Princesspigen skriver:
jeg er 37+3 idag..
jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "må/kan" have sex.. 
men hvad så bagefter, de vil jo ikke anbefale p-piller når man ammer, det er jo klart med alle de hormoner..
jeg vil helst ikke bruge gummi de næste år og vil gerne vente nogle år med at blive gravid igen
men hvad har i brugt af prævension efter jeres fødsler for ikke at blive gravid igen ?
min læge er absolut ikke særlig hjælpsom, så nu søger jeg hjælp her.. 
"jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke " må/kan" have sex.."
- Det snakkede vi om i dag på kvinde højskole jeg går på, og læreinden, der, sagde at man kan have sex når man vil efter fødslen og at hun syntes at alt over 3 måneders ventetid simpelthen var kriminelt for ens forhold. Selvfølgelig kan der var omstændigheder der gør at det går lidt anderledes, men at der faktisk ikke skulle være nogen problemer i at have sex kort tid efter fødslen 
Jeg troede selv der skulle gå i hvert fald 8 uger, så blev lidt overrasket over det.
Ud over det så sagde hun at kondom var det enste middel hun ville anbefale - hun er både jordmoder, sygeplejerske og sundhedsassistent eller sådan noget.
Jeg hader selv kondom, men jeg vil helst ikke skulle være gravid kort tid efter min fødsel igen, så det bliver nok også kondom her.
Hun er fantastisk og hører på, og man kan hører hvordan sygehuset og læger måske tager lidt for tungt og lidt for let på nogle ting. Hun stille nogle gode tænke-spørgsmål så man selv når at få sin egen mening og holdning til at det måske ikke altid er de smarteste ting man bliver sendt ud i med fødsel og børn.
Anmeld