prævension efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Princesspigen

Ravnholt skriver:

mini pillerne er sikre hvis man husker og tage dem nøgagtig på samme tidspunkt hver dag. Og jeg tænker den må da være kraftig nok når den kan stoppe min mens.

ja rigtigt nok..  

min nye læge sagde bare at da jeg er blevet gravid på 3 måneder efter p-pille stop har jeg muligvis nemt ved at blive gravid så derfor jeg virkelig nøje tænker over det her  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Princesspigen skriver:

det er jeg dog klar over

ved ikke om det er rigtigt, men jeg har os en ide at lige som med dyerne, så har vi mennesker måske enda nemmere ved at blive gravide lige efter fødslen  

så hvis man nemt bliver gravid er p-stav ikke nogle god ide ?

Har mødt 2 nu, der stadig troede at man ik ku blive gravid når man ammede. Den ene var så blevet det og fødte samtidig med mig, da jeg fik thea og den anden er jeg i mødregruppe med nu. Hun har så haft ubeskyttet sex med manden, og går og venter på om hun ka teste. Hendes baby er 8 uger. 

Altså min læge sagde det dengang ud fra at jeg bare var blevet gravid i første hug, efter p-pille stop, så han ture ik anbefale mig det. Han ville heller ha jeg sku ha spiral, men det takkede jeg nej til, da alle dem jeg kender der har haft det, kun har haft bøvel med det og blødt meget osv. Vh stine

Anmeld

24. september 2012

Frk. Himmelblå

Princesspigen skriver:

jeg er 37+3 idag..

jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "må/kan" have sex..

men hvad så bagefter, de vil jo ikke anbefale p-piller når man ammer, det er jo klart med alle de hormoner..   

jeg vil helst ikke bruge gummi de næste år og vil gerne vente nogle år med at blive gravid igen  

men hvad har i brugt af prævension efter jeres fødsler for ikke at blive gravid igen ?

min læge er absolut ikke særlig hjælpsom, så nu søger jeg hjælp her..

Kondom indtil efter ammestop. Så p-piller.

(Men jeg har også kun ammet  4 mdr og anden gang 1 mdr, så det har da været til at overskue, - havde kun sex én gang i første ammeperiode, og slet ikke anden gang..  Er ikke god til at dele mine bryster med flere personer på en gang... - Det skulle da lige være i tilfælde af et sæt tvillinger.. )

Tænker du da, at I vil være meget seksuelt aktive? Jeg mener bare, at det med at bruge kondom i en periode, er jo til at overskue, hvis man ammer forholdvis kort tid.... Men har det på den anden side også selv sådan lidt, at jeg aldrig har stoler 100% på kondomer, da jeg HAR oplevet, at de er sprunget. Flere gange. Men var heldigvis på p-piller, da det skete...

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Har mødt 2 nu, der stadig troede at man ik ku blive gravid når man ammede. Den ene var så blevet det og fødte samtidig med mig, da jeg fik thea og den anden er jeg i mødregruppe med nu. Hun har så haft ubeskyttet sex med manden, og går og venter på om hun ka teste. Hendes baby er 8 uger. 

Altså min læge sagde det dengang ud fra at jeg bare var blevet gravid i første hug, efter p-pille stop, så han ture ik anbefale mig det. Han ville heller ha jeg sku ha spiral, men det takkede jeg nej til, da alle dem jeg kender der har haft det, kun har haft bøvel med det og blødt meget osv. Vh stine

jeg stoppede på p-pillerne 1 oktober og er blevet gravid i midten af januar.. så det er da ikke gået helt langsomt men det var da ikke i første hug..  

det syndes jeg er en underlig ide folk har, jeg mener jo det er en selvfølge at man kan blive gravid selv om man ammer.. men okay hvis folk har fået andet afvide kan det jo være svært at vide  

Anmeld

24. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Princesspigen skriver:

ja rigtigt nok..  

min nye læge sagde bare at da jeg er blevet gravid på 3 måneder efter p-pille stop har jeg muligvis nemt ved at blive gravid så derfor jeg virkelig nøje tænker over det her  

Tja.. den er ihvertfald effiktiv på mig. 1 måned efter jeg havde fået kobberspiralen taget ud blev jeg gravid med tvillinger. (mistede en ene i graviditeten) og jeg kommer fra en familie der alle har haft nemt ved og få børn.

Min mor: 4

Min mormor: 2

Min farmor: 5

Min oldemor: 18!!!!!

