prævension efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Princesspigen skriver:

min mor har 7 og har fået 3 aborter (så vidt jeg ved)

min mormor fik 3,

mormor´s tvillinge søster fik 2

min søster har været gravid med 2 men fik en sen abort med den ene da han havde hjertefejl og misdannelser (men det tog hende kun 3 uger at blive gravid med den 1)

så om det er i generne at blive nemt gravid osv ved jeg ikke..  

men du har intet ondt at sige om p-staven så ?

Jo... den er dyr... og jeg hader og få lokalbedøvelse... 

Og så er der jo det med den kan vandre ved nogle. men indtil videre er min blevet siddende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Princesspigen skriver:

jeg tror jeg skal snakke med teenage datteren inde ved siden af først, hun har lige fået fjernet sin p-stav efter de 3 år eller hvad det er man må have dem..

høre hvad hun siger af godt og skidt først..  

Lyder som en rigtig god plan! Vh stine

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, ok, det kan jeg godt se så... 

Tror bare desværre ikke, der findes nogen fantastisk løsning.

Det skulle da lige være en p-stav... Men uanset hvad, så ville jeg lige give min krop et par måneder efter fødslen, inden jeg ville fylde hormoner på igen.. Synes, det er lidt voldsom. Men det er jo et spørgsmål om, hvordan man har det med det. Jeg er selv sådan en, der reagerer på p-piller med kvalme og træthed (føler mig faktisk konstant gravid, når jeg er på dem). Nogen mærker har også forårsaget migræne. Så jeg ser det, som et tegn på, at min krop har det svært med de mange hormoner. Overvejer netop p-stav i stedet. Færre hormoner...

jeg har taget yasmin p-piller (ja dem alle siger er så farlige) siden jeg var 15 år og så frem til oktober sidste år, og det eneste bivirkning jeg nogle sinde har haft var at mine bryster voksede da jeg begyndte på dem, og det havde jeg jo ikke noget imod  

ja det er vidst os noget med at man helst ikke skal have sex 4 til 8 uger efter fødslen for at hele og sådan  

og så er lysten der vidst heller ikke så meget den første tid..

men det er os sådan mest på længere sigt, som sagt min mor har ammet 1 til 2 år, hvis jeg kan gøre det samme er det jo lang tid med gummi og det syndes jeg ikke er løsningen ihværtifal  

Anmeld

24. september 2012

baby012

Princesspigen skriver:

jeg eller kærester er bare ikke særlig glade for kondomer  så ville helst finde et andet alternativ som ikke gjorde mig gravid  

men har os hørt mini piller ikke sku være helt så gode, tror vidst os min lillebror er lavet på dem  

Kan sagtens forstå jer, jeg og manden hader dem også .. Men det er bare det eneste jeg stoler på efter denne gravitet. Og selvom vi er enige om at gummi er træls, så er vi endnu mere enige om st baby nr. Tre lige skal vente lidt, og jeg har lagt kortene på bordet om at hvis jeg bliver gravid, så skal jeg have barnet (:  så gummi bliver det her næste gang, overvejede en spiral, men min mor skal op og have fjernet hendes fordi at den er kravlet for langt op ,, av,, så det tør jeg heller ikke, min mor er heldig ikke at skulle have flere børn, men det skal jeg, og det indgreb hun skal igennem hør hende steril ..  Men kan godt selv huske hvor svært det var mht. Amning  

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Ravnholt skriver:

Jo... den er dyr... og jeg hader og få lokalbedøvelse... 

Og så er der jo det med den kan vandre ved nogle. men indtil videre er min blevet siddende

hvad sker der hvis den vandre ?

kan det være farligt ?

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Lyder som en rigtig god plan! Vh stine

ja syndes jeg os  

tak for dine råd

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Lahn11 skriver:

Kan sagtens forstå jer, jeg og manden hader dem også .. Men det er bare det eneste jeg stoler på efter denne gravitet. Og selvom vi er enige om at gummi er træls, så er vi endnu mere enige om st baby nr. Tre lige skal vente lidt, og jeg har lagt kortene på bordet om at hvis jeg bliver gravid, så skal jeg have barnet (:  så gummi bliver det her næste gang, overvejede en spiral, men min mor skal op og have fjernet hendes fordi at den er kravlet for langt op ,, av,, så det tør jeg heller ikke, min mor er heldig ikke at skulle have flere børn, men det skal jeg, og det indgreb hun skal igennem hør hende steril ..  Men kan godt selv huske hvor svært det var mht. Amning  

puha, det lyder ikke rart med spiralen  håber hun kommer sig oven på hurtigt igen

tror ummidlbart jeg har fundet frem til nu at snakke med kæresten og så med dem jeg kender som har brugt p-stav, at så bruge gummi de først måneder og så høre lægen måske om at få en p-stav..  

Anmeld

24. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Princesspigen skriver:

hvad sker der hvis den vandre ?

kan det være farligt ?

så vidt jeg fik af vide nej... de ville bare røgenfotografere efter den og så tage den ud... men så vidt jeg har forstået, så vandre den kun i armen, hvis det er.

Anmeld

24. september 2012

LilleLene

Princesspigen skriver:

jeg er 37+3 idag..

jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "må/kan" have sex..

men hvad så bagefter, de vil jo ikke anbefale p-piller når man ammer, det er jo klart med alle de hormoner..   

jeg vil helst ikke bruge gummi de næste år og vil gerne vente nogle år med at blive gravid igen  

men hvad har i brugt af prævension efter jeres fødsler for ikke at blive gravid igen ?

min læge er absolut ikke særlig hjælpsom, så nu søger jeg hjælp her..

jeg får nogle horminfri p-piller

på apoteket siger de at det er mini-piller, men min læge vil hellere kalde det p-piller, for man skal ikke tage dem præcis samme tid hver dag

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Ravnholt skriver:

så vidt jeg fik af vide nej... de ville bare røgenfotografere efter den og så tage den ud... men så vidt jeg har forstået, så vandre den kun i armen, hvis det er.

okay, det beroliger da lidt

men det må lægen kunne fortæle noget mere om hvis det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.