk og hører på, og man kan hører hvordan sygehuset og læger måske tager lidt for tungt og lidt for let på nogle ting. Hun stille nogle gode tænke-spørgsmål så man selv når at få sin egen mening og holdning til at det måske ikke altid er de smarteste ting man bliver sendt ud i med fødsel og børn.

tak for dit svar  

ja syndes måske os 3 måneder ville være for meget især når vi ikke hat haft ret meget sex under min graviditet..

men hvis nu jeg ammer i 2 år som min mor har gjordt det så nægter jeg simplthen at bruge kondom så længe.. hader kondomer, syndes de ødelægger det sjove og syndes næsten de er ulækre (ved godt jeg burdte syndes sæd er mere ulækkert, men ja ved ikk hvorfor ) og her er vi meget til spontan sex og det kan bare ikke være lige så spontant hvis vi skal finde gummi frem hver gang i 2 år  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.