Men det er ihvertfald den bedste prævention jeg har prøvet.

Anmeld

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Princesspigen skriver:

jeg stoppede på p-pillerne 1 oktober og er blevet gravid i midten af januar.. så det er da ikke gået helt langsomt men det var da ikke i første hug..  

det syndes jeg er en underlig ide folk har, jeg mener jo det er en selvfølge at man kan blive gravid selv om man ammer.. men okay hvis folk har fået andet afvide kan det jo være svært at vide  

Tror det er en af de gamle sejlivet amme skrøner, der bare hænger ved! 

Du ka jo prøve at snakke med lægen om p-stav, ka jo være han siger ok for det. Det var det jeg helst ville ha haft! Vh stine

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Frk. Himmelblå skriver:

Kondom indtil efter ammestop. Så p-piller.

(Men jeg har også kun ammet  4 mdr og anden gang 1 mdr, så det har da været til at overskue, - havde kun sex én gang i første ammeperiode, og slet ikke anden gang..  Er ikke god til at dele mine bryster med flere personer på en gang... - Det skulle da lige være i tilfælde af et sæt tvillinger.. )

Tænker du da, at I vil være meget seksuelt aktive? Jeg mener bare, at det med at bruge kondom i en periode, er jo til at overskue, hvis man ammer forholdvis kort tid.... Men har det på den anden side også selv sådan lidt, at jeg aldrig har stoler 100% på kondomer, da jeg HAR oplevet, at de er sprunget. Flere gange. Men var heldigvis på p-piller, da det skete...

det er måske lidt tanken om at min mor har ammet alle sine 7 børn til de var omkring de 1-2 år og min søster ammede lidt over 1 år..

og vil jo gerne have lidt gang i sex livet igen på et tidspunkt, er ret sex glad og har ikke haft meget sex igennem min graviditet grundet kvalme, opkast, ryg smerter og nu frygt for at gå i fortidelig fødsel..  

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Ravnholt skriver:

Tja.. den er ihvertfald effiktiv på mig. 1 måned efter jeg havde fået kobberspiralen taget ud blev jeg gravid med tvillinger. (mistede en ene i graviditeten) og jeg kommer fra en familie der alle har haft nemt ved og få børn.

Min mor: 4

Min mormor: 2

Min farmor: 5

Min oldemor: 18!!!!!

Men det er ihvertfald den bedste prævention jeg har prøvet.

min mor har 7 og har fået 3 aborter (så vidt jeg ved)

min mormor fik 3,

mormor´s tvillinge søster fik 2

min søster har været gravid med 2 men fik en sen abort med den ene da han havde hjertefejl og misdannelser (men det tog hende kun 3 uger at blive gravid med den 1)

så om det er i generne at blive nemt gravid osv ved jeg ikke..  

men du har intet ondt at sige om p-staven så ?

Anmeld

24. september 2012

Frk. Himmelblå

Princesspigen skriver:

det er måske lidt tanken om at min mor har ammet alle sine 7 børn til de var omkring de 1-2 år og min søster ammede lidt over 1 år..

og vil jo gerne have lidt gang i sex livet igen på et tidspunkt, er ret sex glad og har ikke haft meget sex igennem min graviditet grundet kvalme, opkast, ryg smerter og nu frygt for at gå i fortidelig fødsel..  

Ja, ok, det kan jeg godt se så... 

Tror bare desværre ikke, der findes nogen fantastisk løsning.

Det skulle da lige være en p-stav... Men uanset hvad, så ville jeg lige give min krop et par måneder efter fødslen, inden jeg ville fylde hormoner på igen.. Synes, det er lidt voldsom. Men det er jo et spørgsmål om, hvordan man har det med det. Jeg er selv sådan en, der reagerer på p-piller med kvalme og træthed (føler mig faktisk konstant gravid, når jeg er på dem). Nogen mærker har også forårsaget migræne. Så jeg ser det, som et tegn på, at min krop har det svært med de mange hormoner. Overvejer netop p-stav i stedet. Færre hormoner...

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Tror det er en af de gamle sejlivet amme skrøner, der bare hænger ved! 

Du ka jo prøve at snakke med lægen om p-stav, ka jo være han siger ok for det. Det var det jeg helst ville ha haft! Vh stine

jeg tror jeg skal snakke med teenage datteren inde ved siden af først, hun har lige fået fjernet sin p-stav efter de 3 år eller hvad det er man må have dem..

høre hvad hun siger af godt og skidt først..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.